ویتامین D بیشتر، مساوی با عملکرد بهتر مغز

بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین D زوال عقل را کاهش می دهد‌.

شناسه خبر: ۳۴۵۹۴۰
ویتامین D بیشتر، مساوی با عملکرد بهتر مغز

راهنماتو -بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه تافتز، بزرگسالانی که از زوال شناختی رنج می‌برند، به دنبال دریافت سطوح بالاتری از ویتامین D در مغز، عملکرد شناختی بهتری را نشان می دهند.

به گزارش راهنماتو ، افراد، ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، غذاها (مانند ماهی های چرب) و مکمل ها دریافت می کنند. تخمین زده می شود که در سراسر جهان، 55 میلیون نفر با زوال عقل زندگی می کنند، این رقم با افزایش سن جمعیت جهانی افزایش خواهد یافت.طبق گزارش انجمن آلزایمر ، تنها در ایالات متحده، حدود 6.5 میلیون نفر با آلزایمر زندگی می کنند.

ویتامین D از بسیاری از عملکردها در بدن پشتیبانی می کند، از جمله پاسخ های ایمنی و حفظ استخوان های سالم. منابع غذایی شامل ماهی های چرب و نوشیدنی های غنی شده (مانند شیر یا آب پرتقال) است. قرار گرفتن کوتاه در معرض نور خورشید نیز دوز ویتامین D را فراهم می کند.

کایلا شی، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «مطالعات بسیاری فاکتورهای رژیمی یا تغذیه‌ای را در عملکرد یا عملکرد شناختی افراد مسن دخیل دانسته‌اند، از جمله بسیاری از مطالعات در مورد ویتامین D، اما همه آنها بر اساس دریافت رژیم غذایی یا اندازه‌گیری خون ویتامین D هستند.»

اهمیت ویتامین دی

تیم پژوهشی، نمونه‌هایی از بافت مغز 209 شرکت‌کننده در پروژه حافظه و پیری را بررسی کردند، در مطالعه تافتس، محققان ویتامین D را در چهار ناحیه مغز جستجو کردند- دو منطقه مرتبط با تغییرات مرتبط با بیماری آلزایمر، یکی مرتبط با اشکال زوال عقل مرتبط با جریان خون، و یک منطقه بدون هیچ گونه ارتباط شناخته شده با زوال شناختی مرتبط با آلزایمر یا بیماری عروقی.

آنها دریافتند که ویتامین D واقعاً در بافت مغز وجود دارد و سطوح بالای ویتامین D در هر چهار ناحیه مغز با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است. با این حال، متخصصان به مردم هشدار می دهند که از دوزهای زیاد مکمل های ویتامین D به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده نکنند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها