اولین سلاح مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا آزمایش شد

ایالات متحده در یک رزمایش جدید، یک سلاح پرسرعت را آزمایش کرد که در نوع خود بی نظیر است.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۰۴
اولین سلاح مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا آزمایش شد

راهنماتو -نیروی هوایی ایالات متحده و لاکهید مارتین می گویند که آنها اولین آزمایش موفقیت آمیز پایان از یک نمونه اولیه کامل از سلاح واکنش سریع پرتاب هوایی AGM-183A یا ARRW را انجام داده اند. این سرویس می‌گوید که موشک با موفقیت محموله وسیله نقلیه تقویت‌کننده مافوق صوت خود را رها کرد که یک کلاهک زنده را حمل می‌کرد و قبل از اصابت به منطقه هدف تعیین‌شده، به سرعت بیش از 5 ماخ می‌رسید.

به گزارش راهنماتو ، این، یک دستاورد بزرگ برای برنامه ای است که آزمایش اولیه پرواز مستقیم خود را در سال گذشته با مشکلاتی مواجه کرد که آینده آن را زیر سوال برد .

 هواپیمای مافوق صوت

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که نیروی هوایی ایالات متحده، امروز منتشر کرد، این آزمایش در 9 دسامبر انجام شد، با یک بمب افکن B-52H که به بال آزمایشی 96 اختصاص داده شد و نمونه اولیه ARRW را در سواحل کالیفرنیای جنوبی پرتاب کرد. این اولین باری است که یک راند همه جانبه AGM-183A (AUR) در آزمایش شلیک مستقیم می شود.

نیروی هوایی قبلاً تعدادی آزمایش با شلیک مستقیم ARRW AGM-183A انجام داده است، اما همه این آزمایش‌ها بر روی نمایش عملکرد تقویت‌کننده موشک این سلاح متمرکز بود. اولین آزمایش موفقیت آمیز تقویت کننده در ماه می انجام شد. این پرتاب به دنبال دو آزمایش ناموفق و راه اندازی نادرست دیگر بود.

نیروی هوایی در مورد پرتاب 9 دسامبر گفت: "به دنبال جدا شدن ARRW از هواپیما، به سرعت های مافوق صوت بیش از پنج برابر سرعت صوت رسید، مسیر پرواز خود را تکمیل کرد و در منطقه ترمینال منفجر شد." شواهد نشان می دهد که تمام اهداف محقق شده است.

سیستم AGM-183A از تقویت کننده موشک خود برای به حرکت درآوردن موشک کامل به سرعت و ارتفاع بهینه استفاده می کند، پس از آن مخروط دماغه آن جدا می شود و یک وسیله نقلیه بوست-گلاید آزاد می شود. بر خلاف یک موشک بالستیک سنتی، آن وسیله نقلیه بدون نیرو در امتداد مسیر پرواز نسبتا کم عمق و جوی به سمت هدف خود با سرعت های مافوق صوت پرواز می کند که به عنوان هر چیزی بالاتر از 5 ماخ تعریف می شود.

وسیله نقلیه بوست-گلاید به گونه ای طراحی شده است که دارای درجه بالایی از مانورپذیری است و به آن توانایی تغییر مسیر نامنظم در طول مسیر خود را می دهد. این، همراه با سرعت بسیار بالای آن، چالش های مهمی را برای حریفان در هنگام شناسایی یا ردیابی سلاح ورودی ایجاد می کند. این به نوبه خود، واکنش مؤثر دشمن را چه از نظر تلاش برای رهگیری وسیله نقلیه یا صرفاً تلاش برای جابجایی دارایی ها یا پوشش دادن، بسیار دشوار می کند. رهگیری سلاح های مافوق صوت به دلیل سرعت و مشخصات پرواز جوی آنها در ابتدا بسیار چالش برانگیز است.

پرواز موشکی

در بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی امروز آمده است: "ARRW به گونه ای طراحی شده است که ایالات متحده را قادر می سازد تا اهداف ثابت، با ارزش و حساس به زمان را در معرض خطر در محیط های مورد مناقشه نگه دارد."

جزئیات در مورد کلاهک انفجاری که وسیله نقلیه تقویت کننده-گلاید ARRW حمل می کند محدود است. با این حال، گزارش‌های گذشته نشان داده‌اند که این یک نوع انفجار-تکه‌شکن پیشرفته است که هدف آن استفاده از سرعت بالای سلاح برای ایجاد یک بارش تگرگ مؤثر است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها