(تصاویر) معمای عجیب گنج یک راهبه ساده قرون وسطایی!

کشف بقایای باستانی یک گنجینه در بریتانیا نشان می دهد که احتمالا این گنجینه متعلق به یک راهبه به ظاهر ساده بوده است.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۲۳
(تصاویر) معمای عجیب گنج یک راهبه ساده قرون وسطایی!

راهنماتو- باستان شناسان، گنجینه ای را کشف کرده اند که دوره کوتاهی از تاریخ قرون وسطی در انگلیس را نشان می دهد که در آن سنت های بت پرستی و مسیحی با هم آمیخته شده اند و زنان در کلیسا، مناصب قدرت داشتند .

به گزارش راهنماتو، این یافته ها، از یک قبر 1400 ساله کشف شده اند که در خارج از نورث همپتون انگلستان پیدا شده است و به عنوان برخی از مهم ترین یافته های این دوره در نظر گرفته می شود .

اسرار باستان شناسی

این یافته ها حین حفاری های گسترده ای در دهکده کوچک هارپول پیده شد، زمانی که یک باستان شناس، چیزی را دید که از خاک بیرون زده بود. با حفاری منطقه، آثاری 1300 ساله پیدا شد، که در نوع خود گنجینه ای منحصر به فرد محسوب می شدند. باستان شناسان با حفاری های خود، طلاهای زیادی را از دل گل و خاک بیرون کشیدند و تیمی بزرگ با پنج گروه حفاری، از موزه باستان شناسی لندن در این پروژه شرکت کردند.

کلیسا

تیم پژوهش، یک گردنبند مجلل و 30 تکه از سکه‌های رومی، گارنت، شیشه و سنگ‌های نیمه قیمتی کشف کردند که تصور می‌شود «گران قیمت ترین» گردن‌بند در نوع خود است که تاکنون در بریتانیا یافت شده است، اسکلت یافت شده شامل چند تکه از مینای دندان تجزیه شده بود، اما بر اساس این واقعیت که گردنبندها تقریباً منطبق با اسکلت پیدا شده است، حدس زده می شود که این اشیاء زمانی، متعلق به یک زن بلندپایه از اشراف بوده است.

گردنبند باستانی

این زن نیز با یک صلیب نقره ای بزرگ، دو دیگ تزئین شده و یک ظرف مسی به خاک سپرده شد . صلیب خراب شده بود، اما شکل آن در تصاویر اشعه ایکس که از خاک اطراف قبر گرفته شده بود، قابل مشاهده بود. صلیب با چهره‌های نقره‌ای غیرمعمول انسان تزئین شده بود که از گذر زمان جان سالم به در برده بود .

سکه های تاریخی

ترکیب اشیاء موجود در گور نشان می‌دهد که این زن درحدود سال‌های 630 و 670 پس از میلاد زندگی می کرده است، جایی که باورهای بت پرستی و مسیحی هنوز در هم آمیخته بودند . گران قیمت بودن و نمادگرایی اشیاء نشان می دهد که این زن یک رهبر ثروتمند مسیحی، مانند رئیس یک صومعه یا یک شاهزاده خانم بوده است .

اشیاء باستانی

این مهم‌ترین یافته ها در حوزه محل تدفین زنان در اوایل قرون وسطی است که تاکنون در بریتانیا کشف شده است و برای اغلب باستان شناسان، یک رویای بزرگ است که به چنین دستاوردی برسند. تا کنون، حدود ده ها قبر دیگر از زنان با منزلت بالا در انگلیس پیدا شده است که برخی از آنها گردنبندهای مشابهی دارند. با این حال، قدمت تعداد کمی از آن مکان‌ها به قبل از قرن هفتم میلاد باز می‌گردد، زیرا دفن مردان با موقعیت بالا رایج‌تر بود .

نظرات
پربازدیدترین خبرها