می‌خوای دکور خونت مدرن شه؟ اینطوری با تم راه راه بازی کن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو- تم راه راه یک تم کلاسیک است که امکان ندارد روزی را ببینیم که از چرخه مد خارج شده است. چه در لباس پوشیدن، چه در دکوراسیون خانه، تم راه راه می‌تواند حس یا فضای خاصی ایجاد کند.

خطوط عمودی حسی از بی‌نهایت به ما القا می‌کنند در حالی که خطوط افقی، پهنای زمین را بیشتر نشان می‌دهند. حال اگر ما به طور تکرارشونده از این تم استفاده کنیم، بهتر می‌توانیم از احساسات و خطای بصری‌ای که قرار است ایجاد کند، به شکلی کامل بهره ببریم. اما تم راه راه دقیقا کجای دکوراسیون داخلی منزل ما جا دارد؟

برای پاسخ به این سوال راهنماتو در این مقاله به شما خواهد گفت که در طراحی‌های مدرن 2024 از تم راه راه در چه عناصری از خانه می‌توان استفاده کرد تا از دکوراسیون کلی خانه، به وجد آمد.

1

1. کاغذ دیواری راه راه

به گزارش راهنماتو، وقتی برای خرید کاغذ دیواری می‌رویم ممکن است به این فکر کنیم که نکند سال بعد این طرحی که انتخاب کرده‌ایم از مد بیافتد؟! اگر کاغذ دیواری راه راه انتخاب کنید که از طیف رنگی دکوراسیون داخلی منزلتان پیروی می‌کنند، با این مشکل مواجه نخواهیم شد، چون تم راه راه هرگز از مد نمی‌افتد. ضمنا، دیوارهای خالی همواره فریاد می‌زنند که ما را پر کنید تا سرزندگی به خانه شما باز گردد! اگر سقف خانه‌تان کوتاه است بهتر است از کاغذ دیواری عمودی راه راه استفاده کنید تا معجزه را با چشم‌های خودتان ببینید.

1

2. پرده کرکره‌ای

ممکن است که پنجره‌های کوچکی داشته باشید، پنجره‌هایی که با هیچ پرده‌ای زیبا نخواهند شد. شاید هم پنجره باریک باشد، اما پهن نه! بنابراین می‌توانید از پرده کرکره‌ای افقی استفاده کنید که بدون شک از نظر بصری، توهم عرض بیشتر به پنجره شما می‌دهند. ضمنا، نور از لابه‌لای پرده کرکره‌ای، اگر نیم باز باشد، به شکلی زیبایی‌شناسانه به داخل خانه شما می‌تابید. (یک فضای جذاب برای عکاسی خواهید داشت!)

1

3. پرده با الگوی راه راه

اگر از پرده کرکره‌ای خوشتان نمی‌آید می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که تم راه راه دارد. انتخاب افقی، عمودی یا در هم بودن تم راه راه، سلیقه‌ای بوده و وابسته به نیاز شما است. اگر پنجره پهنا ندارد بهتر است افقی باشد و اگر طول ندارد بهتر است پرده‌ای راه راه از سقف تا زمین بزنید. رنگ پرده‌های راه راه می‌تواند به تثبیت پالت رنگی به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل شما نیز کمک کرده و آن را شخصی‌سازی و اصیل کند.

1

4. کفپوش راه راه

یکی دیگر از بخش‌ها در دکوراسیون داخلی منزل که در آن می‌توانیم از تم راه راه استفاده کنیم و از زیبایی آن برای مدرن‌تر شدن فضای خانه بهره ببریم، کفپوش‌های راه راه هستند. این کفپوش‌ها می‌توانند همچون حاشیه برای جدا کردن یک بخش خانه از بخش دیگر نیز در نظر گرفته شوند. فرض کنید که محیط میز نهارخوری را طوری کفپوش کرده اید که دورتادور آن تم راه راه دارد، در حالی که بخش وسط آن ساده است. جدای از این مساله که احساسی از جداسازی بخش‌های متفاوت به خانه می‌دهد. می‌توان به پهن‌تر کردن بخشی از فضای خانه نیز با توهم بصری کمک کرد. این یک ایده جالب برای استفاده از تم راه راه است.

1

5. کنتراست راه راهی

گاهی ممکن است بخواهیم برای برجسته‌سازی یکی از عناصر دکوراسیون داخلی، از کنتراست استفاده کنیم. اما، شاید بر این باورید که تنها از طریق بازی با رنگ‌ها می‌توان کنتراست ایجاد کرد! این یک اندیشه اشتباه است. اگر همه چیز در یک بخش از خانه ساده است، می‌توانیم یکی از عناصر جدید را، راه راه در نظر بگیریم. به عنوان مثال یک کنسول که بافت چوبی یا طرح روی آن راه راه است! جهت این کاملا سلیقه‌ای است و انتخاب آن بر عهده خودتان است.

1

6. رو تختی راه راه

وقتی در اتاق خوابمان از یک طیف رنگی خاص پیروی کنیم، ممکن است آن را بی‌روح ببینیم! اما، اگر از یک رو تختی با تم راه راه استفاده کنیم، بدون شک آن بخش از اتاق خواب را برجسته کرده‌ایم. فراموش نکنید این برجسته سازی تنها زمانی ایجاد می‌شود که شما تنها یک بار از این تم استفاده کرده باشید.

1

7. ادامه تم راه راه 

فرض کنید از کاغذ دیواری راه راه برای بخشی از خانه استفاده کرده‌اید. اما، در این بین دری وجود دارد که امتداد تم راه راه را قطع می‌کند. اگر در نظر دارید که به سقف ارتفاع بیشتری بدهید (با خطای دید) بهتر است تم راه راه را تا روی در ادامه دهید. اگر دوست ندارید در را کاغذ دیواری کنید، می‌توانید از رنگ کاغذ دیوار پیروی کرده و این خطوط را خودتان با استفاده از چسب بر روی در به وجود آورید. در این صورت چیزی که در ذهن شما نقش بسته، به واقعیت می‌پیوندد.

1

8. کاشی راه راه

اکثر سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌کاری شده هستند. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود ما سرویس بهداشتی جذاب‌تر، برجسته‌تر و حتی بزرگتری داشته باشیم، تکرار کاشی راه راه از زمین تا دیوارها است. حتی اگر دیوار را نصفه کاشی‌کاری کرده‌اید هم کافی است چراکه شما با ادامه دادن تم راه راه دارید زمین را به دیوار می‌چسبانید.

1

9. اکسسوری راه راه

اگر می‌خواهید اکسسوری‌های شما رنگارنگ باشند، اما شلوغ نه. اگر می‌خواهید کلاسیک باشد، اما دمده نه. اگر می‌خواهید با سایر اکسسوری‌هایتان تطبیق پیدا کند، اما کاملا شبیه به آن‌ها نباشد، از اکسسوری‌های راه راه استفاده کنید. گلدانی را در نظر بگیری که با رنگ‌هایی شاد و با تم راه راه ساخته شده است. این یک گلدان بی‌نظیر برای استفاده از آن در فصل بهار با گل‌های رنگارنگ بهاری است.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها