ساعت های هوشمند را فراموش کنید؛ این گجت های عجیب جایگزین بهتری هستند!

به نظر می رسد در بازار فناوری، گجت های پوشیدنی، رقابت سختی با یکدیگر دارند و حتی برندهای نوظهور، برندهای قدیمی را پشت سر گذاشته اند.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۴۹
ساعت های هوشمند را فراموش کنید؛ این گجت های عجیب جایگزین بهتری هستند!

راهنماتو- در سال 2015، همان سالی که اپل ساعت هوشمند خود را معرفی کرد، یک کمپین Kickstarter برای معرفی نوع بسیار متفاوتی از دستگاه های پوشیدنی راه اندازی شد و آن حلقه ردیابی سلامتی به نام Oura بود.

به گزارش راهنماتو، هفت سال بعد، اپل واچ به یکی از محبوب ترین دستگاه پوشیدنی بدل شد در حالی که محصولات مشابهی مانند گوگل و سامسونگ نیز سهمی قابل توجه در بازار پوشیدنی پیدا کردند. با این همه، ظاهرا شرایط قرار نیست به همین شکل ادامه یابد زیرا محصولاتی مانند Oura که ظاهر و گاهی به طور قابل توجهی ویژگی های متفاوتی دارند نیز در حال تسلط بر بازار هستند.

تام هیل، مدیرعامل شرکت Oura در این خصوص می گوید که در طول همه گیری کرونا، شرکت وی افزایش فروش قابل توجهی را تجربه کرد. این محصول، امکان بررسی داده های ردیابی خواب را بدون نیاز به پوشیدن ساعت هوشمند در رختخواب فراهم می کند و می تواند تغییرات ظریف در دمای بدن را تشخیص دهد. در اوایل سال جاری، این شرکت اعلام کرد که به ارزش 2.55 میلیارد دلاری رسیده است.

حلقه هوشمند

انواع حلقه و انگشتر هوشمند

حلقه و انگشترهای هوشمند، یکی از گروه‌های کوچک اما پرهیاهو در انواع دستگاه‌های پوشیدنی جایگزین ساعت هوشمند است که کاربران را به سمت خود می کشد. همانطور که اشاره شد، روند درخواست برای خرید این محصولات در طول همه گیری افزایش یافت چرا که کاربران زیادی دچار اضافه وزن شده و به دنبال راهی برای حل مشکل خود بودند.

رامون لاماس، مدیر تحقیقات IDC Research ، در این خصوص گفت: «نکته خنده‌دار این است که بیشتر این دستگاه‌ها از مدت ها پیش در بازار وجود داشتند، اما در ماههای اخیر و به علت شیوع کرونا، با تبلیغات فرد به فرد محبوب ومشهور شده اند.» یکی از مهمترین مزایای این نوع دستگاه ها این است که بدون نیاز به نمایشگر یا ابزارهای خاص، به راحتی سلامتی افراد را ردیابی می کنند.

باند WHOOP را در نظر بگیرید، یک ردیاب سلامت بدون صفحه نمایش که برای اولین بار در سال 2015 عرضه شد و تمرکز بسیار خاصی بر ریکاوری تمرین، زمان استراحت و زمان تمرین دارد. مانند Oura ، WHOOP نیز، دستگاه مبتنی بر اشتراک است و مخاطبان خاص‌تری را هدف قرار می‌دهد و البته کمی گران است: 480 دلار، به اضافه یک برنامه اشتراک دو ساله .

فناوری ورزشی

استفاده ورزشکاران از گجت های هوشمند

با توجه به جدید و انحصاری بودن بازار انواع گجت های هوشمند، بسیاری از شرکت های نوپا، اعتماد به نفس رقابت با برندهای شناخته شده ای از جمله اپل و سامسونگ را پیدا کرده اند. شرکت‌هایی مانند WHOOP در جذب مخاطبان، بسیار موفق بوده‌اند، زیرا به خوبی روی استراحت و ریکاوری ورزشکاران تمرکز می‌کنند، و اینها فاکتورهای کلیدی برای بسیاری از ورزشکاران امروزی محسوب می شود و در نتیجه این محصولات بین ورزشکاران حرفه ای نیز طرفدارانی جدی پیدا کرده اند.

شرکت WHOOP اخیرا اعلام کرد که به ارزشی معادل 3.6 میلیارد دلار، رسیده است. دستگاه‌های ردیاب سلامت در طول زمان تنوع بسیار بالایی پیدا کرده اند، از جمله برخی از مدلها، که اصلاً نیازی به پوشیدن ندارند. در ماه سپتامبر، آمازون یک مانیتور ردیابی خواب بی نیاز از پوشیدن به نام Halo Rise را به نمایش گذاشت که روی یک میز در اتاق خواب قرار می گیرد و الگوهای تنفس کاربر را در هنگام خواب ردیابی می کند. در همین حال، برخی از شرکت‌ها مانند Withings به کاربران اجازه می‌دهند حسگرهایی را زیر تشک بگذارند تا داده‌های خواب را جمع‌آوری کنند .

نظرات
پربازدیدترین خبرها