معرفی سولاردام؛ یکی از لاکچری ترین ابزارهای پخت و پز این روزها!

در این مطلب مزایا و معایب سولاردام و پنج مورد از بهترین سولاردام های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

شناسه خبر: ۳۴۶۳۹۹
معرفی سولاردام؛ یکی از لاکچری ترین ابزارهای پخت و پز این روزها!

راهنماتو- اواخر سال 95 بود که تصمیم به خرید مایکروویو گرفتم. پس از تحقیق و جستجوی فراوان تصمیم گرفتم سولاردام خریداری کنم. سولاردام؛ گل سرسبد اجاق های رومیزی که انواع ویژگی ها اعم از کانوکشن، گریل، پخت غذای تنوری و دودی، گرم کن، پخت سریع و... را با خود به همراه داشت. این دستگاه دوست داشتنی اکنون به دستیار واقعی من در آشپزی تبدیل شده است. امروز، به طور اتفاقی در اینترنت چشمم به قیمت سولاردام خورد و راستش را بخواهید خیلی شوکه شدم. اکنون اگر شخصی بخواهد یک سولاردام تهیه کند باید مبلغی نزدیک به 20 برابر آنچه من در سال 95 پرداخت کردم (حدود 2.5 میلیون تومان) از جیب خرج کند. دوست آشپز من دیگر آنقدر گران شده که شاید فقط در منزل اقشار ثروتمند یافت شود. با این وجود، تصمیم گرفتم مزایا، معایب و پنج مورد از بهترین سولاردام های بازار را به شما معرفی کنم.

تفاوت سولاردام و مایکروویو چیست؟

مایکروویو یک دستگاه چند منظوره است که از طریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج ها و به جنبش درآوردن مولکول های آب درون مواد غذایی، در مدت کوتاهی مواد غذایی را گرم، آماده و یخ زدایی می کند. سولاردام که فناوری ابداعی شرکت ال جی است، در واقع ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری بوده که علاوه بر فناوری مایکروویو از المنت های نوری برای پخت مواد غذایی استفاده می کند. استفاده از این فناوری ترکیبی سبب می شود تا دمای ماده غذایی در مدت 5 دقیقه به 320 درجه سانتی گراد برسد. در حال حاضر سولاردام با قیمت گرانتری نسبت به مایکروویو عرضه می شود. علاوه بر ال جی، شرکت هایی مانند سامسونگ، دوو، اسنوا، فوما، دلمونتی و ... نیز از جمله تولیدکنندگان سولاردام هستند.

مزایای سولاردام

1- سولاردام آب درون مواد غذایی را تبخیر نمی کند و در نتیجه از خشک شدن مواد غذایی جلوگیری می کند. این موضوع سبب خوش طعمی و افزایش کیفیت مواد غذایی خواهد شد.

2- سرعت پخت سولاردام حدود 1.5 برابر مایکروویو و 3 برابر فرهای برقی معمولی است.

3- سولاردام ویتامین ها و املاح مواد غذایی را حفظ کرده و سلامت آن را از بین نمی برد.

4- گرم شدن سولاردام در مدت بسیار کوتاهی اتفاق می افتد. بنابراین غذاها بسیار زودتر در آن طبخ و آماده می شوند.

معایب سولاردام

1- مصرف بالای برق

2- عدم امکان قرار دادن همه نوع ظرف درون سولاردام

3- قیمت بالا

اکنون که با مزایا و معایب سولاردام آشنا شدید، قصد داریم به بررسی 5 مورد از بهترین سولاردام های موجود در بازار بپردازیم.

1- سولاردام ال جی مدل MS96WCR

این دستگاه، یکی از بهترین سولاردام های موجود در بازار است که به گریل بالا و پایین مجهز شده است. سولاردام الجی با استفاده از قابلیت کانوکشن، امکان پخت یکنواخت مواد غذایی را فراهم می کند. این دستگاه به 4 گریل مختلف و قابلیت انحصاری هیتر ذغالی مجهز شده است. این هیتر از جنس رشته های کربن بوده و با استفاده از طیف نور قرمز لامپ های هالوژنی خود، مطلوب ترین و بهترین حالت پخت را فراهم می کند. با این دستگاه می توان طعم یک غذای ذغالی یا تنوری را بخوبی حس کرد. این سولاردام به انواع برنامه های پخت از جمله پخت غذای ایرانی، بخارپز و ‌یخ زدایی حرفه ای مجهز شده است. توان این دستگاه را می توان از 90 تا 900 وات تنظیم کرد. این سولاردام با استفاده از سنسور، سوختن مواد غذایی را تشخیص داده و عمل پخت غذا را متوقف می کند. این دستگاه در حال حاضر با قیمت 36,000,000 تومان به فروش می رسد.

سولاردام ال جی مدل MS96WCR

2- سولاردام ال جی مدل MA3884VC

این سولاردام 38 لیتری به ویژگی های گریل، پخت کانوکشن، پخت ترکیبی، جوجه گردان و پخت با بخار مجهز شده است. برخلاف بسیاری از فرها که فقط قابلیت خاموش و روشن شدن بدون تنظیم درجه حرارت را ارائه می دهند، این سولاردام امکان تنظیم درجه حرارت دلخواه را در اختیار کاربران قرار می دهد. یک ظرف مخصوص نیز برای بخارپز کردن در نظر گرفته شده است. فن کانوکشن این دستگاه به چرخش و یکسان سازی گرما و پخت یکسان بخش های مختلف غذا کمک می کند. این سولاردام با 24 برنامه پخت مختلف، توان 1650 وات،توان گریل 1600 وات، نمایشگر و قابلیت یخ زدایی ارائه می شود. قفل کودک، نمایشگر LED و سطح داخلی استیل از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد. این سولاردام در حال حاضر با قیمت 20,000,000 تومان به فروش می رسد.

سولاردام ال جی مدل MA3884VC

3- سولاردام ال جی مدل MS95WCR

درب این سولاردام از بالا باز می شود. این دستگاه از تکنولوژی جدید مایکروویوهای الجی یعنی هیتر زغالی (مغز پخت کردن غذا با حفظ طعم و مواد موجود در غذا) استفاده می کند. از جمله روش های پخت این دستگاه می توان به کانوکشن، گریل، مایکرو و پخت ترکیبی اشاره کرد. فن کانوکشن این دستگاه را می توان به طور خودکار تنظیم کرد. این دستگاه به سیستم مگاهیتینگ (گریل از بالا و پایین)، سنسور مخصوص گرم کردن و پخت غذا بدون نیاز به تنطیم زمان، سیستم کنترل دقیق دمای گریل، پخت نوری، فضای داخلی مدور، برنامه بوزدایی و بخارپز مجهز شده است. این سولاردام در حال حاضر با قیمت 28,000,000 تومان به فروش می رسد.

سولاردام ال جی مدل MS95WCR

4- سولاردام ال جی مدل MS97TCR

این سولاردام 38 لیتری با 35 برنامه پخت اتوماتیک، قابلیت بخار پز، جوجه گردان و سنسور پخت غذا ارائه می شود. این دستگاه به یک نمایشگر LED مجهز شده است. درب آن از بالا باز می شود. گریل، کانوکشن، پخت ترکیبی و محفظه مدور از دیگر قابلیت های این سولاردام می باشد. این سولاردوم در حال حاضر با قیمت حدود 48,000,000 تومان به فروش می رسد.

سولاردام ال جی مدل MS97TCR

5- سولاردام ال جی مدل MS98WCR-GSC

این سولاردام 38 لیتری با توان 1650 وات ارائه می شود. هیتر ذغالی، بخارپز، سنسور اتوماتیک، گریل از زیر، محفظه مدور و فضای طبخ بزرگ از جمله قابلیت های این سولاردام می باشد. این سولاردام 35 برنامه پخت، قابلیت بخار پز، جوجه گردان، سنسور پخت غذا، کانوکشن و پخت ترکیبی را نیز ارائه می دهد. این دستگاه در حال حاضر با قیمت 44,000,000 تومان به فروش می رسد.

سولاردام ال جی مدل MS98WCR-GSC

نظرات
پربازدیدترین خبرها