این هوش مصنوعی به دانش آموزان در نوشتن انشاء تقلب می رساند!

به تازگی دانشمندان با طراحی یک سیستم هوش مصنوعی جدید توانسته اند به دانش آموزان در نوشتن انشاء کمک کرده و در واقع آنها را به یک متقلب تبدیل کنند!

شناسه خبر: ۳۳۵۸۰۱
این هوش مصنوعی به دانش آموزان در نوشتن انشاء تقلب می رساند!

راهنماتو- هوش مصنوعی تحول زیادی را در زندگی انسان ها ایجاد کرده است. اکنون ماشین های مجهز به هوش مصنوعی قادر به تفکر و انجام کارهایی هستند که پیش از این، تنها بشریت می توانست آنها را انجام دهد. این سیستم تاکنون در بسیاری از موارد به کمک انسان ها آمده است.

به گزارش راهنماتو، به تازگی دانشمندان با طراحی یک سیستم هوش مصنوعی جدید توانسته اند به دانش آموزان در نوشتن انشاء کمک کرده و در واقع آنها را به یک متقلب تبدیل کنند!

تقلب در گذشته نیز وجود داشت، در آن زمان اگر کسی می خواست در مقاله نویسی تقلب کند، ناچار بود با پرداخت هزینه به یک شخص از او درخواست نوشتن مقاله کند و یا آن را از طریق اینترنت دانلود کند. این نوع مقالات به راحتی توسط نرم افزارهای سرقت ادبی قابل شناسایی بودند. اما فناوری جدید، قادر است مقالات باکیفیت و غیرقابل تشخیص توسط نرم افزارهای سرقت ادبی بنویسد. این فناوری، نوع جدیدی از سیستم یادگیری ماشینی است که «مدل زبان بزرگ» نامیده می شود.

هوش مصنوعی

کافی است به آن فرمان دهید، خواهید دید که پاراگراف های کامل و متون منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می دهد. این مدل‌ها قادرند انواع خروجی‌ها مانند مقاله، پست‌های وبلاگ، شعر و حتی کدهای کامپیوتری را تولید کنند. OpenAI، اولین شرکتی که چنین مدل‌هایی را توسعه داد. از آنجایی که این شرکت نگران سوء استفاده احتمالی از این مدل بود، استفاده از آن را محدود کرده و از انتشار سورس کد آن نیز جلوگیری کرد. پس از تجاری سازی این فناوری، از حدود شش ماه گذشته این ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی بدون محدودیت در اختیار مردم قرار گرفته اند.

یکی از این شرکت ها، هدف ابزار هوش مصنوعی خود را بی دردسر کردن نوشتن اعلام کرده است. دیگری یک اپلیکیشن مقاله نویس برای گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است. اکنون یک دانش آموز دبیرستانی برای نوشتن یک مقاله خوب درباره هملت یا استدلال کوتاه در خصوص علل جنگ جهانی اول تنها به چند کلیک نیاز دارد.

به منظور جلوگیری از چنین سوءاستفاده هایی شاید بتوان تمام متن های تولید شده توسط مدل های زبان تجاری موجود را در یک پایگاه داده مرکزی جمع آوری کرد. این کار به تشخیص ماشینی بودن نوشتن و سرقت ادبی کمک می کند. همچنین شرکت ها می توانند برای استفاده از این ابزارها محدودیت سنی در نظر بگیرند. در نهایت توسعه‌دهندگان پیشرو هوش مصنوعی می‌توانند یک هیئت بازبینی مستقل برای انتشار مجوزها ایجاد کرده و دسترسی محققان به این ابزارها را در اولویت قرار دهند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها