این وسایل شیک و کاربردی رو برای آشپزخانه جدیدت بخر

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.3 دقیقه

راهنماتو- لوازمی که برای آشپزخانه می‌خریم در دو دسته کلی قرار می‌گیرند. لوازمی که ضروری هستند و لوازمی که به شدت کاربردی، اما جدید هستند. وقتی دسته دوم لوازم آشپزخانه را تهیه کنیم، نه تنها آشپزی کردن و حضور در آشپزخانه برایمان دلچسب‌تر می‌شود، بلکه دیزاین آشپزخانه مدرن‌تر و شیک‌تر خواهد بود. در برخی موارد، لوازمی وجود دارند که حتی روحمان هم از آن‌ها خبر ندارد، برخی دیگر از لوازم هم هستند که آشپزی سالم‌تری را برای ما به همراه خواهند داشت که مستقیما بر سلامت بدن ما تاثیر می‌گذارد. در ادامه راهنماتو، جدیدترین لوازم شیک و کاربردی آشپزخانه را به شما معرفی می‌کند تا در اولین فرصت آن را تهیه کنید.

1

1. هواپز یا air fryer

به گزارش راهنماتو، یکی از جدیدترین لوازم آشپزخانه که حضورش سببی است برای داشتن وعده‌های غذایی سالم‌تر، هواپز یا air fryer است. سیستم کلی این وسیله به گونه‌ای است که شما بدون روغن یا با کمترین میزان روغن می‌توانید مواد غذایی خود را بپزید. اگر دقت کرده باشید، این روزها دستورهای پخت غذایی وجود دارند که مخصوص به هواپر هستند. این دستگاه، به خصوص اگر به تناسب اندامتان اهمیت دهید، می‌تواند یک دستگاه کاربردی و شیک برای آشپزخانه‌تان باشد.

1

2. تستر

ما فرصت نداریم که هر روز برای صبحانه، یا وعده‌های غذایی دیگر نانِ تازه بخریم. بنابراین نان می‌خریم و آن را فریز می‌کنیم. اما ممکن است برای زدودن یخ از آن‌ها به دردسر بیافتیم و در نهایت با نانی سوخته یا بدون مزه صبحانه‌ای سرسری بخوریم. پس بهتر است به فکر خرید یک تستر باشیم. شاید فکر کنید که تسترها تنها برای برشته کردن نان تست کارآمد هستند. اما، سری جدید از تسترها وجود دارند که نان را به درجه‌های متفاوتی برشته یا گرم می‌کنند به شکلی که انگار همین حالا از تنور درآمده‌اند. پس بهتر است برای تکمیل کردن لوازم خانه خرید تستر را در اولویت قرار دهید.

1

3. دستگاه قهوه‌ساز

ایرانی‌ها پس از مدتی دور شدن از قهوه خوردن، دوباره به آن روی آورده‌اند. اما، همان قهوه‌ای که می‌توانیم با کمتر از 10000 تومان در خانه بخوریم، در کافه آن را برای ما 80000 تومان حساب می‌کنند. جدای از این مساله، یکی از عناصر دکوراسیون داخلی خانه که از اواخر سال 2023 تا کنون به شدت ترند شده است، کافی بار مدرن است. برای ساختن چنین فضایی در آشپزخانه، حتما باید یک دستگاه قهوه‌ساز داشته باشیم. پس اگر داخل آشپزخانه‌تان قهوه‌ساز ندارید، یک مدل جذاب آن را تهیه کنید.

1

4. دستگاه یخ ساز

با نزدیک شدن به فصل تابستان، هیچ چیز به اندازه خوردن یک آبمیوه تازه، یا اسموتی جذاب نمی‌تواند حال ما را جا بیاورد. ممکن است یخچال شما یخ‌ساز داشته باشد، اما مسلما، یخ‌های آن همیشه آماده نیست. پس بهتر است یک دستگاه یخ‌ساز تهیه کنیم و آن را در کنجی از آشپزخانه یا در نزدیکی کافی بار مدرنمان قرار دهیم تا در فصل تابستان بهترین آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها را برای خودمان و مهمانانمان تهیه کنیم.

1

5. یخچال بطری

یکی از جذاب‌ترین وسایل‌هایی که این روزها برای آشپزخانه‌ها به شدت پیشنهاد می‌شوند، یخچال‌های بطری هستند. این یخچال‌ها فضای مناسبی برای قرار دادن انواع بطری‌های آبمیوه، نوشابه، آب گازدار و غیره دارند. وقتی این بطری‌ها را از یخچال جدا کنیم، قطعا فضای بیشتری خواهیم داشت، در حالی که با حضور یخچال بطری یک آشپزخانه مدرن و شیک داریم.

1

6. دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که حضورش در آشپزخانه باعث می‌شود غذاها و نوشیدنی‌های سالم‌تری بخورید دستگاه تصفیه آب است. راستش را بخواهید همواره امکان دارد که بدن شما نسبت به آب شهری واکنش نشان دهد یا مقداری آلودگی در آن وجود داشته باشد. این مساله باعث می‌شود که حتی چای شما هم کدر شود چراکه آب مورد استفاده شما، آب شهری بوده. از طرفی تهیه آب معدنی هم هزینه زیادی برای ما به همراه دارد. در حالی که حتی به آب معدنی‌های شرکتی هم نمی‌توان کاملا اطمینان کرد. پس بهتر است یک دستگاه تصفیه آب برای آشپزخانه خود تهیه کنید تا آبی سالم‌تر بنوشید یا از آن برای تهیه غذا استفاده کنید.

1

7. زودپر

هرچقدر هم که انسان با برنامه‌ای باشید، گاهی ممکن است چیزی برای خوردن هوس کردن که مواد اولیه آن به پخت‌وپزی طولانی مدت احتیاج دارد. مثلا آش رشته! نخود و لوبیای آش نیاز به پختی طولانی مدت دارد. اما، اگر یک زودپز حرفه‌ای داشته باشیم، در کمتر از یک ساعت می‌توانیم دیرپزترین موادغذایی را نرم و قابل خوردن کنیم. پس بهتر است حتما به فکر تهیه یک زودپز باشد. فراموش نکنید که زودپر به همان اندازه که کار راه انداز است می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین حین خرید زودپز به اصالت و کیفیت آن دقت کرده و تمامی جوانب و ویژگی‌های آن را بررسی کنید.

1

8. فر

یکی دیگر از لوازمی که می‌تواند در نهایت غذای سالم‌تری برای ما اماده کند، مزه غذا را حفظ کند و دست ما را برای پخت‌وپز باز بگذارد فر است. وقتی که داخل آشپزخانه‌مان فر داشته باشیم، قطعا می‌توانیم برای درست کردن غذا خلاقیت بیشتری نشان دهیم. به عنوان مثال اگر برای درست کردن میرزا قاسمی، مجبور می‌شوید بادمجان‌ها را سرخ کنید چراکه جایی برای کبابی کردن آن ندارید یا نمی‌خواهید اجاق گازتان کثیف شده و بوی بادمجان دودی داخل خانه بپیچد، می‌توانید از فر استفاده کنید. در طراحی‌های جدید آشپزخانه‌ها می‌بینیم که برخی دو فر داخل آشپزخانه‌شان می‌گذارند تا بتوانند داخل یکی از آن‌ها انواع غذاها و داخل دیگری انواع دسرها مثل کیک را درست کنند. پس بهتر است خریدن فر را در اولویت قرار دهید یا اگر تصمیم به تعویض اجاق گازتان دارید، اجاق گاز فر دار بخرید.

1

9. همزن برقی

همزن، یک وسیله کاربردی است که می‌تواند جلوه خاصی به آشپزخانه شما بدهد. اگر کنار دستتان یک همزن برقی داشته باشید، بافت برخی از غذاها بهتر خواهند شد. فراموش نکنید که موضوع فقط هم زدن مواد کیک نیست. شما با همزن‌های برقی حتی می‌توانید مواد کوفته یا کتلت را هم هم بزنید و در نهایت بافتی بهتر از یک غذای اصیل ایرانی داشته باشید. فراموش نکنید که حضور یک همزن برقی یا یک دستگاه همه کاره با رنگی متناقض نسبت به پالت رنگی آشپزخانه‌تان، می‌تواند گرمایی خاص به آن ببخشد. پس وقتی برای خرید همزن برقی رفتید رنگی خاص را انتخاب کنید. این یکی از جدیدترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در سال 2024 است.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها