بدترین بازی های Call of Duty که تابحال عرضه شدن

به نظر حتی غول بازی های FPS یعنی Call of Duty هم از اشتباه کردن مبرا نیست و اوناهم در طی بیست سال گذشته اشتباهاتی بزرگی داشتن.

شناسه خبر: ۳۸۲۷۵۷
بدترین بازی های Call of Duty که تابحال عرضه شدن

راهنماتو- بالاخره بهترین‌ها هم همینجوری ساده به موفقیقت نرسیدن و در راهشون یک جاهایی اشتباهاتی داشتن که طرفداراشونو باهاش ناامید کردن. غول بازی های FPS یعنی Call of Duty هم از این قاعده مستثنی نبوده و امروز قصد داریم نگاهی به بدترین بازیهای این سری بندازیم.

به گزارش راهنماتو، به لطف وجود اینترنت طرفدارای این سری میتونستن خیلی سریع اعتراض‌های خودشونو با بقیه طرفدارای این بازی ئ حتی استودیوهای سازنده این بازیها در میون بزارن و بهشون بگن که در کجا اشتباهاتی رو مرتکب شدن. البته بازهم فقط بعضی از بازیهای این لیست با مرور زمان بهتر شدن ولی بقیشون ترجیح دادن به عنوان بدترین بازیهای COD به عمر خودشون پایان بدن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بدترین بازیهای سری COD بندازیم.

Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

این یکی خیلی عجیب به نظر میاد، چطور ریسمتر یکی از بهترین بازیهای این سری توی لیست بازی‌های بدترین کال آف دیوتی قرار گرفته؟! منم راستش در عجبم ولی خب دلیل داره، بازی اصلی CoD 4 یکی از بهترین بازی‌های تاریخه و کسی درش بحثی نداره. اما مشکل این ریمستر این بود که یک الگوی بد برای عرضه‌ی بازسازی‌های آینده‌ی کال آف دیوتی ایجاد کرد. آنها نقشه‌ها رو تغییر دادن (و تغییر دادن نقشه‌هایی مثل Crash و Overgrown جرم بود)، شما نمی‌تونستید اون رو به تنهایی بخرید و یک سیستم لوت‌باکس هم به بازی اضافه کردن. اضافه کردن یک سیستم لوت‌باکس به تنهایی هم بده، ولی بدترین بخش این بود که اسلحه‌های جدید و خراب (که تا قبل از این در بازی اصلی وجود نداشتن) رو از طریق این لوت‌باکسا به بازی اضافه کردن. در واقع، اونا چیزی که خیلی از ماها دوستش داشتیم و باهاش خاطره داشتیم رو گرفتن و سعی کردن ازش سواستفاده کنن.

Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare

Sledeghammer سعی کرد به موفقیت بازی‌های ماجراجویی در آینده‌ای مثل Treyarch با بازی Advanced Warfare برسه، ولی خب به نظر خودشون هم روی ذات بازی باهم اتفاق نظر نداشتن و به عبارتی هرچیزی که دستشون رسید رو روی هم ریختن تا ازش یک بازی دربیارن. بعد هم در این کار سیستم Exo-suit‌شون یکی از بدترین سیستم‌های حرکتی تاریخ کال آف دیوتی بود رو به این بازی اضافه کردن. بله، بازی خوبی برای eSport بود، و بله، Exo-Zombies به طور جالبی کار می‌کرد، ولی Advanced Warfare نمیشه گفت برای طرفدارای اصلی این سری که بیشتر گیمرهای کژوال هستن زیاد محبوب واقع نشد.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Call of Duty: Black Ops Cold War

Black Ops Cold War در اساس یک بازی کال آف دیوتی خوبه. اما Treyarch مجبور شد اون رو یک سال زودتر عرضه کنه، و به خاطر همین هم مجبور شد از موتور قدیمی‌تری استفاده کنه که دستشون رو توی خیلی چیزا بست و نتیجه اینه که یک بازی ساختن که به نظر میاد به لحاظ فنی یک گام عقب رو نسبت به نسخه قبلی این سری (MW 2019) باشه. تازه یادتون باشه که موقع ساخت BOCW اصلا قرار نبود که با Warzone ادامه پیدا کنه و نتیجشم این بود که خیلی ها احساس کردن از جامعه‌ی طرفدارای خودش دور شده. اما خداروشکر که بعضی از بهترین نقشه‌های تاریخ کال آف دیوتی رو به عنوان بخشی از این بازی بازگردوند. ولی بیاین راستش صادق باشیم، در اوایل عرضه، BOCW تقریباً نقشه‌ای چه جدید و چه قدیمی نداشت، که برای یک بازی چندنفره‌ای اصلا اتفاق خوبی نیست.

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

میشه گفت گوستس یکی از بازیهاییه که واقعا هیچ کس تا این لحظه نمیدونه که تکلیفش چی بود. مشکل با Ghosts این بود که حس می‌شد قرار بوده مثل بازی‌های MW با TTK (زمان تا مرگ) پایین‌تر، ولی فقط کمی جذاب‌تر برای نسل بعدی ساخته شده بود (Ghosts اولین بازی برای PS4 بود). هیچ چیز نوآوری یا خوبی در بازی نبود، و در مقایسه بازی Black Ops 2 که یک سال پیش از اون عرضه شد، خیلی متوسط بود. با توجه به فشاری که به استودیوی اینفینیتی وارد و تغییر سیاست هایی که اون موقع سعی داشت اعمال کنه، این استودیو نمیتونست در زمانی که بهش محول شده یک بازی رو حداقل برای 5-6 تا پلتفرم بزرگ عرضه کنه و همین مجبورشون کرد که یکم از ایده‌هاشونو دور بریزن.

Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Infinite Warfare

وقتی Infinite Warfare اولین بار معرفی شد، تریلرش در یوتیوب به عنوان تریلر با بیشترین دان‌وت در یک روز (24 ساعت) در تاریخ تونست رکورد بزنه. همچنین از همون اول هم همون تریلر باعث شد که خیلی از طرفدارای پروپاقرص این سری شمشیر رو از رو ببندن و به جنگ این بازی برن که من 18 ساله‌هم بینشون بودم. مردم از اون چیزی که تو تریلر دیدن اصلا خوششون نیومد. دوباره یک بازی کال آف دیوتی توی فضا بود و این بازی در یک زمانی عرضه شد که همگی دیگه خسته و زده شده بودن از اینکه چند ساله دارن توی آینده بازی میکنن. طرفدارا خیلی وقت بود که می‌خواستن یه بازی روی زمین داشته باشن، اما به جای اون، به ما جت‌پک‌ها دادن. تنها چیزی که می‌شه در دفاع از Infinite Warfare گفت اینه که داستان کمپین‌اش با اینکه متوسط بود ولی بازهم تونست یکسری نوآوری رو به کمپینش اضافه کنه. ولی از حق نگذریم، کسی نیست که کالاف رو برای کمپینش بخره و همگی برای مولتی این بازی میخرنش که باید بگم مولتی این بازی چیزی جز افتضاح و یا فاجعه چیز دیگه‌ای نبود.

شاید بپرسین مثلا بازیهای دیگه مثل Vanguard چرا توی این لیست نیستن ولی بزارین بهتون بگم من شاید حتی بیشتر از شما از اون بازیها متنفر باشم پس تصمیم گرفتم بازیهایی رو توی این لیست بیارم که میتونم بدون اینکه اعصاب خودمو خرد کنم در موردشون بنویسم. ممنونم که متوجه میشین!

نظرات
پربازدیدترین خبرها