خرید آیفون ۱۴ پرو مکس از خارج به صرفه تر است یا داخل؟

ارزان ترین نسخه آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر حدود ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد که با توجه به نرخ ارز و هزینه ریجستری، می توان گفت قیمتی مشابه با خارج از کشور دارد.

شناسه خبر: ۳۳۵۳۸۹
خرید آیفون 14 پرو مکس از خارج به صرفه تر است یا داخل؟

راهنماتو- در شهریور ماه سال جاری بود که اپل گوشی های جدید سری آیفون 14 را روانه بازار کرد. این گوشی ها شامل چهار مدل آیفون 14 استاندارد، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است که پرو مکس نقش پرچمدار را در این سری بازی می کند.

به گزارش راهنماتو، قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس از سوی اپل هزار و ۱۹۹ دلار تعیین شده است و این مبلغ به آیفون 14 پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی تعلق دارد. بنابراین اگر قصد خرید آیفون ۱۴ پرو مکس نسخه یک ترابایتی در خارج از کشور را دارید، حداقل باید هزار و ۷۰۰ دلار پول پرداخت کنید.

پس اگر فرض کنیم که همین امروز در یک سفر خارجی هستیم و می خواهیم یکی از این دو مدل آیفون 14 پرو مکس را خریداری کنیم، به ریال (نرخ دلار در 7 آبان 1401) باید مبلغی در حدود 39 میلیون و 500 هزار تومان برای نسخه 128 گیگابایتی و مبلغی برابر با 56 میلیون تومان را برای نسخه یک ترابایتی پرداخت می کردید.

البته این تمام ماجرا نیست چون در بازگشت از سفر، برای اینکه بتوانید گوشی گرانقیمت خود را فعال کنید باید هزینه ریجستری و گمرک آن را نیز پرداخت کنید که برای مدل آیفون 14 پرو مکس حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که هزینه خرید یک آیفون 14 پرو مکس از خارج از کشور برای مدل 128 گیگابایتی حدود 46 میلیون تومان و برای مدل یک ترابایت حدود 63 میلیون 200 هزار تومان خواهد بود.

قیمت آیفون 14 پرو مکس در ایران

بررسی های راهنماتو نشان می دهد که آیفون 14 پرو مکس نسخه 128 گیگاباتی را در حال حاضر (7 آبان 1401) می توان با مبلغی در حدود 45 میلیون 500 هزار تومان خریداری کرد. این مبلغ برای نسخه یک ترابایتی تا 66 میلیون 300 هزار تومان بالا خواهد رفت. اما آنچه در اینجا شایان توجه است این است که این گوشی ها همگی ریجستر نشده است و خریدار باید هزینه ریجستری را به مبلغ بالا بیفزاید. به طور کلی در سایت های فروش اغلب اشاره می شود که این دستگاه ها پارت‌نامبر هنگ‌کنگ دارند و به‌شکل مسافری رجیستر خواهد شد.

اعداد و ارقام نشان از این دارد که خرید آیفون 14 پرو مکس از خارج از کشور می تواند تا حدودی مقرون به صرفه باشد اما این در صورتی است که شما هزینه های سفر خود را درنظر نگرفته باشید. به عبارت دیگر، با احتساب هزینه سفر به خارج، به نظر می رسد خرید آیفون 14 پرو مکس از بازار داخلی می تواند منطقی تر باشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها