گرفتن اسکرین شات از تصاویر و ویدئوهای یکبار مصرف در واتساپ غیر ممکن می شود

محبوب ترین ویژگی امنیتی واتساپ، توسط این اپلیکیشن در حال آزمایش است. این قابلیت از گرفتن ویدئو و اسکرین شات از پیام های یکبار مصرف جلوگیری می کند.

شناسه خبر: ۳۳۵۱۹۷
گرفتن اسکرین شات از تصاویر و ویدئوهای یکبار مصرف در واتساپ غیر ممکن می شود

راهنماتو- پیام رسان محبوب واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که امنیت این اپلیکیشن را افزایش می دهد. اکنون محبوب ترین ویژگی امنیتی واتساپ، توسط این اپلیکیشن در حال آزمایش است. این قابلیت از گرفتن ویدئو و اسکرین شات از پیام های یکبار مصرف جلوگیری می کند.

پس از ارائه این ویژگی امنیتی، در صورتی که کاربری پیامی را با استفاده از قابلیتView Once ارسال کند، دریافت کننده پیام نمی تواند از آن اسکرین شات گرفته و یا آن را ضبط کند. هنگامی که بخواهید یک رسانه یک بار مصرف را ذخیره کنید، واتساپ این اخطار را نمایش می دهد :« به دلیل سیاست های امنیتی نمی‌توان ازصفحه نمایش عکس گرفت.»

پیام-یکبار-مصرف-واتساپ

این قابلیت که اکنون بر روی کاربران بتای این اپلیکیشن در حال آزمایش است، با واکنش های متفاوتی از سوی آنها روبرو شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط WABetaInfo، کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث اقدام به گرفتن ویدئو یا اسکرین شات از پیام های یکبار مصرف واتساپ نمایند. اما در بررسی های انجام شده مشخص شد که ویدئو و تصویر ضبط شده با استفاده از برنامه های شخص ثالث کاملا سیاه هستند و حتی اگر کاربری اقدام به گرفتن اسکرین شات نماید، هیچ نوتیفیکیشنی به فرستنده پیام ارسال نخواهد شد.

به عنوان یک روش سنتی، کاربران می توانند از یک تلفن یا تبلت دیگر برای گرفتن عکس یا فیلم از پیام های واتساپ استفاده کنند. در واتساپ وب نیز کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن های ضبط صفحه این قابلیت امنیتی را دور بزنند. این ویژگی اکنون برای نسخه بتای اندروید ارائه شده است و مشخص نیست که چه زمانی به نسخه اصلی این اپلیکیشن راه پیدا خواهد کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها