چطوری Alan Wake ۲ به Control ربط پیدا میکنه

بالاخره طرفدرای سری بازیهای Alan Wake ۲ بعد از ۱۳ سال میتونن پرده از راز زندگی این نویسنده معروف بردارن.

شناسه خبر: ۳۸۴۵۲۸
چطوری Alan Wake 2 به Control ربط پیدا میکنه

راهنماتو- بالاخره بعد از گذشت 13 سال، میتونیم دنباله یکی از جذاب‌ترین بازیهایی که روی Xbox 360 منتشر شد رو بازی کنیم و ببینیم که داستان این نویسنده معروف که توی داستان خودش غرق شده به کجا قرار بره.

به گزارش راهنماتو، استودیوی سازنده این سری یعنی Remedy سعی کرده بین بازیهای خودش دنیایی رو شکل بده که همه‌ بازیهایی که میسازه بخشی از اون دنیا باشن. دنیایی که فعلا تونسته سه سری Quantum Break, Control و Alan Wake رو به هم وصل کنه و بتونه فراتر از داستان هر بازی بره.

how-aw2-and-control-are-related

در بازی Control و به ویژه در محتوای الحاقی "AWE" با موضوع Alan Wake، ما متوجه می‌شیم که سازمان فدرال کنترل (FBC) به خوبی از رویدادهای بازی Alan Wake آگاه بوده و این رویدادها رو به عنوان رویدادهای جهان دیگه (AWE) در نظر می‌گیره. این عبارت در داستان این دنیا معنایی خاصی داره و به پدیده‌های عجیب و غیرقابل توجیهی اشاره میکنه که در سراسر کشور رخ می‌ده و وظیفه FBC اینه که در موردشون تحقیق و بررسی لازمه رو انجام بده. طبق دیدگاهی که FBC نسبت به وقایع Alan Wake داره، Bright Falls و به ویژه دریاچه Cauldron، مکانی خاص برای رخ‌دادهای "دگدگونی مکانی" هستش که حداقل دو مورد در اونجا در سال‌های 1970 و 1976 رخ داده. بنابراین، به نظر می‌رسه که دریاچه Cauldron مکانی قدرتمند و جادوییه چرا که به رخ‌دادهای عجیب و غریب دنیا متصله. البته این ممکنه فقط دیدگاه FBC باشه و ممکنه اونا در مورد اینکه چطوری Cauldron Lake این قدرت جادویی رو به دست آورده اشتباه میکنن.

هنوز مشخص نیست که چرا دریاچه Cauldron یک "مکان ویژه" هستش، برای نقل قول از شخصیت منفی Control، باربارا جگر. تنها چیزی که می‌دونیم اینه که این مکان نقطه اصلی و مهم برای وقایع عجیب و غریب Bright Falls هستش. در پایان محتوای الحاقی "AWE" بازی Control، شخصیت اصلی جسی فیدن اعلامیه‌ای در یک ایستگاه نظارتی AWE دریافت می‌کنه که به یک رویداد AWE مرتبط با Bright Falls در آینده رو اعلام می‌کنه. با اینکه جسی نمیدونه قضیه چیه، ولی خب خیلی از گیمرها بلافاصله متوجه شدن که این تاییدیه Remedy هستش دارن روی Alan Wake 2 کار میکنن.

how-aw2-and-control-are-related

تازه ارتباط این دوتا بازی فقط به اینجا محدود نمیشه. چرا که اتصالات بیشتری هم وجود دارن. به عنوان مثال، طبق یک سندی که در بازی Control پیدا می‌شه؛ فرانک بریکر، پدر کلانتر Bright Falls، در گذشته عضوی از نیروهای FBC بوده و گزارش‌های مربوط به AWE Bright Falls رو به سازمان ارسال می‌کرده. همچنین در قسمت 5 بازی Alan Wake، کلانتر بریکر، با یک سری از افراد ناشناس تماس میگیره و از اسم رمز "Night Springs" استفاده میکنه، اما چه کاری این افراد قراره انجام بدن یا چه اطلاعاتی ربد و بدل شدن هیچیش معلوم نیست. ما فقط در همین حد میدونیم که این بخشی از وظیفه پدرش فرانک بریکر بوده؛ کاری که به نظر دخترش هم همچنان وظیفه داره انجام بده و FCB رو از اتفاقات اون شهر آگاه کنه.

how-aw2-and-control-are-related

ولی همچنان تصور اکثریت اینه که Alan مسئول مستقیم ایجاد Hiss، دشمنان انسان مانند در Control که ساختمان Oldest House FBC رو تصرف کردن باشه.این با چیزی که از توانایی‌های Alan دیدیم و میدونیم ازش برمیاد کاملا مطابقت داره؛ همچنین به نظر میاد اون میتونه واقعیت رو به خواست خودش تغییر بده. در Control، اشاره شده که Alan اون بحران رو در داخل ساختمان Oldest House برای Jesse به وجود آورده تا بتونه حلش کنه. البته این نظریه همینطور میگه که این بحران به Alan کمک می‌کنه تا بتونه از Dark Place فرار کنه.

how-aw2-and-control-are-related

در بازی Control، همچنین فهمیدیم که FCB برنامه‌ای برای شناسایی افرادی داشته که میتونستن وقایع طبیعی رو به خواست خودشون دستشخوش تغییراتی کنن. جسی فیدن و برادرش دیلان دو نفر از کسایی بودن که توسط این برنامه شناسایی شدن و در بازی اصلی Control می‌بینیم که پس از رویدادهای سال 2010 در Bright Falls، آلن هم وارد این برنامه شد و تعدادی نامزد دیگه هم شناسایی و اضافه شدن، اما طبق اسناد در بازی، همشون بی فایده بودن تا وقتی که Fadens، نامزدهای ششم و هفتم، وارد شدن. البته بعد از مدتی آلن ویک با وارد شدن به داستان تبدیل به بهترین سوژه این برنامه میشه.

یک اتصال مهم دیگه که بین Alan Wake و Control وجود داره، آهتی هستش، نظافتچی مرموز فنلاندی. این نظافتچی که اسمشو از خدای دریا فنلاندی گرفته به نظر میاد همیشه بیشتر از چیزی که فکر میکنین در مورد وقایع اطرفاش میدونه. تا آخر بازی، بازیکنایی که همه مأموریت‌های جانبیش رو انجام داده باشن یک تیزر دیگه از Alan Wake 2 رو دریافت میکنن. به طوری که در اون آهتی از ساختمون Oldest House خارج می‌شه و به سمت Watery واقع در واشنگتن و شهر رقیب Bright Falls می‌ره.

how-aw2-and-control-are-related

البته با عرضه بازی حالا میتونیم بالاخره بفهمیم تمام مسائلی که در موردشون صحبت کردیم معنی واقعیشون چی بوده و دیگه پشت این داستان پر رمز و راز دیگه چی چیزهای قایم شدن.

بازی Alan Wake 2 الان روی پلتفرم های PC ,Play Station 5 و Xbox Series منتشر شده و تونسته نمره‌های خوبی هم به دست بیاره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها