آیا استفاده از تلفن همراه در زمان رعد و برق خطرناک است؟ شیائومی پاسخ می دهد!

این غول فناوری چینی اخیرا ویدئویی در یوتیوب به اشتراک گذاشته است که این شایعه را رد می کند.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۶۵
آیا استفاده از تلفن همراه در زمان رعد و برق خطرناک است؟ شیائومی پاسخ می دهد!

راهنماتو- شیائومی به تازگی یکی دیگر از افسانه های قدیمی در خصوص گوشی های هوشمند را رد کرده است. این شرکت اخیراً شایعه مربوط به تعمیر نمایشگر خراشیده شده یا ترک خورده توسط خمیردندان را نیز نادرست دانسته بود.

به گزارش راهنماتو، احتمالا تاکنون شنیده اید که می گویند از تلفن همراه در زمان وقوع رعد و برق استفاده نکنید. این غول فناوری چینی اخیرا ویدئویی در یوتیوب به اشتراک گذاشته است که این شایعه را رد می کند. این ویدئو با عنوان «آیا طوفان های تندری می توانند در استفاده از گوشی هوشمند تاثیر گذار باشند؟» با هشتگ XiaomiAcademy# در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

در این ویدئو، شیائومی از طریق یک سیم پیچ تسلا (یک مدار مبدل رزونانس که برای تولید ولتاژهای بالا، جریان‌های کم و الکتریسیتهٔ متناوب با فرکانس‌های بالا استفاده می شود) رعد و برق را شبیه سازی کرد. سپس این رعد و برق مصنوعی به سمت گوشی شیائومی 12S هدایت شد. این گوشی در حال پخش یک ویدئو است و شیائومی در این ویدئو نشان می دهد که رعد و برق هیچ تاثیری در عملکرد دستگاه نداشته و گوشی شیائومی 12S بدون هیچ گونه اختلالی همچنان به پخش ویدئو ادامه می دهد.

این شرکت می گوید: «این آزمایش ثابت می کند که رعد و برق هیچ تاثیری در استفاده از گوشی هوشمند نمی گذارد.» شیائومی به منظور بررسی بیشتر، یک تماس تلفنی نیز از طریق این گوشی برقرار کرد. آنها مشاهده کردند که رعد و برق هیچ گونه تاثیری بر کیفیت تماس های تلفنی ندارد. شیائومی می گوید: «این شایعه احتمالا از تلفن های سیمی قدیمی نشات می گیرد. زیرا در گذشته موارد بسیار نادری در خصوص مرگ و میر ناشی از برخورد صاعقه در هنگام استفاده از تلفن سیمی گزارش شده بود.:»

نظرات
پربازدیدترین خبرها