چطوری Scorpion طی ۳۰ سال گذشته دستخوش تحولاتی شده

یکی از معروف ترین شخصیت دنیای گیمینگ Scorpion هستش که طی ۳۰ سال گذشته همیشه دستخوش تحولاتی شده که در این مقاله بهش میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۴۲۸۹
چطوری Scorpion طی 30 سال گذشته دستخوش تحولاتی شده

راهنماتو - سری بازی های Mortal Kombat تونستن همیشه یک پای ثابت بازیهایی باشن که ما با دوستامون بازی میکنیم و همیشه تونستن خاطره های خوب و بدی رو برامون رقم بزنن. خاطره‌هایی که همیشه یکی از محبوب ترین شخصیت های این سری یعنی Scorpion تونست توش دخیل باشه.

به گزارش راهنماتو، حالا هم وقتشه که به عقب برگردیم و ببینیم طی تاریخچه 30 ساله‌ی بازی Mortal Kombat ببینیم که شخصیت دوست‌داشتنی Scorpion با تمام تغییراتی که داشته، همچنان تونسته یکی از بهترین شخصیت‌هایی باشه که این سری به خودش دیده. تغییراتی که شامل لباس و نوع پوششی که این شخصیت داشته و تونسته رنگ زرد رو در دنیای گیمینگ به یکی از آشناترین رنگ‌ها کنه. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به Scorpion در طی 30 سال گذشته داشته باشیم.

Mortal Kombat - August 1992

شروع ما از اونجاییه که همه چیز شروع شده: با اولین Mortal Kombat که در اواخر سال 1992 عرضه شد. در این نسخه، Scorpion با لباس یک نینجا ساده به رنگ زرد و مشکی با کلاه و ماسکی به رنگ زرد بر روی صورتش ظاهر می‌شه.

Mortal Kombat 2 - November 1993

در نسخه دوم از بازی، طراحای استودیو Midway جزئیات جدیدی رو لباس Scorpion اضافه کردن. که این تغییرات شامل این شدن که طرح لباسی که تنش بود طرح دار شد و ماسک صورتش هم دستخوش تغییراتی شد و بیشتر شبیه ماسک‌های هاکی شدش.

Mortal Kombat 3 - April 15, 1995

همچنان با استفاده از پایه‌ و اساس طراحی قبلی این کارکتر، طراحی لباس Scorpion در نسخه سوم از بازی دوباره تغییر کرد. ماسکش هم دوباره تغییر کرد و جزئیات جدیدی به لباس نینجایی که تنش بود اضافه شد.

how-scorpion-changed-over-the-past-30-years

Mortal Kombat 4 - October 15, 1997

میشه گفت از اینجا تا تقریبا 9 سال بعدش ظاهر کلاسیک Scorpion با هر بازی دستخوش تغییرات بزرگی میشد ولی خب وقتی که این سری بازی بعد سوم رو به خودش اضافه کرد و رسمی وارد دنیای 3D شدش تونست تغییراتی جالبی رو شامل بشه که با هر بازی از اون ظاهر نینجایی که باهاش معروف شده بود دستخوش تغییراتی میشد، اگرچه یک سری جزئیاتی بهش اضافه شده بودن. مثل کمربند جدید با نقش جمجمه و تغییرات کوچیکی که در ماسکش میشد دید.

Mortal Kombat: Deadly Alliance - November 16, 2002

در سال 2002، Scorpion تغییرات ظاهری مهمی شامل حالش شد و تونست ظاهرش رو تغییر بده. طراحی او تاریک‌تر شد و لباس نینجایی او به رنگ طلایی تیره تغییر کرد. او در این نسخه با دو شمشیر به پشت خود مبارزه می‌کرد. چیزی که احتمالا خیلی‌هارو یاد کریتوس از سری بازی های God Of War میندازه.

Mortal Kombat Deception - October 4, 2004

این گام بعدی در طراحی Scorpion پس از Deadly Alliance بود، که تغییرات زیادی هم به ظاهرش اضافه کرد. اون همچنان همون رنگ‌های طلایی و مشکی خودش رو تونست حفظ کنه، اما در این نسخه دیگه فقطظاهر نینجایی قبلش رو نداشت و این دفعه سپرهای بزرگی به شونه‌هاش اضافه شد، همچنین ماسکش هم با جزئیات بیشتری طراحی شده بود.

how-scorpion-changed-over-the-past-30-years

Mortal Kombat Armageddon - October 11, 2006

در سال 2006، Scorpion به طراحی اصلی نینجایی خودش برگشت، اگرچه با بهبود‌های کوچیکی برای نسل جدیدی که بازی در اون عرضه میشد.

Mortal Kombat vs. DC Universe - November 16, 2008

در این نسخه، Scorpion با شخصیت‌های کتاب‌های کمیک از جمله Batman و Superman مواجهع شد و برای اینکه بتونه از لحاظ ظاهری همسو با اونا باشه ظاهرش یکم عوض شدش. اون در این بازی به طراحی کلاسیک خودش نزدیک‌تر شدش تا بتونه طراحی شبیه‌ای به شخصیت های کارکتر های کمیک DC داشته باشه و طراحیش زیاد تو ذوق نزنه. ماسک معمولی و لباس نینجایی با تغییرات کمی در سیستمهای اضافه‌شده به لباسش.

Mortal Kombat 9 - April 19, 2011

این نسخه اولین بازی بودش که استودیوی سازنده این سری تغییر میکنه و مسئولیت ساخت این بازی برعهده NetherReal بودش که همچنان این سری بازی رو دارن ادامه میدن. طراحی لباس Scorpion در این بازی به نظر می‌رسه که بر پایه طراحی که در بازی Mortal Kombat vs. DC Universe داشته ایجاد شده البته با یک سری تغییرات اساسی. افزودن سپرهای بزرگ‌تر، شونه‌پوش‌های جدید و ماسک جدیدش که همگی دستخوش تغییراتی در طراحیشون شده بودن و شمشیرهایی که اون به پشتش می‌بست دوباره با این بازی دوباره به پشتش برگشتن.

how-scorpion-changed-over-the-past-30-years

Injustice: Gods Among Us - April 16, 2013

در دنیای Injustice، تیم توسعه با طراحی Scorpion سعی کرد آزادی عمل بیشتری داشته باشه. او برای اولین بار کلاهی سیاه شبیه به بازی‌های Mortal Kombat داشت و لباسش ظاهر تیز و با تیغ‌هایی در دست‌ها و شونه‌ها طراحی شده بود.

Mortal Kombat X - April 14, 2015

در سال 2015، دوباره طراحی Scorpion به زمانهای ساده‌تری که درش حضور داشته بود برگشت. کلاه معمولیش رو دوباره سرش گذاشت ولی با این تفاوت که با تغییر گیمپلی و قابلیت های جدید این بازی اضافاتی هم به لباسش اضافه شدن. این طراحی سعی میکنه بیشتر یادآور دوران کلاسیک Mortal Kombat باشه.

Mortal Kombat 11 - April 23, 2019

میشه گفت در این بازی همچنان پایه و اساس طراحی این شخصیت همچنان براساس Mortal Kombat X هستش، اما Scorpion در Mortal Kombat 11 اسکین های زیادی داره که بیشتر صرفا جهت فروش توی بخش استور بازی به کار میره ولی در مورد اسکین اصلیش میشه گفت همون ظاهر طلایی و مشکی خودش رو داره ولی فقط این بار با جزییات و گرافیک بیشتر. طوری که نشون میده چقد این کارکتر در طی سالها تونسته به بلوغ برسه.

how-scorpion-changed-over-the-past-30-years

Mortal Kombat 1 - September 14, 2023

توی این بازی بدون اینکه بخوایم داستان قبلی رو اسپویل کنم باید بگم که Scorpion تبدیل به جوون خامی شده که طراحیش هم با توجه به سن کمش از جزییات کمتری برخورداره و نشون دهنده اینه که هنوز راه زیادی برای رسیدن به اون اسکورپینی داره که قبلا در MK 11 دیده بودیم.

how-scorpion-changed-over-the-past-30-years

نظرات
پربازدیدترین خبرها