جدیدترین نسخه Assassin&#۳۹;s Creed یک قابلیت محبوب قدیمی رو به این سری برمیگردونه

بالاخره یوبیسافت با AC Mirage حسن نیت خودشو برای برگشتن به ریشه‌های این سری ثابت کرده.

شناسه خبر: ۳۸۲۷۷۲
جدیدترین نسخه Assassin's Creed یک قابلیت محبوب قدیمی رو به این سری برمیگردونه

راهنماتو- بله، Assassin's Creed Mirage به نظر میاد که سعی داره به جای بازی‌های نقش‌آفرینی که طرفدارای قدیمی رو خسته و از این سری زده بود، باز به ریشه های این مجموعه بازی‌ها برگردونه . این بازی در کنار اون قصد داره تجربه‌ی بازی کوتاهتری نسبت به بازیهای قبلی و میخواد که گیمرهارو در یک محیطی که حسی آشنا بهش دارن قرار بده و همچنین، ویژگی‌های محبوب زیادی رو هم به این سری برگردونده.

به گزارش راهنماتو ، در حالی که خیلی از گیمرها گرم صحبت و تعریف از سیستم مخفی کاری در AC Mirage هستن و معتقدن که بهترین سیستم مخفی‌کاری که این سری تابحل به خودش دیده رو داره، از یکی از ویژگی های دیگه که به همون اندازه مهمه غافل شدن، و اون قابلیت جیب‌بری معروف این سریه. ممکنه که همه گیمرهایی که این بازی رو میرن زیاد ازش استفاده نکنن، ولی خب کسایی که از این قابلیت به نفع خودشون استفاده میکنن مطمئنا عاشقش میشن.

پس از چندسال و بازیهایی که این قابلیت رو از لیست قابلیت‌هاشون کم کرده بودن، این بار Assassin's Creed Mirage هستش که این ویژگی رو با یک تغییر کوچیک برگردونده. به جای اینکه گیمرا فقط یک دکمه رو برای جیب‌بری فشار بدن، حالا باید واقعاً طی یکی QTE سریع حواسشون باشه که دکمه مربوطه رو کی فشار میدن وگرنه ممکنه طرف مقابل مچشونو بگیره و تو دردسر بیرفتن. البته به احتمال زیاد برای طرفدارای قدیمی این بازی این مکانیک زیاد سخت به نظر نیاد و مشکلی براشون نداشته باشه، اما وجود این مکانیک به گیمر حس واقع‌گرایانه تری رو القا میکنه. این سیستم و مکانیک جدید تونسته در کنار سیستم پارکور کلاسیک این بازی حسی رو به گیمرها و طرفدارای این سری القا کنه که این سری دوباره قراره به اوج خودش برگرده و این بازی صرفا یک شروع برای این مسیره.

ac-mirage-brings-back-old-feature

در واقع، سیستم جیب‌بری در سری بازی‌های Assassin's Creed یک فعالیت کوچک جانبی بود. بازیکنا می‌تونستند از پشت جمعیت‌ها حرکت کنند، به مردم تنه بزنن و پولهای NPC های فلک‌زده رو بدزدن اونم به طوری که هر زمان که خواستند میتونستن این کار رو انجام بدن. از Assassin's Creed 3 به بعد، بازیکنا میتونستن علاوه بر پول شخص مقابل دارایی های دیگه‌ای مثل مهماتی که داشتن رو هم بدزدن، البته تا زمانی که کسی حواسشون بهتون نمیبود. میشه گفت این تغییر زیاد انقلابی نبود ولی استفاده بهتری از یکی از مکانیک های کلاسیک این سری بود.

این سیستم پایه ثابت بازیهای این سری بود تا زمانی به دلایلی ناشناخته، یوبی‌سافت تصمیم گرفت که این مکانیک رو در طی تکامل‌های سری حذف کند. Assassin's Creed Unity اولین بازی بود که به بازیکنان اجازه دزدی از جیب هر کسی رو نمی‌داد. به طوریکه شما فقط حق داشتین جیب کسی که بازی بهتون میگه رو بزنین، که به نظر یک تغییر عجیبی می‌اومد. بازی Syndicate هم این روند رو ادامه داد و بازی‌های AC Origins و Odyssey هم به کل این سیستم رو کنار گذاشتن. Valhalla با احیای مفهوم دزدی، به بازیکنا اجازه دزدی یک سری اجناس مهم رو میداد، اما همچنان اجازه نمیداد که پلیر آزادانه از هر کسی که دوست داشته باشه دزدی کنه.

ac-mirage-brings-back-old-feature

پس از چندسال که این سری مخالف دزد از مردم عادی بوده، Assassin's Creed Mirage این مکانیک رو برگردونده. البته همچنان بازیکنا نمیتونن از هر کسی که دلشون خواست دزدی کنن، ولی می‌تونند از هر کسی که کیف پولی همراه خودش داره دزدی کنن. به علاوه، مجموعه‌ای از آیتم هایی هستن که باید جمع کنین و فقط هم از جیب‌بری میتونین به دستشون بیارین. عالیه که این مکانیک به بازی برگشته و البته تغییری هم بهش اضافه شده.

حالا این مکانیک جدید دقیقا چطور کار میکنه؟

به جای اینکه بازی از پلیرها بخواد که یک دکمه رو برای یک لحظه فشار بدن تا بتونن جیب مردم رو بزنن، AC Mirage یکم این قضیه رو سخت‌تر کرده. حالا وقتی که بازیکنان تلاش می‌کن جیب رو بزنن، باید حواسشون به وقتی که دکمه مربوطه رو میزنن باشه. وقتی که دکمه دزدی رو فشار بدن، یک شکل آبی با یک خط سفید متحرک اطرافش ظاهر می‌شه. بازیکنا باید دکمه رو وقتی فشار بدن که خط سفید به خط آبی میرسه. که البته اگر نتونن، اون کارکتر میفهمه و مچ بسیم رو میگیره.

ac-mirage-brings-back-old-feature

اگرچه بازی‌کردن داستان‌محور بازی‌های Assassin's Creed به عنوان یک سرگرمی بزرگ شناخته می‌شه، اضافه کردن ویژگی‌هایی مثل جیب‌بری به این سری می‌تونه تجربه‌ی بازی رو برای طرفدارای جدید این سری بیشتر و بهتر کنه. همچنین این مکانیک در کنار داستان بازی تونسته قابل درک‌ترش کنه. حالا که دزدی از جیب در AC Mirage بازگشته است، به نظر نمی‌آید دلیلی وجود داشته باشد که استودیو آن را دوباره از بازیکنان بگیرد. البته امیدواریم که یوبیسافت این رویه رو پیش بگیره و با برگشتن به ریشه‌های این سری همه طرفدارای خودشو راضی کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها