(تصاویر) ناسا ساخت اولین انبار فرازمینی را در مریخ آغاز کرد

ناسا نخستین انبار خود را در ناسا ایجاد خواهد کرد.این انبار با کمک ۱۰ نمونه لوله آزمایشی حاوی سنگ های مختلف ساخته خواهد شد و در نوع خود منحصر به فرد است.

شناسه خبر: ۳۴۶۱۴۷
(تصاویر) ناسا ساخت اولین انبار فرازمینی را در مریخ آغاز کرد

راهنماتو -در روزهای آینده، قرار است مریخ نورد Perseverance ناسا ساخت اولین انبار نمونه را در دنیایی دیگر آغاز کند. این یک نقطه عطف مهم در کمپین بازگشت نمونه مریخ ناسا -ESA (آژانس فضایی اروپا) است که به دنبال آوردن نمونه‌های مریخ برای تجزیه و تحلیل عمیق به زمین است .

به گزارش راهنماتو، فرآیند ساخت انبار زمانی آغاز می شود که مریخ نورد یکی از لوله های نمونه تیتانیوم خود را که هسته سنگی به اندازه گچ را حمل می کند از شکم خود به عمق 2.9 فوت (88.8 سانتی متر) روی زمین در منطقه ای به نام "سه چنگال" در دهانه Jezero فرو می اندازد.

انبار ناسا

در طول حدود 30 روز، Perseverance در مجموع 10 لوله را ذخیره خواهد کرد که حامل نمونه هایی است که نشان دهنده تنوع سنگ ها هستند. دانشمند اصلی برنامه بازگشت نمونه مریخ از دانشگاه ایالتی آریزونا، گفت: «نمونه‌های این انبار و نمونه‌های تکراری که در عرشه Perseverance نگهداری می‌شوند مجموعه‌ای باورنکردنی از منطقه کاوش‌شده در طول مأموریت اصلی هستند. ما نه تنها سنگ‌های آذرین و رسوبی داریم که حداقل دو و احتمالاً چهار یا حتی بیشتر سبک‌های متمایز دگرسانی آبی را ثبت می‌کنند، بلکه سنگ‌لیت، اتمسفر و یک لوله شاهد را نیز داریم . »

نمونه های سنگ

یکی از اولین الزامات برای ساخت انبار نمونه در مریخ، یافتن زمینی هموار و عاری از سنگ در دهانه Jezero است که در آن فضایی برای رسوب کردن هر لوله وجود داشته باشد . تا به حال، ماموریت های مریخ فقط به یک منطقه فرود خوب نیاز داشت، اما با پیشرفته تر و جدی تر شدن موضوع، شرایط نیز تغییر کرده است.

نقشه زمین شناسی

موفقیت انبار به قرار دادن دقیق لوله ها بستگی دارد، فرآیندی که بیش از یک ماه طول می کشد. قبل و بعد از این که Perseverance هر لوله را رها کند، کنترل‌کننده‌های ماموریت تصاویر زیادی از کاوشگر را بررسی می‌کنند. این ارزیابی همچنین به تیم بازگشت نمونه مریخ داده‌های دقیق لازم برای مکان یابی لوله‌ها را در صورت پوشاندن نمونه‌ها توسط گرد و غبار یا شن قبل از جمع‌آوری می‌دهد .

نظرات
پربازدیدترین خبرها