Assassin&#۳۹;s Mirage شما رو به چه جاهای تاریخی میبره

قطعا تاریخ بخش جدانشدنی سری Assassin's Creed هستش و به نظر Mirage قراره برای خیلی از گیمرهای ایرانی محبوب واقع بشه.

شناسه خبر: ۳۸۲۸۴۹
Assassin's Mirage شما رو به چه جاهای تاریخی میبره

راهنماتو- یه چیز جالب توی مجموعه بازی‌های Assassin's Creed اینه که به بازیکنا فرصت اینو می‌ده تا بتونن به مکان‌های واقعی تاریخی سفر کنن. بازی Assassin's Creed Mirage تقریبا به اوج این تجربه‌ها می‌رسه. در حالی که نسخه‌های پیش از این مثل Origins به زمان‌های رومی و Odyssey به دوران جنگ‌های پلوپونزی اشاره می‌کردن، Mirage به قرن نهم و سال‌های اولیهٔ خلافت عباسی می‌ره.

به گزارش راهنماتو، جدیدترین نسخه Assassin's Creed هم از این قضیه مستثنی نیست و قراره گیمرهای ایرانی به جاهای معروفی ببره که نسبتا باهاشون خیلی آشنا هستن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این مکان‌های تاریخی بندازیم.

قلعه آلاموت

where-ac-mirage-takes-you

در اوایل داستان همین که شخصیت اصلی، بسیم، به Hidden Ones می‌پیونده، اونها اون رو به یه قلعه دور افتاده به اسم آلاموت منتقل می‌کنن که قلب داستان اولین بازی Assassin's Creed بوده. این روزها، آلاموت نام یه منطقه کوچک در شمال ایرانه. همچنین در بین کو‌ه‌هایی واقع شده که در جنوب دریای خزره. این کوه‌ها میشه گفت که بخشی از جاهای صعب‌العبور اون قسمتن و به همین خاطر هم در طول تاریخ انسانیشون پر از قلعه و ایستگاه نظامی بودن. نام منطقه‌ی آلاموت از قلعه آلاموت گرفته شده که به معنی "آشیانه عقاب" در زبان فارسیه. در واقع، قلعه آلاموت حتی قبل از قرن نهم که میشه وقتی که Hidden Ones به وجود اومدن، وجود داشته. اما اونا سازنده‌ی قلعه نبودن. واقعیت اینه که وحصودان ابن مرزبان، حاکم مستقلی بود که حاکمیت اون منطقه‌ی آلاموت رو به دست داشته، و صاحب قبلی قلعه اون بوده. اون تا سال 1090 که حسن صباح و اساسین‌ها قدرتو به دست گرفتن، ادامه داشت.

بغداد

where-ac-mirage-takes-you

خیلی از مردم اسم بغداد رو می‌شناسن چون پایتخت کشور عراق هم هست. اما از خیلی وقت پیش هم پایتخت این کشور بوده، به خصوص در دوران خلافت عباسی. در حالی که خلافت اموی در دمشق باستان (که الان پایتخت سوریه هست) مستقر بود، عباسی‌ها پایتخت جدیدی رو در سمت چپ رودخونی تایگرس ساختن. با این حال، نام "بغداد" حتی قدیم‌تر از پایتخت عباسی‌هاست و ممکنه به یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های نوشتاری جهان برگرده. بازیکنا ممکنه متوجه بشن که تو Assassin's Creed Mirage اشاره‌های زیادی به "حماسه گیلگمش" هست. اولین همراه بسیم که تو بازی میبینیم هم اونو با این قهرمان افسانه‌ای مقایسه می‌کنه و حتی دوست بالدار و عقاب بسیم هم اسمش انکیدو هستش که اتفاقاهم اسم بهترین دوست گیلگمش در حماسهٔ گیلگمشه. این به این دلیله که بغداد در منطقه‌ای به اسم مزوپاتامیا واقع شده که بین رودخونهای تایگرس و یورفراتسه. مزوپاتامیا مکان ظاهر شدن اولین زبان نوشتاری روی زمینه و گیلگمش یکی از قدیمی‌ترین داستان‌های نوشتاری تاریخه. گیلگمش خودش احتمالاً در شهر اوروک حکومت می‌کرده که خیلی به جنوب‌شرق بغداده و حماسه گیلگمش احتمالاً بیش از 2000 سال قبل از زمانی که بازی Mirage رخ می‌ده نوشته شده. با این حال، ممکنه که نسخه‌هایی از داستان در میان مردم منطقه مزوپاتامیا حتی پس از آغاز دوران خلافت عباسی باقی مونده باشه.

where-ac-mirage-takes-you

تعدادی از مراحل بازی هم در شهری به نام انبار انجام میشه که در آن زمان پادشاهان عباسی یه قصر زمستونی داشتن. انبار یه شهر تاریخیه و پایتخت اولیهٔ خلافت عباسی قبل از اینکه خلیفهٔ المنصور بغداد رو بسازه. انبار توی بازی Mirage نزدیکترین شهر به بغداده و تو واقعیت هم نسبتاً نزدیک هست. باقی‌مونده‌های این شهر در حدود 3 مایلی از شهر فلوجه واقع شده که 43 مایل از بغداد فاصله داره. با این وجود، هر دو انبار و فلوجه بیشتر نزدیک رودخونه فراتن تا دجله.

نظرات
پربازدیدترین خبرها