نگاهی به تیپ‌های شخصیتی کارکترها در The Last of Us

همزادپنداری یک از مهم ترین ارکان در نوشتن هر شخصیتیه، کاری که The Last of Us تونسته به نحو احسن انجام بده و خیلی هارو جذب شخصیت های موجود در بازی کنه.

شناسه خبر: ۳۸۳۱۱۸
نگاهی به تیپ‌های شخصیتی کارکترها در The Last of Us

راهنماتو- داستان جوئل و الی قطعا یکی از بهترین داستان‌های تاریخ گیمینگ محسوب میشن. به طوری که شخصیت‌ها به قدری خوب بهشون پرداخته شده که هر کسی میتونه بخشی از خودش رو در اونا ببینه و همین باعث میشه مخاطب یا گیمر با داستان The Last of Us ارتباط بگیره.

به گزارش راهنماتو، یکی از دلایلی که داستان بازی "The Last of Us" به گیمرها خیلی نزدیک میشه، شخصیت‌پردازی بسیار واقعی و عمیق شخصیت‌هاست. این ویژگی باعث میشه تا ما با شخصیت‌های بازی همزادپنداری کنیم و باهاشون ارتباط برقرار کنیم. حالا بیاین نگاهی به تیپ های مختلف شخصیت‌های این بازی از نوع MBTI بندازیم و ببینیم کدومشون بیتشرین شباهت رو به هر کدوممون داره.

Tess - ENTJ

tlou-mbti

تس از نوع Commander (ENTJ) هستش. بدون شک ذاتا یک رهبر خوب و مورد احترام توسط کسایی هستش که زیر دستش هستن. ولی در نقطه مقابل او هر کاری رو برای بقای خودش انجام میده. همین اونو تبدیل به کسی میکنه که بیشتر رسیدن به هدفش براش اهمیت داره تا اینکه چطوری به اون هدف میرسه. تس شجاع، خلاق و گاهی خطرناک میتونه باشه.

Joel - ISTJ

tlou-mbti

جول به نوع Inspector (ISTJ) تعلق داره. او منطقی، کارآمد، قابل اعتماد و وفاداره. این ویژگی‌ها به طور کامل تعریف کننده شخصیتی که داره هستن. جول یک کارکتر حمایتی عالیه و کسی هستش که وقتی نیاز دارین به کسی تکیه کنین اون همراهتون هست.

David - ENFJ

tlou-mbti

دیوید به نوع Protagonist (ENFJ) تعلق داره. او شخصیت کاریزماتیک بالا و توانایی کنترل دیگران رو داره، اما از این توانایی به منظور اهداف نادرست استفاده می‌کنه. او جذابه و طوری ادعا میکنه که بقیه براش اهمین دارن. شخصیت دورویی که داره میتونه اعتماد بقیه رو جلب و ازشون در راستای انجام کارای اشتباه و غلط خودش کنه.

Tommy - ISFJ

tlou-mbti

تیپ شخصیتی تامی Defender (ISFJ) هستش. او مثل داداشش، جول، محتاط، منطقی و کارآمده. اما به عنوان یک مداقع شناخته می‌شه. او به دیگران اهمیت می‌ده و خوب بقیه براش خیلی اهمیت داره.

Bill - ISTP

tlou-mbti

بیل یک معتقد به نوع "Virtuoso" (ISTP) است. او مدت طولانی از دیگران جدا بوده و در شهری تنها زندگی کرده. زمانی هم که از دیگران دور بوده، او احساساتی از نگرانی و ترس رو نسبت به دیگران پیدا کرده. اون با خودش حرف میزنه، شوخی میکنه و با خودش میخنده و به همین خاطر هم کنار بقیه نمیتونه زیاد خودش باشه. با این حال، شخصیتی هستش که با تنهایی خودش تونسته مهارت های زیادی رو برای بقا کسب کنه.

Marlene - ENTJ

tlou-mbti

مارلین هم از نوع "Commander" (ENTJ) هستش، دقیقا مثل تس. او یک رهبر قوی و مصممه و چیزی که بهش اعتقاد داره تا پای جون براش میجنگه. مثل تس هم می‌دونه چطوری از رفتار اجتماعی خودش برای رسیدن به اهدافش استفاده کنه و حتی با الی هم تونست تا حدی ارتباط داشته باشه. با این حال، دقیقا مثل یک "Commander"، مارلین آمادست که الی رو برای رسیدن به هدفی والاتر قربانی کنه.

Henry - ESFJ

tlou-mbti

هنری مثل جول در شرایط مشابهی در حال تلاش برای بقاست و در همین حین هم وظیفه حفاظت از داداش کوچکترش رو داره.یکی از تفاوت‌های مهم بین جول و هنری اینه که هنری احساسات بیشتری رو نسبت به جول داره. شخصیت او همچین شبیه به افراد از نوع "Provider" (ESFJ)ئه. اون خیلی مهربون و مراقب نسبت به داداششه و از هیچ کاری برای مراقبت ازش دریغ نمیکنه. به علاوه، هنری خیلی شخصیت اجتماعی‌ای داره و در نهایت به جول تونست به عنوان یک دوست خودش رو معرفی کنه.

Sam - INFP

tlou-mbti

سم داداش هنریه و از نوع "Mediator" (INFP)ئه. او نسبتا از داداشش حساس‌تره و دنیای پسازمانی بازی تنها چیزیه که تابحال دیده. با این حال، این مسائل اجتماعی او رو از برقراری ارتباط با دیگران منع نمیکنه. در نهایت، او و برادرش درگیر داستانی میشن که برای خیلی‌ها در دنیای The Last of Us اتفاق افتاده.

Riley - ESTP

tlou-mbti

رایلی به نوع "Entrepreneur" (ESTP) تعلق داره. او پرانرژی، ماهر و خیلی هوشمنده. اون عشق ماجراجوییه و به تجربیات جدید علاقه داره. او می‌تونه به آسونی خودش رو از مشکلات پیچیده نجات بده . رایلی در DLC بازی به اسم "Left Behind" حضور داره و نقش دوست نزدیک الی رو بازی میکنه. دلیل شیوه بقاش رو میشه مقابله با پدرومادر آلودش در اول همه‌گیری دونست. اون شخصیتی خودمختار داره و حتی وقتی که آلوده می‌شه، تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنه.

Ellie - ENTP

tlou-mbti

الی به نوع "Debater" (ENTP) تعلق داره. او ویژگی‌های مشترک زیادی رو با بهترین دوستش رایلی داره: هوشمند، خودمختار، بالغ نسبت به سنش و امیدوار. او استعداد‌های بزرگی در زمینه بقا داره و در صورت لزوم به مبارزه پرداخته و از این ویژگی‌ها برای محافظت از دیگران استفاده می‌کنه. اما تونسته با همین مهارت‌ها تونسته فرق بین فرار و مبارزه رو به خوبی تشخیص بده.

حالا شما کدوم شخصیت رو بیشتر شبیه به خودتون میبینین؟ گیمرها اغلب با یک یا چند شخصیت مورد علاقه از بازی‌ها ارتباط برقرار می‌کنن،چون این شخصیت‌ها اغلب به دلایل مختلفی ویژه برای اونا جذاب واقع میشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها