جزییات جالبی که موقع بازی Marvel&#۳۹;s Spider-Man ۲ متوجهشون نشدین

بالاخره Spider-Man ۲ منتشر شد و یک بار دیگه ثابت کرد که این فرنچایز جاش پیش استودیو اینسونیاک امنه و اونا بهترین انتخاب برای تولید این سری بودن.

شناسه خبر: ۳۸۴۵۹۲
جزییات جالبی که موقع بازی Marvel's Spider-Man 2 متوجهشون نشدین

راهنماتو- اینسومنیک گیمز تونسته با اضافه کردن جزییاتی که هر کسی متوجهشون نمیشه، محبوبیت زیادی رو بین گیمرها کسب کنه. حالا هم که به عنوان آخرین بازی که ساختن، نشون دادن که بازی Marvel's Spider-Man 2 هم از این قاعده مستثنی نیستش.

به گزارش راهنماتو، این بازی به دلیل وجود صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزش، مبارزات فوق‌العاده و داستان فوق‌العادش تحسین برانگیزه. اما به قول گفتنی این جزییات هستن که شمارو میتونن در دنیای خودشون غرق کنن. حالا با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به جزییاتی که موقع بازی Spider-Man 2 متئجهشون نشدین بندازیم.

دویدن دور زمین بیس‌بال!!!

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

اگر دقت کرده باشین استادیوم های زیادی توی این بازی موجود هستن، اما با توجه به فراوانی جزئیات در این بازی، ممکنه به ذهنتون بیاد: خب اگر دور زمین بیس‌بال بدوید چه اتفاقی می‌افته؟ خب، هیچی ولی اگر به مرکز محله بروکلین برید و به استادیوم بیگ اپل بالر سری بزنین؛ از پلیت شروع کنین و سه پایگاه رو بدوید. وقتی به خونه برگردین، چندتا دیالوگ منحصر به فرد پخش می‌شه و تازه شما تروفی "هوم ران" رو هم دریافت می‌کنین!

آسیب در مبارزات

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

اگر یک چیزی در مورد این بازی واضح باشه، اون اینه که هیچ‌کدوم از اسپایدرمن های موجود در بازی جونشون بی‌نهایت نیست و بالاخره بعد از اشتباهات زیاد از پا در میان. همین موضوع شامل حال لبسا‌هاشون هم میشه. با کم‌تر شدن خون و قدرتتون، لباس‌هاتون هم خسارت می‌بینن و پارگی‌هایی که به وجود اومده رو خیلی راحت میتونین ببینین. چیزی که بعد از هر مبارزه سخت میتونه نشون بده که چطوری توی اون مبارزه عمل کردین.

صفحه اصلی منوی بازی

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

به طرز فوق‌العاده‌ای این بازی با توجه به هر قسمت از داستان، صفحه‌های منویی رو به نمایش میزاره که هر بخشش به یکی قسمت از داستان کلی بازی اشاره دارن. در حالی که صفحه‌هایی دارین که مایلز و پیتر بدون ماسک به شهر نگاه می‌کنن، صفحه‌های دیگه اونارو در شب هم نشون میده. با این حال، شاید جالب‌ترینشون صفحه شروع با هری اسبورن باشه که اونو در حال مشاهده سیمبیوت در یک مخزن نمایش میده.

ریمیکس تم اصلی بازی

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

یکی از کوئست‌های فرعی در این نسخه مربوط به کوئنتین بک، به نام میستریو و معماهای اونه. البته مشکلاتی که این شخصیت شیاد باعثش میشه زیاد خطرناک نیستن. ولی بازم بانجام این مراحل در نقش مایلز میتونه اتفاقاتی غیرمنتظره و جالبی رو رقم بزنه. مثلا در بخش از مبارزه میالز میگه که علاقه زیادی داشته تا بتونه یک دی‌جی خوب بشه. برای همین هم در مبارزه بعدی یک نسخه ریمیکس شده از تم اصلی بازی شروع به پخش شدن میکنه.

انیمیشن‌های مبارزه محیطی

این چیزیه که خیلی بسته به محیطی هستش که مردعنکبوتی در اون داره با دشمناش مبارزه میکنه. چرا که در شرایط خاصی، اسپایدرمن وقتی مشغول به مبارزست، سعی میکنه از محیط اطرفاش هم کمک بگیره تا بتونه دست بالاتر رو اونجا داشته باشه. این چیزی هستش که تونسته به مبارزات موجود در بازی یک حس جدید بودن خوب رو بده و اینکه گیمر زیاد از دیدن انیمیشن های تکراری خسته نشه و به چیزی بیشتر از پریدن از روی ماشین ها یا پرت کردن در چاه فاضلاب تبدیل بشه.

برج جدید فیسک

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

کینگپین رو یادتونه که اولای بازی اول بهش نشون دادیم شهر دست کیه؟ آره همون برجی که باهاش اون مبارزه رو داشتیم، الان دستخوش تغییرات زیادی شده و الان بیشتر شبیه یک ساختمون تجاری محبوب شده تا اینکه مقر یک خلافکار "بزرگ" نیویورک باشه. تازشم یک کافه رستوران هم بهش اضافه شده که با منظره‌ای که داره مطمئنا تبدیل به یکی از مکان های محبوب شهر شده.

زندگی مردم در جریانه

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

شخصیت های غیر قابل بازی یا همون مردم منهتن، بروکلین و کوینز رو مثل بازی‌های قبلی با حضور خودشون گرم کردن. تازه هیچ کدومشون هم فقط اونجا نیست که جا پر کنه. در واقع بعضیاشون در حال بازی تنیس هستن، در حالی که یک عده دیگه جلسه یوگاشون رو در پارک انجام می‌دن. وقتی تصادفی هم در خیابون رخ می‌ده، آن‌ها دور محدوده‌های پلیس جمع می‌شن و سعی می‌کنن که بهترین دید رو داشته باشن و مطمئن بشن که میتونن نظر کارشناسیشونو با بقیه در میون بزارن.

انیمیشن‌های تغییر شخصیت

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

وقتی که بین پیتر و مایلز در دنیای باز بازی سوییچ می‌کنین، شما همینجوری یهویی به شخصیت دیگه سوییچ نمیشین. دقیقا مثل کاری که GTA V ده سال پیش تونست بکنه، شما هم هر وقت بخواین بین کارکترهای موجود سوییچ کنین؛ یک انیمیشن به خصوص پلی میشه که نشون میده قبل از اینکه کنترل اون شخصیت رو به دست بگیرین، در حال انجام چه کاری بودن.

فست‌تراول به سرعت نور

details-you-didnt-notice-in-spiderman2

راستش کانسپت فسا‌تراول چیز جدیدی نیست، مخصوصا در این سری بازی که قبلا هم میتونستین انجامش بدین ولی خب وجه مشترک همه اینا این بود که شما باید یکم صبر میکردین تا بتونین به مکان موردنظرتون برسین.. اما فست‌تراول در Spider-Man 2 فقط چند ثانیه طول می‌کشه که انجام بشه. تازه این با احتساب قسمتی هستش که بازی با نگه داشتن دکمه مربوطه ازتون میخواد که مطمئن باشید قصد صفر به اون بخش رو دارین. این قضیه اونقدر تونست سروصدا کنه که خیلی‌ها فکر میکردن که این در واقع یک ترفند مخفی رو در خودش قایم کرده چون نمیتونه فست‌تراول اینقدر سریع باشه. نظراتی که البته خود اینسومنیاک ردشون کرد و گفت این قضیه صرفا به خاطر SSD موجود در PS5 انجام پذیر شده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها