ارتباط فقر با اعتیاد به شبکه های اجتماعی!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که به خانواده های غیرمرفه وابسته اند، بیشتر با احتمال اعتیاد به شبکه های اجتماعی رو به رو می شوند.

شناسه خبر: ۳۴۶۲۱۹
ارتباط فقر با اعتیاد به شبکه های اجتماعی!

راهنماتو- اعتیاد به شبکه های اجتماعی یک مشکل رو به رشد در جامعه امروزی است. به حدی که تعداد فزاینده ای از مردم برای ارتباط، سرگرمی و اعتبار به پلتفرم شبکه های اجتماعی وابسته می شوند.

به گزارش راهنماتو، پژوهش ها نشان داده است که استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی می تواند منجر به پیامدهای منفی مانند کاهش عزت نفس، تنهایی و کاهش مهارت های ارتباطی چهره به چهره شود .

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک تیم بین المللی از جمله پروفسور فرانک الگار از دانشگاه مک گیل، نوجوانان با زمینه های کم درآمد بیشتر احتمال دارد که استفاده اعتیادآور از شبکه های اجتماعی را گزارش کنند. این مطالعه ارتباط بین نابرابری اقتصادی و استفاده مشکل ساز از پلتفرم های شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی فوری را نشان داد .

شبکه های اجتماعی

پژوهشگران در بررسی های خود، استفاده مشکل‌ساز از شبکه های اجتماعی را در نوجوانانی که شش یا چند رفتار مشابه اعتیاد را گزارش کرده بودند، شناسایی کردند. برای مثال احساسات منفی و استرس، هنگام استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی، تلاش های ناموفق برای کنار گذاشتن گوشی طی ساعاتی از روز و عدم حضور در شبکه های اجتماعی و استفاده از شبکه های اجتماعی برای فرار از احساسات منفی .

جالب است بدانید که وضعیت در مدارسی که اختلاف ثروت بین همکلاسی ها بیشتر است، بدتر است. پژوهشگران می گویند نتایج بر اساس بررسی بیش از 179 هزار دانش آموز در 40 کشور، نشان می دهد که استراتژی های جدیدی برای استفاده از شبکه های اجتماعی مورد نیاز است.

نویسندگان اضافه می کنند که اقدام سیاست گذاران می تواند به محدود کردن رفتار مضر جوانان کمک کند. این الگوهای منفی شامل ناتوانی در کاهش زمان تماشای صفحه نمایش یا دروغ گفتن به دوستان و خانواده در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی است . در بخشی دیگر نیز تاکید شده که گاهی نوجوانان برای جبران تنهایی و عدم دسترسی به امکانات رفاهی ناشی از فقر، اقدام به استفاده از شبکه های اجتماعی می کنند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها