(تصاویر) کشف اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

دیرینه شناسان آمریکایی معتقدند حلقه ای مفقوده درباره دوره ای از زندگی دایناسورهای جنگنده را کشف کرده اند که تا کنون پنهان مانده بود.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۶۵
(تصاویر) کشف اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

راهنماتو- دیرینه شناسان آمریکایی معتقدند که بقایای گونه جدیدی از تیرانوزور را یافته اند که می تواند پاسخی برای معماهایی در خصوص این دایناسور مشهور باشد. این گونه جدید، با شاخ هایی در اطراف چشمانش، توجه همگان را به خود جلب کرده است.

به گزارش راهنماتو، دیرینه شناسان، تصور می کنند که فسیل جدید دایناسوری که با قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت مربوط به حدود 76.5 میلیون سال پیش شناسایی شده است، می تواند جد گونه مشهور تی رکس T.Rex باشد.

بقایای دایناسور

بر اساس بررسی های دیرینه شناسان، قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت که یافت شده، مربوط به حدود 76.5 میلیون سال پیش است. باستان شناسان موزه دایناسور بدلندز در داکوتای شمالی، فسیل هایی را که شامل یک استخوان دنده و انگشت پا است در بستر رودخانه جودیت در شمال شرقی مونتانا بین سال های 2017 تا 2021 کشف کردند.

فک و آرواره دایناسور

این گونه جدید که در مونتانا پیدا شده است به عنوان یک حلقه مفقوده که اکنون پیدا شده در نظر گرفته می شود. این دایناسور دارای ترکیبی از ویژگی‌های موجود در تیرانوزورهای ابتدایی‌تر است. برای مثال مجموعه‌ای از شاخ‌های برجسته در اطراف چشم، حدقه چشم بزرگ و باز شدن حفره های هوا در جمجمه در این گونه نیز دیده می شود.

بقایای دایناسور

نظرات
پربازدیدترین خبرها