خبر خویی در مورد آینده God of War Ragnarök روی پلتفرم کامپیوتر

بلاخره محبوبیت بالای سری بازیهای خدای جنگ تونست این سری محبوب رو به پلتفرم کامپیوتر بیاره.

شناسه خبر: ۳۸۳۰۲۰
خبر خویی در مورد آینده God of War Ragnarök روی پلتفرم کامپیوتر

راهنماتو- بعد از موفقیت و برگشت سری بازیهای God of War ، میشه گفت که خیلی سریع نسخه بعدی این سری یعنی God of War Ragnarök در کانون توجه خیلی‌ها قرار گرفت. این بازی که در تاریخ 9 نوامبر 2022 منتشر شد، به سرعت تونست بهترین فروش بازی در تاریخ PlayStation بشه و حتی نامزد جایزه بازی سال 2022 هم شد. ولی نتونست بازهم جلوی Elden Ring از FromSoftware عرض اندام کنه و جایزه بازی سال رو از دست داد. با این وجود، این بازی تونست به بهترین بازی انحصاری کنسول PS5 تبدیل بشه. حالا سوالی که همه میپرسن که آینده این بازی از چه قراره.

به گزارش راهنماتو، با تقریباً گذشت یک سال از انتشار God of War Ragnarök ، خیلی از طرفدارا منتظرن تا ببینن آیا سرنوشت این بازی مثل The Last of Us Part I از Naughty Dog به سمت PC میره یا نه. در حالی که Ragnarök به خوبی بر روی PS5 دیده و اجرا شد، یک پورت PC بهینه شده احتمالاً بازیکنای این سری رو دوباره به این فرنچایز جذب میکنه .خوشبختانه استودیو سانتامونیکای سونی هیچ وقت این احتمال رو رد نکرده.

درباره اینکه آیا God of War Ragnarök به زودی به PC پورت میشه یا نه هنوز خبر قطعی منتشر نشده. در یک مصاحبه با Game Informer در سال گذشته، کوری بارلاگ، کارگردان خلاق این بازی، گفته که اونا "دوست دارن یکی یکی به پروژه هاشون بپردازن" و قطعا عرضه این بازی میتونه محبوبیت دوچندانی رو برای این استودیو و این فرنچایز محبوب داشته باشه. با این وجود بارلوگ هیچ جواب قطعی مبنی بر پورت این بازی رو پی‌سی نداد ولی در کنارش این احتمال رو رد نکرد.

gow-2-coming-to-pc

استودیو Santa Monica در ژانویه 2022، با کمک Jetpack Interactive تونستن God of War رو بر روی PC منتشر کنن و این اولین نسخه از سری God of War بود که تا حالا روی پلتفرم‌های غیر PlayStation میشد اجرا بشه. این پورت تقریباً به همون اندازه که نسخه اصلی تونست روی PS4 موفق بشه شد و امتیاز 93 رو در سایت Metacritic گرفت، در حالی که نسخه PS4 امتیاز 94 رو دریافت کرد. در Steam، God of War در حال حاضر دارای امتیاز "بسیار مثبت"ئه و حتی با ارسال نقدها توسط بازیکنان تا کنون، احتمالاً این نقدها به صورت پیوسته به بازی اضافه میشن و به عنوان یک عنوان کلاسیک جاودانه میشه.

استودیو Santa Monica احتمالاً نباید از پورت Ragnarök به PC چشمپوشی کنه، مخصوصا وقتی که God of War تونست اونقدر موفق بشه. واضحه که همکاریشون با Jetpack Interactive برای بازی اول موفقیت آمیز بوده و این نوع موفقیت احتمالا همکاریشون برای پورت بازی دوم رو به همراه داره. با اینکه شاید عده‌ای روی کیفیت این بازی دودل باشن مخصوصا بعد از عرضه پورت افتضاح TLOU 1 روی کامپیوتر، باید گفت که این بازی قرار مستقیما زیر نظر سانتامونیکا پورت بشه پس جای نگرانی نیست.

gow-2-coming-to-pc

نسخه PC همچنین قراره با حالت New Game Plus همراه بشه. این به معنای اینه که بازیکنای PC بعد از تموم کردن بازی، می‌تونن دوباره به بازی برگردن، که میشه برعکس اونایی که مجبور بودن روی PS5 lمنتظر عرضه این حالت باشن. در نهایت، نسخه PC باعث می‌شه بازیکنا توانایی تجربه ماجراجویی های بعدی کریتوس و آتریوس رو با تصویر بهتر و نرخ فریم بالاتر از قبل داشته باشن. این در کنار ویزگی هایی که فقط در انحضار کامپیوتر هستن ولی خب سوال اصلی اینه کی این اتفاق میفته.

اگرچه نسخه PC God of War Ragnarök هنوز معرفی نشده، اما همچنان می‌شه برای پورت PC یک بازه‌ای رو حدس زد. در مصاحبه‌ای که در سال گذشته با YouTuber Julien Chièz انجام شد، هرمان هولست، رئیس Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios، در مورد پورت‌های PlayStation به PC گفت: "برنامه‌ای که داریم اینه که بین عرضه بازی های روی PS5 و کامپیوتر بتونیم یک سال فاصله بندازیم. البته این جدا از بازیهای لایو سرویسی هست که داریم." این خبر خوبی برای گیمرهای PC هستش که همچنان طرفدار بازی های انحصاری پلی‌استیشن هستن.

عرضه God of War روی PC تقریباً چهار سال طول کشید. اما نمیشه نتیجه گرفت که بین انتشار Ragnarök روی PS5 و PC هم قراره چهار سال زمان لازم باشه. زمانی که در سال 2018 منتشر شد، God of War یک ایده نسبتاً جدید بود. اگرچه از داستان‌های بازی‌های گذشته سری یکسری الهاماتی گرفته بودن، اما این یک تجدید نظر کامل در مورد شخصیت کریتوس، خدای جنگ بود. با توجه به اینکه سری به خدای جنگ که قبلاً بر پایه کریتوس ساخته شده بود، ولی اینبار به کل تغییر کرده بودن، به طوری که به احتمال زیاد توسعه‌دهنده‌ها می‌خواستن تا پذیرش بازی رو در طول زمان بررسی کنن، بعدش به فکر پورت PC بیفتن.

gow-2-coming-to-pc

با توجه به موفقیت عظیم God of War، نسخه PCش و God of War Ragnarök، احتمالاً طرفدارای این سری خیلی راحت بازهم 4سال منتظر Ragnarök روی PC بشینن. بدون شک استودیو Santa Monica برای پورت Ragnarök به PC برنامه‌هایی رو در نظر داشتن حتی قبل از انتشارش روی PS5، به عبارت دیگر اگه همه چیز به خوبی پیش بره، این پورت می‌تونه حداکثر تا سال آینده اتفاق بیفته. در حال حاضر، طرفدارا همچنان می‌تونن خودشون رو با God of War اصلی در هر دو پلتفرم PlayStation و PC و همچنین از نسخه بهبویافتش روی PS5 عرضه شده، تا زمانی که Santa Monica تصمیم خودش رو در مورد این مجموعه محبوب بگیره، سرگرم کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها