این رژیم غذایی به سرعت نور وزن شما را کم می کند!

برخی پژوهش های جدید نشان می دهند که رژیم سبز مدیترانه ای می تواند به روند کاهش چربی و چاقی احشایی در بدن افراد کمک کند.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۷۴
این رژیم غذایی به سرعت نور وزن شما را کم می کند!

راهنماتو- طبق مطالعه‌ای در مجله پزشکی BMC Medicine منتشر شده است، رژیم مدیترانه‌ای سبز، می تواند به سرعت، بخش زیادی از چربی های احشایی را کاهش می‌دهد.

به گزارش راهنماتو، بسیاری از افراد با رژیم مدیترانه ای، آشنایی دارند اما تعداد افرادی که رژیم سبز مدیترانه ای را می شناسند، چندان زیاد نیست، رژیمی که تاثیری فوق العاده بر کاهش وزن دارد.

رژیم مدیترانه ای

رژیم سبز مدیترانه ای و کاهش چاقی احشایی

رژیم مدیترانه ای سبز (MED) به طور قابل توجهی بافت چربی احشایی را کاهش می دهد؛ نوعی چربی در اطراف اندام های داخلی که بسیار خطرناک تر از چربی های اضافی دور کمر شما است. در یک کارآزمایی مداخله ای بالینی در مقیاس بزرگ، مشخص شد که رژیم مدیترانه ای سبز در مقابل رژیم مدیترانه ای عادی و رژیم غذایی سالم، بسیار قدرتمند تر است.

تجزیه و تحلیلهای بعدی نشان داد که رژیم سبز، چربی احشایی را تا 14.1 درصد، رژیم غذایی مدیترانه ای معمولی تا 6.0 درصد و رژیم غذایی سالم تا 4.2 درصد کاهش می دهد. نتایج این مطالعه در مجله BMC Medicine منتشر شد .

آب میوه های طبیعی

رژیم مدیترانه ای سبز یک رژیم مدیترانه ای اصلاح شده است که بیشتر با پلی فنول های غذایی (ترکیبات گیاهی مفید با خواص آنتی اکسیدانی) غنی شده و گوشت قرمزو فرآوری شده در این رژیم به حداقل می رسد. در این رژیم، کاهش چربی احشایی هدف واقعی کاهش وزن در نظر گرفته می شود زیرا شاخص مهم تری نسبت به وزن فرد یا دور کمر او است. چربی احشایی در طول زمان بین اندام‌ها تجمع می‌یابد و هورمون‌ها و سموم مرتبط با بیماری قلبی، دیابت، زوال عقل و مرگ زودرس را تولید می‌کند .

تیم تحقیقاتی آزمایشی DIRECT-PLUS اولین تیمی بود که مفهوم رژیم سبز مدیترانه ای را معرفی کرد. در این رژیم،علاوه بر مصرف روزانه گردو (28 گرم)، شرکت کنندگان 3-4 فنجان چای سبز در روز و 100 گرم (مکعب های یخ زده) شیک سبز، در روز مصرف کردند.

سالاد و سبزیجات

رژیم غذایی مدیترانه ای از کجا امده است؟

رژیم غذایی مدیترانه ای از عادات غذایی افرادی که در نزدیکی دریای مدیترانه زندگی می کنند الهام گرفته شده است. عناصر اصلی این رژیم شامل مصرف نسبتاً زیاد غلات فرآوری نشده، حبوبات، روغن زیتون، میوه ها و سبزیجات و مصرف متوسط ماهی، محصولات لبنی (بیشتر پنیر و ماست) و محصولات گوشتی کم چرب است .

نظرات
پربازدیدترین خبرها