بهترین روشهای تنفس مصنوعی در آلودگی هوای شدید تهران!

در شرایط آلودگی هوا، استفاده از دستگاههای تصفیه هوای خانگی می تواند بسیار سودمند و مفید باشد. معرفی ۵ دستگاه تصفیه هوای خانگی.

شناسه خبر: ۳۴۶۳۴۶
بهترین روشهای تنفس مصنوعی در آلودگی هوای شدید تهران!

راهنماتو -آیا شما هم از سردرد و نفس تنگی و قلب درد رنج می برید؟ اگر ساکن تهران هستید و تا حالا متوجه علت نشده اید، خسته نباشید.مگرمی توان آلودگی هوای تهران را ندید. لحن من عصبانی است؟ بله عصبانی است چون دقیقا یکی از علائم آلودگی هوا همین فشار شدید بر سیستم اعصاب است.

به گزارش راهنماتو- این روزها تهران به حدی دودی شده که بعید می دانم، پایتخت بتواند به راحتی اعتیاد به دود را ترک کند.بنابراین چاره ای نیست به جز این که راهی برای تنفس مصنوعی پیدا کنیم. اگرچه برای ساعاتی که در خیابان حضور داریم، راه خاصی به جز ماسک زدن وجود ندارد، اما برای محیط داخل خانه می توان یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد. در ادامه 5 دستگاه تصفیه هوا از برندهای مختلف را معرفی می کنم. شاید در عملیات تنفس مصنوعی خانگی موفق باشید:

تصفیه کننده هوا آلماپرایم مدل AP-152 (قیمت حدودی: دو میلیون و نهصد هزار تومان)

تصفیه هوا آلما پرایم

فهرستمان را با ارزان ترین محصول شروع می کنیم. ابعاد این دستگاه تصفیه ۱۹ × ۱۶.۷ × ۵.۴ ۱۹۰x۱۶۷x۵۴ میلی‌متر و ارتفاع آن ۵۴ میلی‌متراست. فیلتر اولیه این محصول از نوع ضد باکتری کربن فعال هپا فتوکاتالیستد است. علاوه بر این، تولید کننده ی یون منفی و اکسیژن فعال نیز دارد. این دستگاه، ۵ فیلتر دارد. قابلیت استفاده دو منظوره از دیگر ویژگی های مهم این محصول است. این دستگاه تصفیه به شکل خودرویی و رومیزی قابلیت استفاده دارد و تصفیه ذرات ریز را تا 99 درصد انجام می دهد. از اقلام همراه این محصول می توان به شارژر فندکی برای استفاده در خودرو و آداپتور برای استفاده روی میز به همراه پد ضد لغزش اشاره کرد.

حسگر گردوغبار از دیگر ویژگی های این محصول است و می تواند محدوده ای کم تر از ۱۶ متر‌مربع را پوشش دهد و در نتیجه برای محیط های کوچک خانگی مناسب است.

دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4 Compact (قیمت حدودی: 5 میلیون و هفتصد هزار تومان)

تصفیه هوا شیائومی

برند نام آشنا و چینی شیائومی دستگاه های تصفیه هوا هم تولید می کند. دستگاه تصفیه هوای شیائومی، قابلیت تصفیه هوا تا برد ۲۳۰ متر مکعب را دارد و دو کاربرده است و می تواند روی میز یا روی زمین قرار گرفته و استفاده شود. با توجه به سیستم نمایشگر شاخص های آلودگی هوا می تواند برای افرادی که دچار آلرزی هستند یا به دلیل هر مشکل سلامتی بیشتر در معرض خطر قرار دارند کاربردی باشد.

این محصول دارای قابلیت تنظیم خودکار سرعت فن فیلتراسیون تا ۹۹.۹۷ درصد ذرات معلق به اندازه ۰.۳ میکرون است. این دستگاه، قابلیت تصفیه گرده ها ، گرد و خاک ، دود سیگار ، خاکستر آتش و موی حیوان خانگی است. همچنین این محصول، قابلیت کنترل از طریق نرم افزار را دارد و می توان تنظیم قدرت فن ، زمانبدی شروع به کار ، مشاهده کیفیت هوا و تنظیم قفل کودک را در این محصول به راحتی از طریق نرم افزار انجام داد.

این دستگاه از ترکیبی از دو فناوری فیلتر ، فیلتراسیون الکترواستاتیک و مکانیکی استفاده از فیلتر هپا استفاده می کند و سه لایه فیلتر دارد. لایه اولیه مناسب برای گرد و غبار و مو های بزرگ ، لایه دوم فیلتر هپا با تاثیر زیاد ، لایه سوم فیلتر کربن فعال است.

دستگاه تصفیه کننده هوا جی پلاس مدل GAP-450IK (قیمت حدودی: 5 میلیون و 400 هزار تومان)

تصفیه

دستگاه تصفیه هوای جی پلاس با ابعاد۵۷.۵ × ۳۸.۵ × ۲۵ ۳۸۵x۲۵۰x۵۷۰ میلی‌متر طراحی شده است. انواع فیلترکه در این محصول استفاده شده است از نوع فیلتر HEPA فیلتر کربن فعال فیلتر یون ساز و جنس بدنه پلاستیکی است.

این دستگاه تصفیه از سه عدد فیلتر برخوردار است. دفترچه راهنما و ریموت کنترل از لوازم جانبی است که در کنار این محصول ارائه می شود. محدوده مساحت تحت پوشش این دستگاه تصفیه هوا بین ۳۲.۱ تا ۴۰ متر‌مربع است. این دستگاه دارای حالت های عملکرد هوشمند و خواب است. در حالت هوشمند دستگاه به صورت خودکار میزان آلودگی هوای محیط را تشخیص داده و میزان هوای خروجی را تنظیم می‌کند. حالت خواب هنگام خواب کاربرد دارد و صدای کمتری تولید می‌کند. البته حداکثر میزان صدای تولیدی این دستگاه برابر با 55 دسی بل است. نشانگر اتمام آب، تعویض فیلتر و کیفیت هوا نگهداری از دستگاه را ساده‌تر کرده‌اند.

دستگاه تصفیه هوای شارپ مدل KC-G50SA-W (قیمت حدودی 18 میلیون تومان)

شارپ

ابعاد این محصول۶۳.۱ × ۲۶.۲ × ۳۴.۵ ۶۳۱x۲۶۲x۳۴۵ میلی‌متر است. انواع فیلترموجود در این دستگاه، شامل فیلتر هپا، فیلتر گرد و غبار، پیش فیلتر و فیلتر ضد بو است. جنس بدنه این محصول از نوع پلاستیکی طراحی شده و مجهز به نشانگر وضعیت پاکی هوا است.

این دستگاه تصفیه هوا دارای تایمر با حالات ۱، ۲، ۴ . ۸ ساعته هم هست و ۴ حالت فن و قابلیت نمایش دما و رطوبت محیط هم دارد. حالت خواب و حالت مخصوص تصفیه گرد و غبار از دیگر ویژگی های این محصول محسوب می شود. ظرفیت مخزن بخور این دستگاه، ۲.۵ لیتر است و برای حمل و نقل آسان نیز، چرخ دارد. نشانگر اتمام آب مخزن بخور به کاربران کمک می کند به ندرت با مشکل خالی شدن آب مخزن مواجه شوند.

دستگاه تصفیه کننده هوا تفال مدل QF5030 (قیمت حدودی: 19 میلیون تومان)

آلودگی هوا

این دستگاه دو منظوره است، یعنی هم به عنوان تصفیه کننده هوا کار می کند و هم به عنوان فن (پنکه). از دیگر ویزگی های این محصول می توان به سیستم فیلتر کردن حرفه ای تا ۹۹.۹۵ % اشاره کرد. همچنین این دستگاه، در ۱۲ سرعت قابل تنظیم کار می کند.قابلیت زمان دهی به دستگاه تا ۱۲ ساعت از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه محسوب می شود.

با کمک این دستگاه نهد تنها قارچ و باکتری ها، دودها و آلاینده ها، بلکه بوهای بد نیز پاک می شوند. ابعاد این محصول۲۷x۲۷x۱۰۰ میلی‌متر و شعاع تحت پوشش۴۸ متر مربع است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها