چطور هوای خودمان را داشته باشیم؟!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو- «حواست به خودت هست؟!»

در دنیای بزرگی که ما در آن زندگی می‌کنیم هرچقدر تعداد دوست و آشنایانمان زیاد باشد، فامیل بزرگ و وسیعی داشته باشیم، رابطه‌مان با خانواده نزدیک و صمیمی باشد، باز هم مهمترین مساله این است که خودمان را دوست داشته باشیم! هر کسی خودش از درونیات و تمایلاتش باخبر است. نسبت به حال و روز خود آگاه است و برای همین فقط خودمان می‌توانیم آن طور که باید و شاید، هوای خودمان را داشته باشیم!

به گزارش راهنماتو، گاهی اوقات احساسات و عواطفمان را در جاهای بیهوده و بیش از اندازه خرج می‌کنیم و حساب بانکی دلمان خالی می‌شود. برای اینکه حال روح و جسممان خوب باشد باید یک سری نکات را به خوبی و دقت رعایت کنیم تا بی نیاز از توجه دیگران و رسیدگیشان باشیم!

  • حد و مرزها را مشخص کنیم

مرزگذاری در روابط اهمیت زیادی دارد. تا وقتی که دیگران خطوط قرمز ما را ندانند و برایشان مشخص نکنیم ممکن است دچار ضربه‌های روحی و عاطفی زیادی بشویم.

  • خودمان را ببخشیم

اگر در گذشته اشتباهاتی مرتکب شدیم قرار نیست تا همیشه روی دوش ما سنگینی کنند! اشتباهات را در همان گذشته بگذاریم و فقط درسی که لازم است از آنها بگیریم را به خاطر بسپاریم!

  • هر روز برای هدف‌هایمان تلاش کنیم

هیچ کاری به اندازه تلاش برای رسیدن به اهداف حال خوب ایجاد نمی‌کند. آدم بی هدف هر روز دچار رخوت و کسالت خواهد بود. اما اگر شما مشخص کنید که از زندگی چه می‌خواهید و برای آن زحمت بکشید روزبه روز قدم‌هایتان به خواسته‌ها و رویاهایتان نزدیکتر خواهد شد.

  • نیازهایمان را جدی بگیریم

هیچ وقت نسبت به نیازهایمان نباید بی توجه باشیم. باید خودمان را خوب بشنویم و به ندای درون اهمیت بدهیم. این نیاز می‌تواند یک خواب راحت باشد یا اینکه دوری از یکسری افراد سمی! باید حال و روز خودمان را بدانیم و به نیازهایمان بی تفاوت نباشیم!

  • خوراک روح داشته باشیم

همانقدر که بدن ما نیاز به غذا دارد روح نیز باید تغذیه بشود. منبع تغذیه روح خودتان را بنا به تمایلات و علاقمندی‌ها بشناسید و بدانید که اگر حواستان به روح نباشد جسمتان هم ممکن است به خطر بیفتد. خوراک مناسب روح شما می‌تواند یک سفر باشد یا حتی گوش کردن به موسیقی یا بغل گرفتن یک دوست! آن را بشناسید و به آن توجه کنید.

  • «نه» گفتن را تمرین کنیم

«نه» گفتن در مواقعی که لازم است باید جدی گرفته شود. اگر شما همیشه به افراد جواب مثبت بدهید و این کار را هم علیرغم میل باطنی انجام بدهید به مرور زمان دچار سرخوردگی خواهید شد، دیگران هم کم کم از شما انتظار خواهند داشت که همیشه موافق آنها عمل کنید.

  • احساسات خود را بپذیریم

ما احساسات متفاوتی داریم. گاهی ممکن است غمگین باشیم و علتی هم برای آن پیدا نکنیم. گاهی خشم در وجودمان شعله ور است. مهم این است که آنها را سرکوب نکنیم و نسبت به آنها به شناخت برسیم و باورشان داشته باشیم. تا زمینه بروز و مجال تنفس به احساساتمان ندهیم حالمان خوب نخواهد شد!

  • آدم‌های سمی را کنار بگذاریم

روابط سمی برای وجود هر کسی ضرر دارد. آدم‌های سمی در محیط کار، زندگی، همسایگی به راحتی می‌توانند آسیب فراوانی به ما وارد کنند. پس به هر شیوه‌ی ممکن سعی کنید که دور آدم‌های سمی و روابطی از این دست را خط بکشید.

  • خودمان را خوشحال کنیم!

این خوشحالی می‌تواند نوشیدن یک قهوه در کافه باشد یا حتی خرید یک لباس یا کتاب! برای خودمان ارزش قائل باشیم و ناز خودمان را بکشیم! تا قدر خود را ندانیم و قدم از قدم برنداریم کسی متوجه این مساله نخواهد شد. منتظر نباشید دیگران حال شما را خوب کنند. این شما هستید که باید هوای خودتان را داشته باشید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(تصاویر) اینجا برای عبادت باید 268 پله را بالا بروید!
دانستنی ها

(تصاویر) اینجا برای عبادت باید 268 پله را بالا بروید!

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.6 دقیقه
(ویدئو) بارش برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳
آب و هوا

(ویدئو) بارش برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
دانستنی ها

عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.2 دقیقه
 (ویدیو) محسن افشانی: توماج صالحی اعدام خواهد شد!
چهره ها

(ویدیو) محسن افشانی: توماج صالحی اعدام خواهد شد!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
(تصاویر) کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه!
تاریخ

(تصاویر) کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.2 دقیقه
(ویدئو) سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
ویدئو

(ویدئو) سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه