همه نکته‌های مخفی Cyberpunk ۲۰۷۷: Phantom Liberty

یکی از جذابیت‌های همیشگی بازی‌های جهان‌باز، وجود نکات مخفی و گاها بامزه در آن‌هاست.

شناسه خبر: ۳۸۳۷۳۱
همه نکته‌های مخفی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

ویجیاتو نوشت؛ مسیر پرفراز و نشیب بازی Cyberpunk 2077 با انتشار بسته‌ی الحاقی بزرگ Phantom Liberty و به‌روزرسانی شماره ۰.۲ بازی، تقریبا به پایان رسیده است. حالا با بهترین و کامل‌ترین نسخه بازی طرف هستیم و بازی همان چیزی شده که استودیو CDPR از ابتدا وعده‌ی آن را داده بود.

یکی از جذابیت‌های همیشگی بازی‌های جهان‌باز، وجود نکات مخفی و گاها بامزه در آن‌هاست. نکاتی که در گوشه و کنار نقشه‌ی بازی پنهان می‌شوند و به موارد مختلفی از جمله بازی‌های دیگر، فیلم‌های سینمایی، شخصیت‌های حقیقی یا خیالی و… اشاره می‌کنند. بسته‌ی الحاقی Phantom Liberty هم از این قاعده مستثنی نیست و چند مورد از این نکات مخفی را در خود جای داده است. همراه ویجیاتو باشید تا آن‌ها را با هم مرور کنیم.

موسیقی Witcher 3

شاهکار استودیو سی‌دی پراجکت، یعنی ویچر ۳ که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، یکی از مواردی است که در این بسته‌ی الحاقی به آن اشاره شده است. البته منظور از این اشاره، چیزی غیر از پوسترها و آیتم‌های داخل بازی است. در بخش جدید اضافه شده به بازی، به سراغ یکی از تلفن‌ها بروید و با شماره ۹۰۷۷۵۵۵۲۰۲ تماس بگیرید تا موسیقی متن بازی The Witcher 3: Wild Hunt پخش می‌شود و در همین حین هم می‌توانید جانی سیلورهند را ببینید که با لبخند بزرگی، رضایت خود را از این قطعه موسیقی ابراز می‌کند.

1

موسسین استودیو

وقتی به منطقه‌ی Dogtown می‌روید، در یکی از خیابان‌های این منطقه فروشنده‌هایی را پیدا می‌کنید که آیتم‌های braindances را به فروش می‌رسانند. این فروشندگان کسی نیستند مگر آقایان Marcin Iwinski و Michal Kicinski که موسسین استودیو CD Projekt RED هستند. نام این آیتم‌ها همگی به وقایع مهم مرتبط به این استودیو اشاره می‌کنند و قیمت آن‌ها هم سال این وقایع را یاد‌آور می‌شوند.

  • آیتم The Snitcher که به انتشار اولین نسخه Witcher اشاره می‌کند و ۲۰۰۷ واحد پولی هم قیمت دارد.
  • آیتم Farmer's Mate که به انتشار نسخه بومی‌سازی شده‌ی Baldur's Gate در لهستان و در سال ۱۹۹۹ اشاره می‌کند.
  • آیتم Retrotrunk با قیمت ۲۰۲۰ که به انتشار اولیه سایبرپانک اشاره دارد.
  • آیتم Dance of Brain of Lech Kielbasiewicz که سال 1989 اشاره می‌کند که استودیو بازی‌های مهم دنیا را در لهستان پخش می‌کرد.
  • آیتم Rent با قیمت ۲۰۱۷ که به انتشار بازی Gwent اشاره می‌کند.
  • آیتم Bonetweaker که به انتشار بازی Thronebreaker در سال ۲۰۱۸ اشاره دارد.
  • 1

  • John Wick

    در نزدیکی یکی از اسلحه‌فروشی‌های منطقه‌ی Dogtown، اگر خوب محیط را بگردید، یک کیف اسلحه پیدا می‌کنید که روی آن عبارت «برای آقای ویک» نوشته شده است. مشخص است که این مورد اشاره‌ی مستقیمی است به یکی از محبوب‌ترین آدم‌کش‌های سینما و شمایل محبوب کیانو ریوز، یعنی جان ویک.

    Star Wars

    در سومین مرحله از بخش داستانی Phantom Liberty یک ایمیل دریافت می‌کنید که در مورد یک نمایشگاه کامپیوتری است. نام‌های Biggs و Wedge در این ایمیل به چشم می‌خورد که اشاره‌ی مستقیمی به شخصیت‌های Star Wars دارد. Biggs Darklighter و Wedge Antilles.

    The Wire

    بدون شک سریال The Wire یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است. همین کیفیت بالای سریال باعث شده محصول شبکه‌ی HBO طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشد. ظاهرا این طرفداران در بین سازندگان بسته‌ی الحاقی سایبرپانک هم حضور داشتند و ایمیلی در بازی نوشته‌اند که به این سریال اشاره دارد.

    این ایمیل از سمت El Capitan نوشته شده و برای شخصی به نام Mike Sobotka ارسال شده است. اشاره‌ای به شخصیت Frank Sobotka از فصل دوم سریال است. حتی در ادامه‌ی ایمیل به نام اتحادیه‌ای که فرانک به آن مرتبط بود نیز برده می‌شود تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.

  • 1

  • ادای احترام سازندگان به یک هوادار

    بازی سایبرپانک طرفداران زیادی دارد. یکی از این هواداران اما جایگاه ویژه‌ای برای سازندگان و دیگر هواداران بازی دارد. شخصی به نام Renfei که که در سال ۲۰۲۲ از دنیا رفت. حالا بازیکنان این بسته‌ی الحاقی باور دارند که شخصیت Qian Si Hu نوعی ادای احترام سازندگان است به این هوادار است. Renfei به این شهره شده بود که فروشگاهی آنلاین داشت و پرینت‌های سه‌بعدی شخصیت‌ها و برخی تجهیزات بازی را در آن به فروش می‌رساند؛ کاری که شخصیت داخل بازی هم انجام می‌دهد و اعضای بدن و تجهیزات را به بازیکن می‌فروشد.

    ادای احترام؛ این بار به Ken Block

    با انتشار آپدیت ۰.۲ برای سایبرپانک ۲۰۷۷ چند خودروی جدید و تسلیح شده هم به بازی اضافه شده و یکی از این اتوموبیل‌های مسلح حکم ادای احترام سازندگان به Ken Block را دارد. راننده‌ی افسانه‌ای رالی که در ژانویه ۲۰۲۳ از دنیا رفت. شما می‌توانید این خودرو را در منطقه‌ی شمالی Watson پیدا کنید.

  • 1

  • BARCELONA, SPAIN - MARCH 30: Ken Block of the United States and Hoonigan Racing Division team looks on during the launch event of the FIA World Rallycross Championship at Circuit de Catalunya on March 30, 2017 in Barcelona, Spain. (Photo by David Ramos/Getty Images)

    اشاره به داستان و شخصیت‌های انیمه‌ی Edgerunners

    پس از انتشار بازی اصلی سایبرپانک ۲۰۷۷ در سال ۲۰۲۰، نتفلیکس یک انیمه‌ بر اساس جهان سایبرپانک ساخت و آن را با نام کامل Cyberpunk: Edgerunners منتشر کرد. انیمه‌ای که حسابی مورد توجه قرار گرفت و طرفداران زیادی برای خودش به دست ‌آورد.

    حالا سازندگان در کنار همه‌ی محتویات ریز و درشت به‌روزرسانی ۰.۲ بازی، تعدادی از جملات شخصیت‌های آن انیمه را در بازی قرار داده‌اند. تکه خاطراتی که در بازی پیدا می‌شوند و به شخصیت‌های محبوبی از جمله David ،Kiwi و Gloria Martinez و… اشاره دارد.

  • 1

  • این نکات مخفی بسته‌ی الحاقی فنتوم لیبرتی بود. شما کدام یک از این موارد را پیدا کرده بودید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
پربازدیدترین خبرها