این بازی بهتون یاد میده چطور یک صحنه جرم رو برق بندازین

Crime Scene Cleaner توسنته با گیمپلی خلاقانه خودش یک ژانر جدید از بازی های چیل و آروم‌بخش رو به گیمرها و دنیای گیم معرفی کنه.

شناسه خبر: ۳۸۳۵۷۵
این بازی بهتون یاد میده چطور یک صحنه جرم رو برق بندازین

راهنماتو- PowerWash Simulator واقعا عالیه. میشه گفت یکی از بهترین بازی های چیلی هستش که روی GamePass اومده و میتونه یک بازی عالی برای وقتایی باشه که فقط دوست داشته باشین یکم وقت بگذرونین. ولی خب دیگه تمیز کردن اطراف توی PWS میتونه بعد از مدتی حوصله‌سربر بشه و دیگه جذاب نباشه؛ اینجاست که نیمه دیگه دارک و تاریک این بازی خودشو نشون میده و این بازی اسمش Crime Scene Cleaner هستش.

به گزارش راهنماتو، وقتی این دوتا بازی رو کنار هم میزارین واقعاً حس میکنین که PowerWash Simulator و Crime Scene Cleaner جفتشون دو روی یک سکه هستن. نور و تاریکی. خوب و بد. اوبی-وان و دارت ویدر، یا هر چیز دیگه. در PowerWash Simulator، شما فقط یک کسب و کار کوچک دارین که به مردم کمک می‌کنین خونشون، وسایل نقلیه و فضاهای عمومی رو تمیز کنن. شما به مردم کمک می‌کنین و در عوضش پولشو میگیرین. دقیقا داستان پول در مقابل خدمات هستش. گاهی وقتا مشتری‌های شما چون سنشون بالائه نمی‌تونن خودشون خونشون رو اونطور که باید تمیز کنن. اما در Crime Scene Cleaner، شما با خلافکارا سروکار دارین. اون سکانس از اولین فیلم جان ویک رو یادتونه که نشون میده سازمان یک سری افراد رو صرفا برای تمیز کردن صحنه های جرم داره؟ که بعد حقوقشون رو هم با سکه هاس طلا میگیرن؟ این بازی تقریبا شمارو در نقش اون گروه میزاره. ولی با این تفاوت که دلیلی که شما مجبور شدین این کار رو انجام بدین اینه که بتونین پول درمان دخترتون رو دربیارین، برای همین هم باید کثیف‌کاری گنگسترهارو تمیز کنین. شما باید بتونین در یک زمان محدود، جسد ها موجود رو تمیز و بسته‌بندی کنین، صحنه‌های جرم پر از خون رو برق بندازین و برای یکم درآمد اضافه چیزای باارزشی که فکر میکنین ارزش دزدین دارن رو برای خودتون بردارین.

a-look-at-crime-scene-cleaner

از حق نگذریم به نظرم این بازی اطلاعات جالبی رو در اختیار بازیکناش میزاره، اطلاعاتی که میتونه بازم برای عده‌ای به درد بخور واقع بشه و این اطلاعات رو تونسته در قالب یک گیمپلی ساده و لذت‌بخش ارائه بده. خیلی از گیم‌پلی بازی Crime Scene Cleaner حول تمیز کردن صحنه‌های جرم و دزدین اشیای قیمتی میچرخه و میشه گفت این دقیقا همون کانسپت اصلی بازی PowerWash Simulator هستش. در بازی Crime Scene Cleaner، شما اغلب از طی و اسفنج استفاده می‌کنین، اما یک پاورواشر هم وجود داره که می‌تونید برای تمیز کردن انواع جاها ازش استفاده کنین. ولی باید خیلی حواستون جمع باشه وقتی که دارین با ابزاری که دارین کاری میکنین باشین. به عنوان مثال خیلی باید حواستون به آب دستگاهاتون باشه و اگر یک وقت حواستون نباشه و آبش تموم شه اون وقت آب خون‌آلودی که توی دستگاه کشیدین رو بیرون میریزه و دوباره‌کاری میشه.

a-look-at-crime-scene-cleaner

شما همچنین می‌تونید اشیای مختلف رو اگر حواستون نباشه بشکنین و صدالبته مجبورین که تمیزش کنین، و نکته جالب اینه که مثل دنیای واقعی اگر حواستون نباشه میتونی کثیف‌کاری موجود رو حتی بدتر کنین. شما بعدش می‌تونید با پولی که درآوردین تجهیزات خودتون رو ارتقا بدین تا کار تمیزکاریتونو بهتر انجام بدین، چون بعدش دیگه باید از چراغ‌ها برای روشن کردن صحنه‌های جرم و شناسایی لکه‌ها استفاده کنین، و حتی از چراغ‌های ماورای‌بنفش برای پیدا کردن آثار نامرئی روی دیوارها و کفها استفاده کنین.

خوبی این بازی اینه که فقط بخش تمیزکاریش تا حدودی شبیه PowerWash Simulator هستش ولی گیمپلی بازی به اینجا محدود نمیشه. شما باید در کنار تمیزکاری مدارک جرم موجود رو پیدا کنین و از بین ببرینشون. یعنی باید بسته بندیشون کنین و بعدش هم تو کامیونتون بزارنیشون تا بعد از شرشون خلاص شین. در ضمن نمیدونم تابحال قتل مرتکب شدین یا نه ولی این وسط اجساد هم میتونن مدرک جرم واقع بشن و موقع انتقال اگر حواستون نباشه دوباره همه جارو خونی‌مالی میکنین. بعدز از اینکه کارتون هم تموم شد باید همه چیز رو به حالت اولیه برگردونید، از جمله مبلمان و تابلوها و پوسترهای روی دیوارها.

a-look-at-crime-scene-cleaner

و تازه در کنار انجام کارتون، باید اطمینان حواستون باشه که قرار نیست گیر پلیش بیوفتین. باید همیشه یک چشم به پنجره داشته باشین تا بفهمین که کی پلیسا قراره برسن و سریع فرار کنین. یادتون باشه، دخترتون چشم امیدش به شماست و شما این همه مشکل رو به خاطر اون تحمل میکنین.

این بازی میشه گفت سطح توجه به جزییات خیلی بالایی داره و باید بتونین مو رو از ماست بکشین. درسته از PowerWash Simulator ساده‌تره ولی خب توی اون بازی قرار نیست به جرم قتل یا دزدس بفرستنتون زندان، و همین مسئله تونسته خیلی عالی اون فاکتور تنش رو وارد گیمپلی بازی کنه و از یکنواختی درش بیاره. این بازی در حال حاضر قراره در سال 2024 روی پلتفرم استیم عرضه بشه، شما اگر علاقه‌مند باشین میتونین همین الان به صفحه استیم این بازی برین و با گذاشتنش توی Wishlist استیمتون از آخرین اخبازی مرتبط باهاش باخبر بشین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها