بازی بعدی God of War قرار نیست چیزی باشه که انتظارشو دارین

به نظر میاد سونی همچنان قراره سری God of War رو حتی بدونی کریتوس ادامه بده و داستان‌های فرعی بیشتری رو تعریف کنه.

شناسه خبر: ۳۸۳۹۹۳
بازی بعدی God of War قرار نیست چیزی باشه که انتظارشو دارین

راهنماتو- سونی با God of War و Ragnarök تونست به پلی‌استیشن جون دوباره بده و کریتوس و داستان‌هاش رو از اساطیر یونانی وارد اسطوره‌های نورس کنه. با اینکه Ragnarök تونست جواب کلی از سوالای طرفدارای این سری رو بده، اما موفقیتی که تونست کسب کنه نشون داد که حالاحالاها سونی با این فرنچایز کار داره. مطمئنا سونی برنامه‌هایی رو هم برای ادامه این سری در نظر داره، ولی خب بین طرفدارای این سری بحثای زیادیه که قراره چطوری این مجموعه ادامه پیدا کنه.

به گزارش راهنماتو، درسته که ساده‌ترین راه برای ادامه دادن این مجموعه ریمیک کردن سه‌گانه اصلی رو PS3ئه. چون با گذشت دو نسل کنسولی از انتشارشون، خیلی از گیمرهای جدید موفق نشدن اونارو بازی کنن و همین قضیه اهمیت این رو میرسونه که چرا باید سه‌گانه اصلی ریمیک بشه. اما همچنین شایعاتی هم هستش که در واقع یک پیش درآمد از سری در حال ساخته. با این که ممکنه خیلی از گیمرها فکر کنن که یک پیش‌درآمد برای ریبوت این سری باشه ولی خب اینطور که پیداست اصلا کریتوس شخصیت اصلی بازی جدید نیست.

gow-sequel-is-not-what-you-think-it-is

شایعاتی که منتشر شدن میگن که God of War یک پیش‌درآمد قراره داشته باشه که در واقع از یک نکته ظریف در God of War: Ragnarök الهام گرفته. در بازی، تصاویر تاریخی هستش که خدای تیر رو نشون میده که توسط اساطیر دیگه از جمله مصری، کلتیک و ژاپنی محاصره شده. اونطور که میشه از این عکسها متوجه شد، تیر به این دنیاهای جایگزین سفر کرده و با پیشروی در این سفر، بیشتر در مورد ذات خودش فهمیده. پایه مفهومی این پیش‌داستان اینه که بازیکنا رو از طریق این اساطیر مختلف همراه با تیر به این سفر ببره. البته همچنین به نظر میاد که قراره با شخصیت‌های دیگه‌ای مثل فریا همسفر بشیم که احتمالاً به عنوان شخصیت قابل بازی در این بازی ظاهر میشه. از اونجایی که کریتوس توی این بازی نیست، سبک بازی قراره کاملاً متفاوت باشه، اگرچه احتمال زیاد استودیو سانتامونیکا سعی کنه که گیمپلی بازی رو نزدیک به بازی های کریتوس نگه داره.

gow-sequel-is-not-what-you-think-it-is

قطعاً این یک ایده جذابیه که میتونه از پایه و اساسی که God of War ایجاد کرده استفاده کنه. خبر خوب اینه که گفته می‌شه که کریتوس با اینکه شخصیت اصلی بازی نیست ولی همچنان قراره به عنوان یکی از شخصیت های فرعی بازی ببینیمش. حتی گفته می‌شه که همسر کریتوس، فای، هم ممکنه توی این بازی نقشی داشته باشه. ترکیب این عناصر باعث میشه به یک بازی جذاب و در کنارش غیرمنتظره برای طرفدارای این سری برسیم. این یک جهت جدید برای این سریه، و به احتمال زیاد مسیر درستی هم هستش. یک پیش‌درآمد می‌تونه به داستان‌های God of War ادامه‌ بده و به مخاطبا اجازه بده که بدون حضور کریتوس بیشتر دنیای این سری رو متوجه بشن. با اینحال باید ببینیم سانتمونیکا میتونه از سونی برای ساخت این بازی چراغ سبز بگیره یا حتی اصلا این بازی همین الانشم در حال ساخته.

gow-sequel-is-not-what-you-think-it-is

خیلی از طرفدارای دوآتیشه این سری میگن که داستان این مجموعه تموم نشده. در حالی که رگناروک فعلا داستان کریتوس رو تموم کرده، دلیل نمیشه که دیگه داستانی برای تعریف کردن نباشه. تازه در کنار این شاعاتی که در موردشون حرف زدیم به نظر میاد یک بازی دیگه با محوریت آتریئوس در حال ساخته. اگرچه جزئیات زیادی در این باره فعلا منتشر نشده ولی نشون میده که سونی همچنان دوست داره این مجموعه رو حتی بعد از Ragnarök ادامه بده ، اما اینکه آیا آتریئوس بهترین انتخاب برای شخصیت اصلی این سریه بحثش جداست. واضحه که God of War با ترکیب اساطیر نورس و داستان‌های کریتوس، تونست کاری جسورانه و خلاقانه رو انجام بده و قطعاً علاقه به دیدن کاری که استودیو می‌تونه با اساطیر دیگه انجام بده میتونه جذاب باشه. و یا شاید تمرکز روی یک نسخه جدید باشه که مثل God of War سال 2018 عمل کنه، به جای اینکه سراغ پیشدرآمد و اینا بره. باید استودیو تصمیم بگیره که بهترین راه برای ادامه این سری حرکت به جلوئه یا اینکه تلاش کنین به این دنیایی که ساختن شاخ و برگ بیشتری بدن.

قطعا داستان قوی این سری میتونه پایه و اساس خوبی برای داستان های فرعی بیشتری باشه. طرفدارای God of War خوب از تاریخچه غنی این سری و نحوه‌ای که این سری تونسته خودش رو برای نسل‌های مختلف گیمرا تطبیق بده آگاه هستن. بنابراین، عنوان بعدی این سری قطعاً باید پیش‌درآمدی باشه که حرفشو زدیم، چون به استودیو فرصتی برای گسترش و آزمایش دنیاهای جدید می‌ده. همه چیزی که از این تجربه یاد گرفته و همچنین نسخه اترئوس می‌تونه به ماجرای بعدی کراتوس ختم بشه. خلاصه که سونی و سانتامونیکا دست بازی برای انتخاب بعدیشون در مورد این سری دارن.

gow-sequel-is-not-what-you-think-it-is

سری‌های دیگه مثل Assassin's Creed هم قبلا این روند رو امتحان کردن و میشه گفت تونستن خیلی موفق عمل کنن. دقیقا مثل وقتی که همه از گیمپلی تکراری سری Assassin's Creed خسته شده بودن یوبیسافت تونست با عرضه Origins یک جون دوباره رو به این سری بده و حتی طرفدارای جدیدی رو هم به این سری جذب کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها