ربات ها به موتور رشد حوزه نفت و گاز تبدیل می شوند

بر اساس بررسی های جدید، ربات ها تبدیل به موتورهای محرک صنعت نفت و گاز شده اند و به زودی می توان از آن ها برای افزایش سوددهی این حوزه استفاده کرد.

شناسه خبر: ۳۴۶۲۱۴
ربات ها به موتور رشد حوزه نفت و گاز تبدیل می شوند

راهنماتو- به گفته گلوبال دیتا که یک شرکت پیشرو در زمینه داده و تجزیه و تحلیل است، ربات ها به زودی صنایع نفت و گاز را متحول خواهند کرد.

به گزارش راهنماتو، ربات ها را می توان برای کارهای مختلف سفارشی سازی کرد تا کار مورد نظر را آسانتر انجام دهند و کارایی را بهبود بخشند . بر همین اساس در طول مراحل برنامه‌ریزی یک پروژه نفت و گاز، ربات‌ها می‌توانند برای انجام بررسی‌های هوایی یا بررسی‌های لرزه‌ای در حین اکتشاف استفاده کرد . بسته به موقعیت پروژه و نیازهای کاری نیز می توان از پهپادهای هوایی یا زیر آب استفاده کرد .

اتوماسیون پروژه های نفت و گاز این امکان را فراهم می کند تا وظایف بازرسی و تعمیر و نگهداری گسترده در حین بازخورد داده ها برای کمک به محدود کردن هزینه های عملیاتی و بهبود کارایی انجام شود. انتظار می رود پیشرفت در ربات های مدولار و قابل تنظیم منجر به استقرار رو به رشد رباتیک در صنعت نفت و گاز شود .

نفت و گاز رباتیک

در حالی که ربات ها برای چندین دهه بخشی از صنعت نفت و گاز بوده اند، دیجیتالی شدن و ادغام رو به رشد با هوش مصنوعی (AI) ، رایانش ابری و اینترنت اشیاء (IoT) ، به تنوع موارد استفاده از ربات در صنعت کمک کرده است .

آنسون فرناندز، تحلیلگر حوزه نفت و گاز می گوید:ربات ها در صنایع نفت و گاز در کارهای مختلف از بررسی، جابجایی مواد و ساخت و ساز گرفته تا بازرسی، تعمیر و نگهداری کاربرد دارند . در طول مراحل برنامه‌ریزی یک پروژه نفت و گاز، ربات‌ها می‌توانند برای انجام بررسی‌های هوایی مستقر شوند یا می‌توان از آنها برای انجام بررسی‌های لرزه‌ای در حین اکتشاف استفاده کرد. پهپادهای هوایی یا زیر آب، بسته به موقعیت پروژه و نیازهای کاری قابل استفاده هستند .

ارزش این صنعت در سال 2021، برابر با 52.9 میلیارد دلار بود و تا سال 2030 به 568 میلیارد دلار خواهد رسید و این یعنی باید آماده این جریان باشیم که به زودی ربات ها و سیستم های هوشمند، جایگزین کارگران و مهندسان حوزه نفت و گاز خواهند بود.

نظرات