آسان‌ترین راهکارها برای بزرگ‌تر نشان دادن سرویس بهداشتی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- وقتی به سرویس بهداشتی خود نگاه می‌کنید، شاید یک محیط بسیار کوچکی را ببینید که هیچ جایی برای مانور دادن ندارد. اما، واقعیت این است که کوچک‌ترین سرویس بهداشتی‌ها نیز پتاسیل زیادی برای بزرگتر دیده شدن دارند؛ آن هم با توهم‌های نوری و بصری! مساله این است که وقتی به فکر بازسازی سرویس بهداشتی می‌افتیم در درجه اول به مکافات آن فکر می‌کنیم، در حالی که راه‌هایی ساده‌تر هم وجود دارند. با این وجود باید حین بازسازی انتخاب‌های مناسبی درباره نور، لوله‌کشی، کفپوش و دیوار، رنگ‌آمیزی و متریال مورد استفاده داشته باشیم. بنابراین راهنماتو در نظر دارد راهکارهایی آسان‌تر از آن چه فکر می‌کنید برای بزرگ‌تر نشان دادن سرویس بهداشتی به شما ارائه دهد.

1

1. جابه‌جا کردن وسایل سرویس بهداشتی

به گزارش راهنماتو، یکی از آسان‌ترین راهکارها برای بزرگتر نشان دادن سرویس بهداشتی، جابه‌جا کردن اصولی وسایلی است که داخل آن قرار داده‌ایم. از حوله و مسواک گرفته تا شامپوها و صابون‌ها باید به شیوه‌ای چیده شوند که وقتی وارد سرویس بهداشتی شدیم، آن را به شکل یک مکان شلوغ نبینیم. برای این منظور بهتر است از قفسه‌هایی استفاده کنیم که بر روی دیوار قرار می‌گیرند. (هرچه فضای زمین کمتر اشغال شده باشد، سرویس بهداشتی بزرگتر دیده می‌شود.) بهتر است تمامی لوازممان را داخل همان یک قفسه بچینیم و از پراکنده شدن لوازم جلوگیری کنیم.

1

2. اجازه دهید نور وارد شود

وقتی برای خرید یا اجاره خانه‌ای می‌روید، پیش از هر چیز به این نکته توجه کنید که آیا سرویس بهداشتی شما پنجره‌ای برای ورود نور طبیعی و تهویه هوا دارد؟ اگر دارید، لطفا از هر مانعی که نور طبیعی را مسدود می‌کند فاصله بگیرید. پرده، برچسب کدرکننده و هر چیز دیگری که جلوی ورود نور را بگیرند باعث می‌شوند که سرویس بهداشتی شما کوچک‌تر دیده شود. اما، اگر پنجره ندارید، سعی کنید از نورهای مصنوعی در بخش‌های متفاوت سرویس بهداشتی استفاده کنید تا نوری یکنواخت و تلطیف شده داشته باشید. این کار باعث می‌شود که فضای سرویس بهداشتی شما بزرگتر دیده شود.

1

3. آینه را نادیده نگیرید

حتی اگر پنجره نداشته باشید، می‌توانید پنجره‌ای از آینه داخل سرویس بهداشتی داشته باشید که نور را چند برابر می‌کند. حضور آینه باعث می‌شود که فضا از آن‌چه هست بزرگتر به نظر برسد که تصویر روبه‌روی خود را منعکس می‌کند. بنابراین، نه تنها یک آینه، بلکه از چند آینه استفاده کنید. از بخش ورودی سرویس بهداشتی و بالای روشویی گرفته تا دیوار حمام و دستشویی. بنابراین به یک آینه کوچک اکتفا نکنید و بزرگترین اندازه را در نظر بگیرید. در این میان بهتر است قاب آینه‌ها را نیز به گونه‌ای در نظر بگیرید که همچون آینه، نور را انعکاس می‌دهند. (مثل قاب‌های فلزی صیقلی).

1

4. به وفور از رنگ سفید استفاده کنید

استفاده از رنگ سفید برای سرویس بهداشتی، تنها مربوط به اکسسوری‌ها نیست. بهتر است زمانی که به بازسازی آن فکر می‌کنید، از رنگ سفید را برای دیوار، کفپوش، چارچوب، لوله‌کشی و هر عنصر دیگری در سرویس بهداشتی استفاده کنید. سنگ‌های مرمر سفید، کاشی‌های سفید، کابینت‌های سفید و غیره می‌توانند فضایی عمیق و سفید در سرویس بهداشتی شما ایجاد کند.

1

5. از شیشه استفاده کنید

شاید فضای ورودی سرویس بهداشتی، روشویی و دستشویی در یک اتاق واحد وجود داشته باشند. این مساله باعث می‌شود که ما اتاق‌هایی تودرتو و کوچک داشته باشیم. اما، اگر از درهای شیشه‌ای برای حمام استفاده کنیم، نه تنها فضایی مدرن‌تر داریم، بلکه فضای سرویس بهداشتی را نیز بزرگ‌تر از حد ممکن نشان داده‌ایم (دیوارها را شکافته‌ایم!)

1

6. توجه را از کوچک بودن فضا منحرف کنید

گاهی، سرویس بهداشتی ما فقط یک فضای کاربردی است که هیچ چیز دیگری برای ارائه کردن ندارد. این مساله باعث می‌شود که وقتی وارد آن شدیم، به این فکر بیافتیم که چه سرویس بهداشتی کوچکی داریم. اما، فرض کنید که با یک اکسسوری وینتیج جذاب، توجه‌ها را از کوچک‌ بودن فضا به زیبایی آن اکسسوری جلب کرده‌ایم. این یک ایده آسان و البته هوشمندانه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای سرویس بهداشتی است.

1

7. از یک رنگ استفاده کنید

برای بزرگ‌تر نشان دادن سرویس بهداشتی روشن‌ترین سایه رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و همه چیز را به همان رنگ درآورید. در این میان اکثر طراحان رنگ سفید را انتخاب می‌کنند، اما می‌توان به سراغ رنگ‌هایی مثل بژ، لیمویی، سبز نعنایی و رنگ‌های روشن این چنینی نیز استفاده کرد که فضا بی‌روح نشود.

1

8. دیوار را تا سقف کاشی کنید

کاشی کردن سرویس بهداشتی از کفپوش تا سقف نه تنها فضایی ایمن‌تر برای نمدار نشدن دیوار پشتی ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود که سرویس بهداشتی بزرگتر دیده شود. این مساله ارتباط مستقیمی با نور دارد. کاشی‌ها به دلیل سطح لعابدارشان، به خصوص اگر رنگ روشن داشته باشند، به راحتی می‌توانند نور موجود را انعکاس دهند، نه اینکه آن را جذب کنند! نکته بعدی این است که بهتر است کاشی‌هایی به شکل مستطیل و عمودی نسب کنیم. این کار باعث می‌شود که خطوط میان کاشی‌ها احساسی از بی‌نهایت به شما القا کنند و سقف را بلندتر نشان دهند.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
دانستنی ها

عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.2 دقیقه
 (ویدیو) محسن افشانی: توماج صالحی اعدام خواهد شد!
چهره ها

(ویدیو) محسن افشانی: توماج صالحی اعدام خواهد شد!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
(تصاویر) کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه!
تاریخ

(تصاویر) کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.2 دقیقه
(ویدئو) سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
ویدئو

(ویدئو) سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
با گازگرفتگی توسط حیوانات چه باید کرد؟
دانستنی ها

با گازگرفتگی توسط حیوانات چه باید کرد؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.3 دقیقه
 (ویدئو) از مزرعه تا کارخانه فرآوری فلفل؛ فرآیند تولید سس، ترشی و کنسرو فلفل
دانستنی ها

(ویدئو) از مزرعه تا کارخانه فرآوری فلفل؛ فرآیند تولید سس، ترشی و کنسرو فلفل

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه