اشتباه جالبی که استودیو Insomniac در Marvel&#۳۹;s Spider Man ۲ مرتکب شده

به نظر بازی موردانتظار سونی یعنی SpiderMan۲ بدون نقض نبوده و مشخص شده که در جاهایی سوتی هم داده.

شناسه خبر: ۳۸۴۱۵۶
اشتباه جالبی که استودیو Insomniac در Marvel's Spider Man 2 مرتکب شده

راهنماتو- یکی از ژانرهایی که گیمرها بی‌صبرانه منتظرن بازیهای جدیدی ازش منتشر بشن، ژانر ابرقهرمانی در بازی هاست. در همین ژانر هم تا چند وقت پیش Spider-Man 2018 بود که تونسته بود یکه‌تاز باشه. ولی خب با انتشار نسخه جدیدی از این سری، خیلی سریع جای خودش رو به Marvel's Spider-Man 2 داده.

به گزارش راهنماتو، بازی Marvel's Spider-Man 2 توسط Insomniac Games توسعه یافته و برای PlayStation 5 عرضه شده است. این بازی تونسته در مدت زمان کمی که از انتشارش میگذره خیلی سریع نقدهای مثبتی رو هم از طرف منتقدا و هم گیمرا کسب کنه که نشون دهنده این هستش که همچنان این سونی هستش که با بازیهای داستانی و تک‌نفره‌اش تونسته دل همه رو به دست بیاره. ولی خب خبر امروز قرار نیست به مدح و ستایش این بازی بپردازه بلکه بیشتر نشون میده که انگار هیچکس توی اون استودیو توی دوران "راهنمایی" نمره خوبی رو نتونسته توی جغرافی بگیره.

insomniac-made-a-mistake-in-spiderman2

شما توی این بازی میتونین کنترل دوتا مرد عنکبوتی رو داشته باشین که یکیشون اسمش مایلز مورالس هستش که به عنوان یکی از تعداد معدودی از ابرقهری‌های لاتینو در جهان کمیک شناخته می‌شه. این اشتباه وقتی اتفاق افتاده که گیمرهای تیزبین متوجه یک چیزی شدن که با عقل زیاد جور درنمیومده، اگر در جریان باشین مایلز یک رگه پورتوریکویی داره که همین میتونه وجود یک پرچم پورتوریکو رو توی خونشون توجیه کنه ولی خب به نظر یکی حواسش به این قضیه نبوده و به جای پرچم پورتوریکو، پرچم کوبا رو توی بازی گذاشتن. گیمرهایی که جغرافیشون خوبیه خیلی سریع متوجه این اشتباه شدن و به لطف اینترنت تونستن خیلی سریع این رو در ردیت و توییتر این خبر رو به گوش بقیه هم برسونن. البته درسته که این اشتباه یکم کم اهمیت بوده ولی خب خیلی از کسایی که اصلیت پورتوریکویی دارن یکم نسبت به این قضیه ناراحت شدن و از استودیو توضیح خواستن.

البته لازم به ذکره که هر دو پرچم این دوتا کشور شامل عناصر طراحی مشابهی هستن که شامل یک ستاره درون یک مثلث و خطوط رنگی می‌شن. با این حال، رنگ‌هارو میشه مقصر این اشتباه دونست؛ پرچم پورتوریکو دارای یک مثلث آبی و سه خط قرمز است در حالی که پرچم کوبا دارای یک مثلث قرمز و سه خط آبی هستش.

insomniac-made-a-mistake-in-spiderman2

پس از انتقادات گسترده‌ای که به بازی شد و بعضی جاها انگ نزادپرستی هم بهش زدن، جیمز استیونسون، مدیر اجتماعی و بازاریابی استودیو Insomniac Games این مشکل رو تأیید کردش و به طرفدارای این بازی اطمینان دادش که تیم سازنده این بازی در حال حاضر برای رفع این اشتباه دارن تلاش میکنن و خیلی سریع پچ جدیدی رو برای بازی منتشر میکنن. این بازی و بازی قبلی که در سال 2018 منتشر شدش به خاطر نمایش صحیح فرهنگ پورتوریکو تحت ستایش قرار گرفته و تونسته با اضافه کردن عناصر مختلفی از جمله رسوم و غذاهای پورتوریکویی و چندین لباس عنکبوتی، به اصلیت یکی از محبوب‌ترین مردهای عنکبوتی ادای احترام کنن.

تا این لحظه، Insomniac Games زمان خاصی رو برای رفع مشکل پرچم‌ها اعلام نکرده و شرکت در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ای مرتبط با این مسئله ساکت مونده. با این تفاسیر Marvel's Spider-Man 2 موفقیتی بی‌سابقه داشته و تونسته رکورد جدیدی رو در فروش سریع‌ترین بازی‌های استودیوهای PlayStation کسب کنه و بتونه بیش از 2.5 میلیون نسخه رو فقط در 24 ساعت اولیه انتشار خودش بفروشه. که به گزارش Sony Interactive Entertainment در همکاری با Insomniac Games، PlayStation Studios و Marvel Games انجام شده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها