(تصاویر) کشف «مرد مقدس» ۴ هزار ساله نزدیک بنای باستانی استون هنج!

بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد که بقایای یافته شده در گوری ۴ هزار ساله در انگلستان، به باورهای فرهنگی و مذهبی افراد مرتبط است.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۶۳
(تصاویر) کشف «مرد مقدس» 4 هزار ساله نزدیک بنای باستانی استون هنج!

راهنماتو- ابزارهای سنگی یافت شده در گوری 4000 ساله در نزدیکی استون هنج انگلستان، دارای آثاری از طلا بر روی سطوح خود هستند که نشان می دهد از آنها برای ساختن تزئینات طلا استفاده می شده است .

به گزارش راهنماتو، دانشمندان در مطالعه ای که در 15 دسامبر در مجله Antiquity منتشر شد، نوشتند: اشیاء موجود در این قبر چیزی بیش از بازنمایی هویت یک فرد است. این مصنوعات به پیچیدگی هویت باستانی اشاره می‌کنند و نشان می دهد فقط زرگرها و ثروتمندان از طلا استفاده نمی کردند.

آثار باستانی

آثار حاصل از حفاری های پیشین در سال 1801 دوباره با تکنیک های باستان شناسی مدرن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یکی از محققان آثاری از طلا را روی سطح یکی از ابزارهای سنگی، یعنی نوعی تبر جنگی تغییر کاربری داده شده مشاهده کرد .

اثر طلا روی آثار باستانی

مجموعه ای که تحت بررسی قرار دارد، شامل تبرهای سنگ چخماق، گردنبندی از مهره های سنگ صیقلی و ده ها نقطه استخوانی است. این مجموعه که اکنون در موزه ویلتشایر در شهر دیویز به نمایش گذاشته می شود، در زمان حفاری، این گنجینه، به عنوان اشیاء موجود در قبر یک "شمن" یا مرد مقدس تفسیر می شد .

آثار طلا

اکنون با بررسی های گسترده پژوهشگران، به نظر می رسد این اشیاء تایید می کنند که در سالهای دور، افراد زیادی به سحر و جادو اعتقاد داشتند و به همین دلیل از این نوع اشیاء استفاده می کرده اند. جنسیت دو نفر دفن شده در بارو هرگز مشخص نشده است، اما آنها در سال 1801 به عنوان شمن و همسرش شناخته شدند .

بررسی های پژوهشگران

سایش ابزارهای سنگی همچنین نشان می‌دهد که از آنها به روش‌های مختلف برای شکل دادن به طلا و انواع مواد دیگر مانند کهربا، چوب، مس و نوعی زغال سنگ دانه‌ریز و نیمه قیمتی استفاده می‌شده است .

نظرات
پربازدیدترین خبرها