(ویدئو) مقایسه ای جذاب بین قدرت جنگندگی سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵

جت های جنگنده نقشی غیر قابل انکار در قدرت نظامی و دفاع از حریم هوایی یک کشور ایفا می کنند.

شناسه خبر: ۳۸۴۵۲۷

پارسینه نوشت؛ جت های جنگنده نقشی غیر قابل انکار در قدرت نظامی و دفاع از حریم هوایی یک کشور ایفا می کنند.

ارتش روسیه جنگنده های متعدد و متنوعی دارد که به دلایل گوناگون فنی و نظامی در جهان معروف و محبوب هستند. سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ از معروف ترین و قدرتمندترین این جنگنده ها هستند.

صنعت هوافضای روسیه به طور مداوم جنگنده های سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ را با ترکیب فناوری و تسلیحات به روز رسانی می کند.

در این مطلب به مقایسه این دو جنگنده مهم یعنی سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ روسیه می پردازیم؛ سوخو ۳۵ که اغلب با عنوان flanker e نیز شناخته می شود یک جنگنده دفاع هوایی است که یک نسخه بهبود یافته از سوخو ۲۷ است. این یک هواپیمای تک سرنشین و دو موتوره است که برای نقش های برتری هوایی و همچنین نقش های چندگانه دیگر طراحی شده است. اولین پرواز سوخو ۳۵ در ژوئن ۱۹۸۸ انجام شد. سیستم های اویونیک و طراحی ویژه اش، آن را به حریفی قدرتمند در میدان نبردهای هوا به هوا تبدیل می کند.

این هواپیما دارای ۱۲ نقطه سخت برای نگهداری و حمل تسلیحات خارجی است.

جنگنده سوخو-۳۵ دارای هشت موشک R-۲۷ER۱، چهار موشک R-۲۷EP۱ و دوازده موشک RVV-AE برد متوسط است. موشک‌های قابل حمل که روی جنگنده نصب شده است، می‌توانند پنج هدف سطح‌به‌سطح را هدف‌گیری کند. جنگ‌افزار‌های هوا به سطح نصب‌شده روی این جنگنده شامل شش موشک تاکتیکی Kh-۲۹TE، پنج موشک پیشرفته دور برد ضدناو Kh-۵۹MK، پنج موشک ضد رادار Kh-۵۸USh، سه موشک دوربرد از نسل ۳M-۱۴AE و یک موشک ضدناو یا خونت می‌باشد.

برد این موشک‌ها بین ۱۱۰ تا ۳۲۰ کیلومتر است. بمب‌های هدایت‌شونده سوخو-۳۵ شامل هشت بمب KAB-۵۰۰Kr، هشت بمب هدایت‌شونده ماهواره‌ای KAB-۵۰۰ S-E و هشت بمب هدایت‌شونده لیزری LGB-۲۵۰ و همچنین سه بمب لیزری KAB-۱۵۰۰KR است.

جنگنده سوخو ۳۵ روسیه بسیار چابک است و به عنوان یکی از مرگبارترین هواپیماهای جهان شناخته می شود.

سوخو ۳۴ یک جنگنده اختصاصی strike است که برای مأموریت های بمباران دقیق مجهز به سیستم های هدف گیری پیشرفته است.

این جنگنده مافوق صوت دو موتوره و با دو سرنشین است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۲٫۸ ماخ است. اولین پرواز سوخو ۳۴ در سال ۱۹۹۰ انجام شد و در سال ۲۰۱۴ برای خدمت در نیروی هوایی روسیه فعال گردید. همچنین سوخو-۳۴ دارای سامانه‌های جنگ الکترونیک و قابلیت انجام عملیات شناسایی هوایی است. این هواپیما دارای ده نقطه سخت برای محموله های سلاح است و می تواند انواع موشک ها از جمله بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده، راکت ها، موشک های هوا به هوا، هوا به سطح، ضد کشتی و موشک های ضد تشعشع را حمل کند. تعیین کننده هدف روی هواپیما نصب شده است.

این تسلیحات سبب می شوند که با سناریوهای مختلف جنگی سازگار شود.

علاوه بر این سوخو ۳۴ در عملیات هایی با فواصل طولانی عملکرد خوبی دارد و استقامت چشمگیر آن سبب می شود که به عمق خاک دشمن نفوذ کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها