۶ فیلم جذاب و خاطره انگیز پاییزی که حتما باید ببینید!

در ادامه با مرور منتخبی از بهترین فیلم‌های پاییزی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۸۲۷۱۲
6 فیلم جذاب و خاطره انگیز پاییزی که حتما باید ببینید!

راهنماتو- پاییز همان چیزی است که شاعر معروف انگلیسی، جان کیتس آن را «فصل مه و میوه های دل انگیز» نامید. این نام گذاری خصوصا پس از ورود رنگ به دنیای سینما موهبتی برای فیلم سازان بوده است. اگرچه سینمای سیاه و سفید به مدت چندین دهه فیلم های دیدنی به ما هدیه داد، اما چه فایده که نمی توانست پاییز را با برگ های خیره کننده قرمز، نارنجی و قهوه‌ای رنگش به تصویر بکشد؟ فیلم‌های پاییزی در ژانرهای مختلف و برای هر سلیقه‌ و حال و هوایی تولید شده‌اند و تماشای آنها در هر فصلی حال و هوای پاییز را برای ما زنده می کند. در ادامه با مرور منتخبی از بهترین فیلم‌های پاییزی با راهنماتو همراه باشید.

1- زنان کوچک 2019 - Little Women

کارگردان: گرتا گرویگ

بازیگران: سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو، الیزا اسکانلن، لورا درن، مریل استریپ

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8 از 10

ژانر: درام، رمانتیک

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی چهار خواهر را به تصویر می کشد که وضعیت خوبی ندارند و پدرشان به علت وقوع جنگ جهانی، برای کمک به جنگ رفته است. این چهار خواهر سعی می کنند با مشکلات زندگی بجنگند و زندگی خود را اداره کنند. این فیلم اقتباسی فوق‌العاده از رمان لوییزا می الکات است که بر استعداد بی‌نظیر گرتا گرویگ در کارگردانی گواهی می‌دهد. فیلم زنان کوچک با تمجید ویژه از سوی منتقدین همراه بود و توانست جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین طراحی لباس را در اسکار و جوایز آکادمی فیلم بریتانیا دریافت کند. همچنین نامزد دریافت دو جایزهٔ گلدن گلوب نیز شد.

زنان کوچک

2- باغ مخفی 1993 - The Secret Garden

کارگردان: آگنیشکا هولاند

بازیگران: مگی اسمیت، ایرن ژاکوب و کلی مکدونالد

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3 از 10

ژانر: درام، فانتزی، خانوادگی

خلاصه داستان: فیلم باغ مخفی گنجینه‌ای سینمایی است که رمان محبوب فرانسیس هاجسون برنت را به گونه‌ای زنده می‌کند. این فیلم داستان زندگی یک دختر بریتانیایی است که در هند بزرگ شده است و در جریان یک زلزله پدر و مادر خود را از دست می دهد. او به انگلستان بازمی گردد تا در قصر عموی خود زندگی کند. عموی او به دلیل از دست دادن همسر خود به مکان دوری رفته است. او که در قصر تنها مانده شروع به گشت و گذار در آن میکند و باغی مخفی پیدا می کند. بسیاری از لحظات این فیلم در یک باغ پاییزی زیبا به تصویر کشیده شده اند و ارزش تماشا کردن دارد.

باغ مخفی

3- اسلیپی هالو 1999 - Sleepy Hollow

کارگردان: تیم برتون

بازیگران: جانی دپ، کریستینا ریچی، کریستوفر لی، میراندا ریچاردسون و مایکل گمبون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3 از 10

ژانر: فانتزی، ترسناک، رازآلود

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی پلیس جوانی است که بیش از هر چیز به منطق و علیت معتقد است. بعد از اعتراضی که در مورد شیوه‌های خام و بی‌منطق رؤسایش می‌کند، قاضی او را به روستای اسلیپی هالو می فرستد تا معمای سه قتل اخیر این روستا را حل کند. قتل‌هایی که در آنها ناشناسی سر مقتولان را قطع کرده‌است . او در این میان به یکی از دخترهای محلی علاقمند می شود و تصمیم می گیرد برای اثبات شیفتگی اش به دختر هم که شده، قاتل را دستگیر کند. این فیلم با صرف هزینه 70 میلیون دلار توانست فروش موفق 206 میلیون دلاری را تجربه کند.

 اسلیپی هالو

4- لبخند مونالیزا 2003 - Mona Lisa Smile

کارگردان: میک نیوول

بازیگران: جولیا رابرتز، کریستن دانست، جولیا استایلز و مگی جیلنهال

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5 از 10

ژانر: درام، رمانتیک

خلاصه داستان: در سال 1953 استاد تاریخ هنر، کاترین واتسن از کالیفرنیا به دانشکده ولزلی می رود که تفاوتی ایجاد کند. کاترین به دانشجویانش یاد می دهد که خودشان فکر کنند و تصمیم بگیرند و از طریق تلاش دانشجوهایش برای یافتن سبک زندگیشان، یاد می گیرد که برای خودش نیز مسیر متفاوتی را انتخاب کند. فیلم لبخند مونالیزا، در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه ستلایت اشاره کرد.

 لبخند مونالیزا

5- داستان عشق 1970 - Love Story

کارگردان: آرتور هیلر

بازیگران: الی مک‌گرو، رایان اونیل،

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9 از 10

ژانر: درام، رمانتیک

خلاصه داستان: داستان عشق بر اساس رمانی از اریک سگال ساخته شده است و داستان عشقی ناب در میانه فصلی سرد را روایت می کند. این فیلم داستان عشق دختر و پسری با طبقه های اجتماعی متفاوت است که بدون توجه به نظر خانواده هایشان با یکدیگر ازدواج می کنند. ساده بیان کردن جریان زندگی، غلو نکردن در عشق و نشان دادن احساسات در زندگی روز مره از نقاط قوت این فیلم به حساب می آید به گونه ای که برای بیننده تمام صحنه ها قابل پذیرش هستند و تاثیر زیادی بر احساسات بینند می گذارد. این فیلم در هفت بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد و توانست جایزه اسکار بهترین موسیقی را به خود اختصاص دهد.

داستان عشق

6- چاقوکشی 2019 - Knives Out

کارگردان: ریان جانسون

بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9 از 10

ژانر: کمدی، درام، جنایی

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی کارآگاهی به نام بنوا بلان را روایت می کند که سعی دارد معمای قتل پدرسالار یک خانواده ثروتمند به نام هارلان ترومبی را حل کند و معمای مرگ هارلان، پرستارش مارتا را در مقابل خانواده او قرار می‌دهد. این فیلم موفق شد با هزینه 40 میلیون دلاری به فروش موفق 312.9 میلیون دلار دست پیدا کند.

 چاقوکشی

نظرات
پربازدیدترین خبرها