کونامی بالاخره یکی از معروف‌ترین سری بازی‌هاش رو از بازنشستگی درآورد

بالاخره به نظر میاد کونامی از اشتباهاتش درس گرفته و قرار شده یکی از محبوب‌ترین سری بازیهاش رو به دوران اوجشون برگردونه.

شناسه خبر: ۳۸۳۹۲۲
کونامی بالاخره یکی از معروف‌ترین سری بازی‌هاش رو از بازنشستگی درآورد

راهنماتو- کونامی طی سالهای گذشته میشه گفت سالهای سختی داشته و با اشتباهای زیادی که در مورد بازیهای خودش داشته، تونسته خیلی از طرفدارای بازیهای خودش رو از دست بده. ولی به نظر این قضیه قراره تموم بشه و کونامی دوباره مجموعه‌های محبوب خودش رو دوباره به صدر بازیهای پرطرفدار برگردونه.

به گزارش راهنماتو- همزمان با جشن 25 سالگی بازی Metal Gear Solid، اکتبر امسال عنوان Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 به بازار عرضه می‌شه. این اولین جلد از مجموعه چند جلدی هستش که قراره همه عناوین این مجموعه افسانه‌ای رو به کنسول های جدید بیاره. البته با اینکه هنوز وجود نسخه دوم Master Collection مشخص نشده، ولی تمام بازیهای جلد اول این مجموعه مشخص شدن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به یکی از بهترین باندل‌های بازی که قراره عرضه بشه بندازیم.

konami-finally-unretires-its-best-series

یک چیز جالب در مورد بخش اول Master Collection اینه که در واقع شامل تمام بازیهایی هستش که توی Metal Gear Solid Legacy Collection برای PlayStation 3 منتشر شدش، البته همراه با Metal Gear Solid 4. با این حال، همچنان MGS 4 در چنگ PS3 زندانیه، Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 همچنین در کنار بازیهای اول محتویات اضافه دیگه‌ای رو هم در اختیار طرفدارای این سری میده، از جمله دفترچه‌های راهنمای اصلی هر بازی و رمان‌های گرافیکی دیجیتال که اتفاقات دو بازی اول Metal Gear Solid رو دوباره تعریف می‌کنن.

مطالب اصلی موجود در Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1، نسخه‌های "Master Collection" از بازی‌های Metal Gear Solid، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty و Metal Gear Solid 3: Snake Eater هستش. البته در مورد نسخه اصلی بازی برای PlayStation هم، نسخه Master Collection شامل مأموریت‌های VR و مأموریت‌های ویژه میشه که انحصارا روی این پلتفرم عرضه میشن.

نسخه‌های Metal Gear Solid 2 و 3 موجود در Master Collection همون نسخه‌های HD هستن که در سال 2011 برای Xbox 360 و PlayStation 3 منتشر شده بودن. و صدالبته همون نسخه‌هایی که در مجموعه Metal Gear Solid Legacy وجود داشتن. مشابه نسخه Master Collection از بازی اصلی Metal Gear Solid، نسخه‌های Master Collection از MGS2 و MGS3 هم شامل کتاب دیجیتال و کتاب مستر دیجیتال خودشون هستن. خوشبختانه، Master Collection همچنین شامل نسخه‌های غربی NES و ژاپنی MSX از بازی Metal Gear، و همچنین دنباله بازی MSX به اسم Metal Gear 2: Solid Snake و نسخه NES به نام Snake's Revenge هستش.

konami-finally-unretires-its-best-series

ویژگی‌های Metal Gear Solid: Master Collection بسته به کنسول و پلتفرم باهم فرق دارن، اگرچه هر نسخه از مجموعه بازی و محتوای یکسانی دارن. ولی خب رزولوشن و فریم‌ریت بینشون متفاوته. به جز نسخه Nintendo Switch این عنوان، بقیه نسخه‌های دیگه (از جمله کامپیوتر شخصی، PlayStation 5 و Xbox Series X/S) همشون با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60fps اجرا میشن. به عبارت دیگه، نسخه Nintendo Switch از Master Collection در حالت Docked با رزولوشن 1080p و فریم‌ریت 30fps و در حالت Handheld با رزولوشن 720p و فریم‌ریت 30fps اجرا می‌شه.

وقتی که این سری معرفی شدش، Konami اعلام کرد که نسخه کامپیوتر از Metal Gear Solid: Master Collection از کیبورد و موس پشتیبانی نمی‌کنه. که همین به مزاق خیلی از طرفدارای این سری خوش نیومد. برای همین هم کونامی بعدش اعلام کرد که بسته به هر بازی نوعی ساپورت کنتلرش متفاوته. که در نوع خیلی جالب به نظر میرسه چون درسته که این مجموعه خیلی قدیمی هستش و وقتی که این بازیها برای اولین بار منتشر شدن به PC نشدن ولی همچنان دلیل نمیشه که برای درست کردنش تلاش نکرد و مشتری هارو مجبور به استفاده از دسته کنن با این بهانه که بله ما قصد داریم که تجربه اصلی رو برای مخاطبامون ارائه کنیم و نمی‌خوایم به هسته بازی دست بزنیم!!!

konami-finally-unretires-its-best-series

Metal Gear Solid: Master Collection Vol 1 قراره که چند روز دیگه یعنی در 24 اکتبر برای PC، PS5، Switch و Xbox Series X/S منتشر بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها