کشف یک کهکشان عجیب توسط تلسکوپ هابل

تلسکوپ فضایی هابل موفق شد تصاویری منحصر به فرد و خیره کننده را ثبت کند‌

شناسه خبر: ۳۴۶۲۴۹
کشف یک کهکشان عجیب توسط تلسکوپ هابل

راهنماتو -کهکشان مارپیچی عجیب وغریب ESO 415-19، که تقریباً در فاصله 450 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا، شکار شده است.

به گزارش راهنماتو ، در حالی که مرکز این جرم شبیه یک کهکشان مارپیچی منظم است، جریان‌های طولانی ستاره‌ای مانند بازوهای مارپیچی درازی عجیب و غریب از هسته کهکشان بیرون می‌آیند. این‌ها جریان‌های جزر و مدی هستند که توسط برخی از تعاملات تصادفی در گذشته کهکشان ایجاد شده‌اند و به ESO 415-19 ظاهری کاملاً عجیب و غریب می‌دهند.

تصویر تلسکوپ هابل از یک کهکشان عجیب

ویژگی خاص ESO 415-19 آن را به یک هدف عالی برای هابل تبدیل کرد. این کهکشان‌ها از کهکشان‌های تنها و عجیب گرفته تا جفت‌های کهکشانی، سه‌قلوها و حتی پنج‌قلوهای با تعامل تماشایی را شامل می‌شوند.

این پدیده عجیب و غریب فضایی در سراسر آسمان شب پخش می شود، به این معنی که هابل می تواند لحظه ای را برای مشاهده آنها در حین حرکت بین سایر اهداف رصدی اختصاص دهد.

تصویر شگفت انگیز هابل از یک کهکشان عجیب

این نمای نزدیک به 10000 کهکشان، میدان فوق عمیق هابل نامیده می شود. این عکس فوری شامل کهکشان هایی در سنین، اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف است.

کوچک‌ترین و سرخ‌ترین کهکشان‌ها ممکن است در میان دورترین کهکشان‌های شناخته شده باشند، زمانی که کیهان فقط ۸۰۰ میلیون سال قدمت داشت. نزدیک‌ترین کهکشان‌ها رشد کردند. ثبت این تصویر، به 400 گردش هابل به دور زمین نیاز داشت.

این رصد خاص در قسمتی از آسمان شب که توسط صورت فلکی Fornax احاطه شده، اتفاق افتاد. این صورت فلکی همچنین محل رصد مهم هابل بود. میدان فوق العاده عمیق هابل (تصویر بالا را ببینید). ایجاد میدان فوق العاده عمیق تقریباً به یک میلیون ثانیه زمان هابل نیاز داشت و نزدیک به 10000 کهکشان در سنین، اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف را به تصویر کشید.

همانطور که دانشمندان حوزه آب و هوا می توانند تاریخ جوی سیاره را از هسته های یخی بازسازی کنند، اخترشناسان نیز می توانند از مشاهدات میدانی عمیق برای کاوش برش هایی از تاریخ کیهان از زمان حال تا زمانی که کیهان تنها 800 میلیون سال داشته است، استفاده کنند!

نظرات