چطوری یکی از بزرگترین شکست‌های EA دوباره به صدر جدول پرطرفدارها برگشت

استودیو DICE بارها ثابت کرده که میتونه همیشه با تلاش و پشتکار ورق رو برگردونه و بازیشونو به بهترین اون سری تبدیل کنن؛ عاقبتی که Battlefield ۲۰۴۲ شد.

شناسه خبر: ۳۸۳۴۹۷
چطوری یکی از بزرگترین شکست‌های EA دوباره به صدر جدول پرطرفدارها برگشت

راهنماتو- میشه گفت وقتی که بازی Battlefield 2042 منتشر شد، بهش کلی انقاد و ایراد از سمت طرفدرای این سری وارد شد. نقشه‌ها خیلی بزرگ و بی هدف بودن، و سیستم Specialistی که بازی داشت این حس رو القا میکرد که بیشتر یک تلاش ناکام برای تقلید از Call of Duty بود که برای رسیدن بهش بعضی از ویژگی‌های مخصوص Battlefield رو حذف کرده بودن. همچنین مشکلات فراوون گرافیکی و عملکردی، عدم وجود ویژگی‌های مورد انتظار مثل یک بخش داستانی، جدول امتیازات یا لیدربورد. و بدون شک، تعداد زیادی از باگ‌ها و مشکلات فنی که همگی دست به دست هم دادن تا این بازی رو تبدیل به بدترین این سری کنن.

به گزارش راهنماتو، ولی با تمام کاستی هایی که این بازی موقع انتشارش داشت ،عجیب نیست که DICE این بازی رو ول نکرد و روی پروژه بعدیش تمرکز نکرد. کاری که میتونست بهترین انتخاب بعد از فاجعه Battlefield 2042 باشه به طوریکه تا میتونستن ازون بازی فاصله میگیرفتن و به جامعه طرفدارای این سری بی اعتنایی میکردن . اما به جای اینکه این کار رو بکنن، تصمیم گرفتن که به تک‌تک انتقادایی که به بازیشون وارد شده بود به جای حرف با عمل جواب بدن و آهسته و پیوسته آروم بازی‌ای که در شان طرفدارای این سری هستش رو بسازن، و حالا میشه گفت Battlefield 2042 واقعاً یک بازی شوتر اول‌شخصی هستش که لایق برند Battlefield روی خودش هستش. ولی خب جالب اینجاست که این اولین باز نیست که اینطوری DICE استودیوی سازنده این سری به بار انتقاد گرفته شده و تونسته خودش رو علارقم مدیریت ضعیف پروژه هنگام عرضه دوباره ثابت کنه.

how-bf2042-made-a-comeback

وقتی بازی Battlefield 2042 در حال حاضر با وقتی که منتشر شد در نظر میگیریم، میبینیم که تفاوت های چشمگیری بینشون وجود دارن. در حالی که Battlefield Portal حالتی بود که کمترین محتوا براش عرضه شده بود و تبدیل به حالتی شده بود که انگار اصلا فراموش کردن تو بازیه بود، الان دیگه اینطوری نیست. همچنین Battlefield 2042 حالا یک سیستم کلاس سنتی‌تر رو در خودش داره که هویت کلاسیک Battlefield رو دوباره به این سری برمیگردونه و سیستم Specialist رو به طور کامل کنار گذاشته. سیستمی که تونسته بازیهای اخیر به جای بازی های شوتر تاکتیکال به هیرو شوتر تغییر بده جوری که هر شخصیت یک قابلیت به خصوص رو داره. خیلی از باگ‌های بازی رفع شدن و DICE با بازسازی نقشه‌ها تلاش کرده تا مشکلات مربوط به اندازه و جریان کلی بازی در نقشه‌ها رو برطرف کنه. با این تغییرات اساسی، به همراه محتواهای فصلی با کیفیتی که به Battlefield 2042 اضافه میشن، کاری کردن که این بازی واقعا ارزش وقتتونو داشته باشه.

how-bf2042-made-a-comeback

متاسفانه سابقه بد این سری در موقع انتشار دلیلی شده که خیلی از گیمرها بابت برگشتن به این بازی دودل باشن، حتی اگر تغییراتی که DICE در بازی اعمال کرده باشه بازی رو بهتر کرده باشه، ولی باید بدونن که ایندفعه ارزششو داره. حتی بعضی از بازیکنای بازی‌های قدیمی‌تر Battlefield به 2042 برگشتن، ولی همچنان عده‌ای علاقمند به بازی های قدیمی تر این سری هستن اونم به خاطر اینکه بازیهای قدیمی نسبتا پولیش بیشتری رو دارن.

how-bf2042-made-a-comeback

هر چند سری Battlefield‌ عرضه های بی نقضی مثل Battlefield 3 و Battlefield 1 داشته، اما Battlefield 4 هم میشه گفت همین سرنوشت رو مثل 2042 موقع انتشارش داشت. مثل Battlefield 2042، تعداد زیادی باگ برای اکثر گیمرا غیرقابل قبول بود. اما با تلاش و پشتکاری که DICE داشت، Battlefield 4 به مرور بهتر شد و در نهایت تونست یکی از بهترین Battlefieldهای این سری بشه.

میشه گفت مشکلات این سری فقط به Battlefield محدود نمیشه و در بقیه پروژه های که DICE روشون کار کرده مثل Star Wars Battlefront 2 هم اتفاقاتی ناخوشایند رو دیدیم. ولی خب در مورد بتلفرانت میشه گفت در کنار باگ هایی که خیلی‌هارو اذیت میکرد ، مشکلات دیگه مثل کمبود محتوا و میکروتراکنش‌ها داد خیلی از طرفدارای جنگ ستارگان رو درآورده بود و نقدهای وارد بهش هم مثل Battlefield 2042 بود. و مثل Battlefield 2042، استودیو DICE تلاش زیادی برای رفع مشکلاتی که بازی داشت کرد. نه تنها میکروتراکنش‌ها حذف شدند، بلکه مقدار زیادی از محتوای به طور رایگان منتشر شد، با ارائه نقشه‌ها و حالت‌های جدید که باعث شد بازی Star Wars Battlefront 2 برای طرفداران مجموعه به یک بازی رویایی تبدیل شه. ولی متاسفانه، پشتیبانی بازی در نهایت به پایان رسید و تعداد بازیکنا هیچوقت به حالت اولیه بازی برنگشت.

how-bf2042-made-a-comeback

در نهایت، DICE ثابت کرده که مرد عمله و اگر کوتاهی‌ای پیش میاد باید مقصرش رو عوامل خارجی مثل ناشر سخت‌گیر و غافل دونست که تلاشی برای درک گیمرها نداره. این توسعه‌دهنده به وضوح به پروژه‌های خودش و جامعه‌اش اهمیت می‌ده و وقت و تلاش رو میزاره تا بتونه اشتباهاتش رو هرجور شده جبران کنه. متاسفانه در اکثر موارد هم این DICE هستش که زیر بار انتقادا میره تا کسی که مجبورشون میکنه به این صورت پروژشونو به طور ناقض عرضه کنن، به طوری که با توجه به عرضه ناقض اخیری که داشتن، اعتبار این استودیو خیلی زیر سوال رفته، اما گیمرا حداقل میتونن مطمئن باشن که بازی‌های DICE در نهایت میتونن اون پتانسیلی که انتظار میره رو داشته باشن. با توجه به درسی که امیدواریم EA از این تجربش گرفته باشه میتونیم انتظار داشته باشیم نسخه بعدی این سری میتونه به بهترین این سری تبدیل بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها