عملیات غیرممکن؛ خرید تبلت مناسب کودک در بازار ایران!

خرید تبلت ویژه کودکان کار ساده ای نیست و در این مطلب ۶ تبلت ویژه کودکان را معرفی کرده ایم.

شناسه خبر: ۳۴۶۴۰۳
عملیات غیرممکن؛ خرید تبلت مناسب کودک در بازار ایران!

راهنماتو -هر چه فیلم و سریال با محوریت عملیات های غیرممکن دیده اید فراموش کنید. بعید می دانم هیچ عملیاتی در سراسر کهکشان راه شیری و حومه سخت تر از خرید یک تبلت برای کودکان دبستانی باشد. لطفا اگر بچه ندارید زود قضاوت نکنید که مگر این کار چقدر سخت است؟ اتفاقا من هم بچه ندارم و بعد از این که تصمیم گرفتم برای خواهرزاده 8 ساله ام تبلت بخرم و گشتی در بازار زدم تازه فهمیدم همانقدر که تصمیم گرفتن برای خرید تبلت کودکان سخت است، تصمیم گرفتن برای بچه دار نشدن چقدر آسان تر است.

به گزارش راهنماتو، احتمالا حالا با خودتان می گویید این همه غر زدن و لوس بازی برای خرید یک تبلت دیگر واقعا تلاش مذبوحانه برای بازدید گرفتن است. اما باور کنید ماجرا بسیار سخت تر از هر عملیات غیرممکن دیگری است. خرید تبلت برای کودکان بسیار حساس است. علت حساس بودنش را در میان تیتر بعدی می گویم اما همینجا بگویم که بعد از سه روز تلاش و پیدا نکردن تبلت تخصصی برای کودکان در بازار ایران، به چند گزینه رسیدم که به نظرم مناسب ترین گزینه ها هستند و مشخصاتشان را در ادامه خواهید خواند.

تبلت مخصوص کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

خب اما برویم به دنیال پاسخ این سوال که چرا خرید تبلت برای کودکان موضوع مهمی است خرید تبلت برای کودکان حساس است چون باید شامل برخی شرایط خاص شود. برای مثال این نوع تبلت ها باید به قابلیت های نظارتی والدین مجهز باشند تا بتوان ورود کودکان به سایت های نامناسب را گرفت و از نصب بازی های غیر مناسب سن کودک نیز جلوگیری کرد.

همچنین این نوع تبلت ها معمولا طراحی و رنگبندی مناسب سلیفه کودکان دارند و وزن تبلت های کودکان نیز معمولا کمتر از تبلت هایی است که برای بزرگسالان طراحی می شود. در تبلت های ویژه کودکان، معمولا، تکنولوژی های محافظت از چشم و تایمرهای هشدار زمان استفاده نیز .ج.د دارد که کمک می کند سلامت جسمانی و روانی کودک حفظ شود.

هوآوی MatePad T8 (قیمت حدودی: 3 میلیون تومان)

هواوی

ارزان ترین تبلت فهرست ما کمی قدیمی است و سال تولید آن به 2020 بر می گردد. این موضوع یک مزیت و یک عیب دارد: اگر فرزندتان حساس است که حتما تبلت جدید برایش بخرید، این تبلت گزینه مناسبی نیست و ممکن است از سوی او مواخذه شوید. اما اگر به دنبال یک تبلت کاملا مقرون به صرفه می گردید که کارایی قابل قبولی هم داشته باشد، این تبلت کاملا اقتصادی و مناسب است.

تراشه این تبلت Mediatek MT8768 است با پردازنده مرکزی 8 هسته ای عرضه می شود. نوع پردازنده، 64 بیتی است. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320است. حافظه داخلی16 گیگابایتی است و حافظه رم (RAM) 2 گیگابایت است. با توجه به قیمت این محصول نمی توانیم انتظار کیفیت دوربین بسیار بالا داشته باشیم. بنابراین حتما قبول دارید که کیفیت دوربین5.0 مگاپیکسل کاملا قابل قبول است.

در بخش فیلمبرداری رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.این تبلت، قابلیت عکاسی HDRبا دوربین سلفی2.0 مگاپیکسلی را دارد. همچنین دارای صفحه نمایش لمسی از نوع IPS LCD 8.0 اینچی است که می تواند برای کودکان مناسب باشد. رزولوشن نمایشگر(800 × 1280) WXGA است. تراکم پیکسلی189 پیکسل در هر اینچ است و 16 میلیون رنگ را پوشش می دهد.

یک ویژگی مثبت درباره این محصول این است که دارای فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم‌ (Blue-Light Filter)است که می تواند برای پیشگیری از آسیب چشمی کودکان مناسب باشد. ابعاد این محصول 8.55 × 121.1 × 199.7 میلیمتراست و 310 گرم وزن دارد. بنابراین وزن سنگینی ندارد و دست کودکان را زود خسته نمی کند.

جنس بدنه این محصول فلزی است و در نتیجه اگر این تبلت از دست فرزندتان بیفتد، آسیب کمتری خواهد دید. سیستم عامل این محصول اندروید 10.0 است و رابط کاربری EMUI 10(رابط کاربری اختصاصی هوآوی) دارد. قابلیت های نرم افزاری این محصول محدود، اما کاربردی است. باتری این محصول از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعتی است و باحافظه رم 2 گیگابایتی به فروش می رسد.

شیائومی Mi Pad 3 (قیمت حدودی: 6 میلیون و پانصد هزار تومان)

شیائومی

ابعاد نمایشگر، 7.9 اینچ ونوع نمایشگرIPS LCD است.حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)نیز 60 هرتز است. رزولوشناین محصول 1536 در 2048 پیکسل و تراکم پیکسلی~326 پیکسل در اینچ است. ابعاد این محصول برای کودکان بسیار مناسب است. نوع اسپیکراین محصول از نوع استریو (دوگانه) است. نوع سیستم‌عامل از نوع اندروید7.0 (نوقا) است که با رابط کاربری MIUI 9تراشه این محصول از نوع MediaTek MT8176 شش هسته ای است.

پردازنده گرافیکیPowerVR GX6250 دارد و ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم است. دوربین اصلی این محصول واید/استاندارد13 مگاپیکسل است که برای کارهای روزمره کاملا مناسب است. البته اگر سطح انتظار فرزندتان از دوربین بالا باشد، این محصول برای او چندان مناسب نیست. دوربین سلفی اصلی5 مگاپیکسلی است و می تواند عکس های با کیفیت متوسطی را ثبت کند.

ظرفیت باتری6600 میلی‌آمپر ساعتی است و نوع باتری از نوع لیتیوم پلیمری است. اگرچه ظرفیت باتری این محصول چندان بالا نیست اما از از شارژ سریع پشتیبانی می کند و در نتیجه یک محصول مناسب برای کودکانی است که در اوقات فراغت زیاد از تبلت استفاده می کنند و در نتیجه نیاز به شارژ سریع دارند. اگر فرزندتان عاشق حسگرهایی مانند حسگر بیومتریک است، متاسفانه این محصول در این زمینه محدودیت دارد.

سامسونگ A8 نسخه 32 گیگابایتی (قیمت حدودی: 7 میلیون و پانصد هزار تومان)

گلکسی a8

نسبت ابعاد نمایشگر این تبلت 16:10 و نسبت صفحه نمایش به بدنه 80 درصد است. تراکم پیکسلی این تبلت216 پیکسل در هر اینچ و تعداد رنگ 16 میلیون رنگ است. بنابراین کودک می تواند با خیال راحت از کیفیت بالای تصویر تبلت لذت ببرد. ظرفیت باتری

7040 میلی آمپر ساعتی است و قابلیت شارژ سریع 15 واتی را نیز داراست.این تبلت 10.5 اینچی، بلندگوی چهارگانه، استریو دارد و البته دارای قابلیت Dolby Atmosاست. درگاه ارتباطی USB Type C، با استاندارد 2.0 است.اگر فرزندتان اهل عکاسی و فیلمبرداری هم هست، خیالتان راحت باشد که این محصول می تواند برای او مناسب باشد، این تبلت دارای دوربین سلفی5.0 مگاپیکسلی است و کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.کیفیت دوربین اصلی8.0 مگاپیکسل و کیفیت فیلمبرداری( Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720 است.

برای حفظ حریم خصوصی فرزندتان، این محصول، حسگر اثر انگشت جانبی( (FingerPrint | Side-Mounted هم دارد. وزن این محصول ۵۰۸ گرم است و برای کودکان کم سن تر سنگین است.

سامسونگ Tab A7 (قیمت حدودی: 8 میلیون و سیصد هزار تومان)

گلکسی تب 7

سال تولید این تبلت، سال 20 20 است. این تبلت با ابعاد247.6 در 157.4 در 7 میلی‌متر به فروش می رسد و جنس بدنه آن فلزی است. این تبلت چندان سبک وزن نیست و 476 گرم وزن دارد. این تبلت دارای پردازنده 8 هسته ای است و نوع پردازنده 64 بیتی است. پردازنده گرافیکی این محصول از نوع Adreno 610 است و تراشه (Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm دارد. این اطلاعات نیز به ما می گویند که با یک تبلت قابل قبول و کاربردی برای امور روزمره مواجهیم اما خبری از سرعت بالا در پردازش اطلاعات نخواهد بود.

حافظه داخلی32 گیگابایت است و حافظه رم RAM))3 گیگابایت است. اندازه نمایشگر10.4 اینچ و رزولوشن1200 در 2000 پیکسل است. این تبلت دارای قابلیت شارژ سریع (Fast charging)و فناوری صفحه نمایش IPS است. ظرفیت باتری7040 میلی آمپر ساعتی است که در نتیجه در نوع خود بین تبلت های متوسط رده بندی می شود.

باتری این محصول از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی است. دوربین سلفی این تبلت از نوع 5 مگاپیکسلی و کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. کیفیت دوربین اصلی8 مگاپیکسل است. با این شرایط در حد عکس های ساده دوستانه می توان از این محصول انتظار داشت، نه بیشتر.

سامسونگ A8 نسخه 64 گیگابایتی (قیمت حدودی: 9 میلیون و پانصد هزار تومان)

سامسونگ تب

این تبلت که محصول سال 2021 است، در رنگ های خاکستری (Gray)، نقره ای (Silver)، رزگلد (Pink Gold)در بازار ایران پیدا می شود، در نتیجه برای دختران و پسران جذاب خواهد بود. این تبلت دارای نمایشگر 10.5 اینچی است که شاید کمی برای کودکان بزرگ باشد. تبلت سامسونگ A8 X205 با سیستم عامل اندروید 11.0 وارد بازار شده است.

اگر کودکتان اهل بازی کردن و استفاده زیاد از تبلت است، این تبلت با باتری لیتیوم پلیمری 7040 میلی آمپر ساعتی گزینه مناسبی است. یک سیم کارت را می توان در این تبلت قرار داد.وزن این تبلت 8 هسته ای 508 گرم است که کمی برای کودکان سنگین است. پردازنده گرافیکی این محصول Mali G52 MP2 است و تراشهUnisoc Tiger T618 (12 nm) است، بنابراین خیال کودکتان از انجام انواع بازی راحت خواهد بود.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و رابط کاربری One UI 3.0از دیگر ویژگی های این محصول است. برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی و سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTubeبازه اندازه صفحه نمایش 11 اینچ و بیشتر است. رزولوشن (1200 × 1920) و نسبت ابعاد نمایشگر16:10 است.تراکم پیکسلی216 پیکسل در هر اینچ است و 16 میلیون رنگ دارد.

اپل iPad 9th (قیمت حدودی 14 میلیون و پانصد هزار تومان)

آی پد

گران قیمت ترین محصول فهرست ما از برند اپل است. ابعاد این محصول 250.6x174.1x7.5 میلی‌متر است. وزن این تبلت نیز برابر با 487 گرم است. به لحاظ کیفیت بدنه با یک محصول مقاوم و آلومینیومی رو به رو هستیم که می تواند برای کودکان سر به هوا یا نوجوانان پر تحرک مناسب باشد. رزولوشن این محصول برابر با 2160×1620 پیکسل است و نوع صفحه نمایش LED-backlit IPS LCD است. اندازه صفحه نمایش10.2 اینچ است.

یک ویژگی بسیار جذاب این محصول مجهز بودن به روکش مقاوم در برابر جذب چربی بر روی سطح نمایشگر وقابلیت دریافت چند لمس همزمان است. درواقع بچه هایی که عادت دارند موقع خوراکی خوردن با تبلت کار کنند، از مشکل خطای تماس صفحه تبلت راحت خواهند شد. مقدار رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت است. تراشه این محصول Apple A13 Bionic (7 nm+) است و از پردازنده‌ی مرکزی Hexa-core (2x2.65 GHz Lightning + 4x1.8 GHz Thunder)بهره می برد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و سنسور دوربین پشتی، 12 مگاپیکسل است. باتری این محصول از نوع غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 32.4 وات ساعت است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها