ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر استعفا می دهد

ایلان ماسک تصمیم گرفته است که از مدیریت توییتر استعفا داده و کناره گیری کند. این موضوع پس از یک نظرسنجی قطعی شد.

شناسه خبر: ۳۴۶۱۵۷
ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر استعفا می دهد

راهنماتو- ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر استعفا می دهد. این تصمیم پس از یک نظرسنجی گرفته شد که در آن 57 درصد از پاسخ دهندگان به کناره گیری ماسک از سمت خود در این پلت فرم شبکه های اجتماعی رای دادند.

به گزارش راهنماتو، ایلان ماسک، که همیشه به عنوان مرد جنجالی عرصه تکنولوژی شناخته می شود اکنون در آستانه یک تصمیم سخت دیگر است.درواقع، پس از یک نظرسنجی که در آن 57 درصد از پاسخ دهندگان به استعفای وی رای دادند، ایلان ماسک اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری می کند.

ماسک در توییتی اعلام کرد که "به محض اینکه فردی احمق را پیدا کنم که بتواند این شغل را بپذیرد استعفا خواهد داد و در عوض روی اجرای تیم های نرم افزاری و سرورها تمرکز خواهد کرد."

دوران ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر با مواردی از اختلافات و تغییرات سیاست گذاری در توییتر مشخص شده است. مدت کوتاهی پس از تصاحب این پلت فرم شبکه های جتماعی در ماه اکتبر، ماسک تقریباً نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد و سعی کرد یک ویژگی تأیید اعتبار پولی را راه اندازی کند که در نهایت به حالت تعلیق درآمد. این ویژگی هفته گذشته دوباره راه اندازی شد.

توییت

ماسک همچنین با انتقاد گروه‌های آزادی‌های مدنی به دلیل رویکردش به تعدیل محتوا مواجه شده است و برخی او را به اقداماتی متهم می‌کنند که سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرستی را در این پلتفرم افزایش می‌دهد. روز جمعه، ماسک توسط سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به دلیل تصمیم توییتر برای تعلیق تعدادی از خبرنگارانی که این شرکت شبکه های اجتماعی را پوشش می دهند، محکوم شد. سازمان ملل در توئیتی اعلام کرد که آزادی رسانه‌ها «بازی‌ نیست» و اتحادیه اروپا نیز، توییتر را به تحریم تهدید کرد .

باید دید چه کسی به عنوان مدیرعامل توییتر جایگزین ماسک خواهد شد. مدیر عامل میلیاردر و فعلی توییتر، سابقه تصمیم گیری سریع و ایجاد تغییرات بزرگ در تصمیمات خود را دارد و این احتمال وجود دارد که در آینده نظر خود را برای کناره گیری تغییر دهد. در این میان، کاربران توییتر نظاره گر خواهند بود تا ببینند پلت فرم رسانه های اجتماعی تحت رهبری جدید چگونه تغییر جهت خواهد داد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها