نگاهی به دشوارترین انتخاب‌هایی که تو بازی‌ها باهاشون مواجه شدین

انتخاب‌ها چیزی هستن که آدمارو شکل میدن و در بازی‌هاهم چیزی هستن که شخصیت بازی رو شکل میدن در ادامه به سخت‌ترین النتخاب‌هایی که در بازیها داشتیم میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۴۷۳۲
نگاهی به دشوارترین انتخاب‌هایی که تو بازی‌ها باهاشون مواجه شدین

راهنماتو- تصمیم‌گیری تو بازیها میتونن برای خیلی‌ها ساده به نظر بیان، اما برای گیمرا این قضیه خیلی با اهمیته، مثل انتخاب اسم شخصیت خودشون یا طراحی ظاهر شخصیتشون در بازی‌ها. این تصمیمات میتونن به طور مستقیم روی رابطه گیمر با شخصیتی که توی بازی داره تاثیر داشته باشن و برای همین هستش که خیلی از گیمرها برای این انتخاب‌ها اهمیت زیادی قائلن.

به گزارش راهنماتو، حالا در کنار انتخاب اسم و ظاهر شخصیت قابل بازی توسط گیمر، انتخاب‌های بیشتری هستن که میتونن خیلی میتونن روی سرنوشت شخصیت‌های بازی و اینکه چطوری بازی تموم میشه تاثیر داشته باشن. اینجاست که گیمرها برای انتخاب گزینه بهتر سعی میکنن خودشون رو توی اون قضیه تصور کنن و بهترین گزینه رو انتخاب کنن. همین هم باعث میشه اون انتخاب خیلی حیاتی و خاطره‌انگیز براشون باشه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این سری از انتخا‌ب‌ها بندازیم.

آیا به کنی کمک کنیم؟ (Telltale's The Walking Dead)

hardest-choices-in-games

در بازی The Walking Dead ساخت استودیو Telltale، میشه گفت هر تصمیمی که بگیرین میتونه حیاتی باشه و همشون خیلی مهمن و فصل اول این بازی بهترین نمونه از این کاریه که بازی میکنه. در قسمت دوم فصل اول، لری دچار حمله قلبی میشه و به نظر میاد که مرده بعد این در حالی هستش که بازیکن، کنی، کلمنتاین، و لیلی همشون داخل فریزر باهاش گیر افتادن. لری، یک سرباز جنگی سابق و آموزش دیدست و تصور اینکه اگر اون همراه با اونا داخل فریزر تبدیل بشه و بهشون حمله کنه کافیه تا کنی رو متقاعد کنه که خیلی سریعتر از شرش خلاص بشن. بعد این در حالی هستش که لیلی فکر میکنه باباش هنوز زندست و تلاش میکنه که بتونه احیاش کنه. بازی دقیقا شمارو وسط این هاگیرواگیر ول میکنه و ازتون میخواد که تصمیم خودتون رو برای کمک به هر کدومشون بگیرین.

آیا شهر مگاتون رو منفجر کنیم یا نه؟ (Fallout 3)

hardest-choices-in-games

بازی‌های کلاسیک Fallout به خاطر تصمیم‌های غیرانسانی که پیش‌روی بازیکن میذاشتن خیلی معروف شدن و نسخه سوم هم به رسم این سری احترام گذاشته. اولین منطقه سکونتی که بازیکنا بهش برمی‌خورن، شهر کوچک مگاتونه، که میشه گفت زندگیشونو مدیون بمب عمل‌نکرده‌ایه که وسط شهرشون افتاده هستن. حالا بازی مثل شیطون رو شونه چپ ظاهر میشه و بهتون این انتخاب رو میده که با فعال کردن این بمب، به طور کامل از روی نقشه محوش کنین. اتفاقی که تمام مردم سخت‌کوش این شهر رو در کسر ثانیه‌ای به بخار تبدیل میکنه. البته درسته شاید برای انجام اینکار پاداشی هم بگیرین، ولی خب ارزش از بین بردن و خونی که روی دستاتونه رو داره؟؟؟!

درخت ارواح یا بچه‌ها (The Witcher 3)

hardest-choices-in-games

یکی از بهترین بخش‌های The Witcher 3، داستان‌سرایی و تصمیم‌گیری‌هاییه که بازیکنارو باهاشون مواجه میکنه. یکی از تصمیمای دشوار، مربوط به اینه که آیا گرالت این درخت که پراز ارواح شروره رو از بین ببره یا نه که باز هر انتخاب مزایا و معایبی رو برای هر دوشون داره. ارواح درخت به گرالت می‌گن که با آزادکردنشون بچه‌های اون دهکده نزدیک رو نجات میدن. اما هیچ راهی برای تشخیص واقعیت گفته‌های ارواح وجود نداره، که همینش این تصمیم رو سخت می‌کنه. اگر بازیکنا ارواح توی اون درخت رو آزاد کنن، تمام ساکنای اون دهکده به جز بچه‌هایی که درش بودن میمیرن ولی خب اگر نکنن، اون ارواح تمام بچه‌های دهکده رو میکشن ولی به بقیه ساکنین اونجا کاری ندارن.

نجات یا فداکاری (Life Is Strange)

hardest-choices-in-games

بازی Life Is Strange به خاطر تصمیم‌ها و اتفاقاتی که هر کسی میتونست باهاشون همذات‌پنداری کنه تونست طرفدارای زیادی رو به خودش جذب کنه. در آخر بازی Life Is Strange، بازیکنا با یک انتخاب واضح و تلخ مواجه می‌شن. بعد از پنج قسمت بازی که همشون مکس خودش رو وقف نجات دوستش و کسایی که دوستشون کرده بود، حالا باید تصمیم بگیره که آیا از کلویی یا کل شهر "آرکیدیا بی" محافظت کنه. این انتخاب خیلی سختی بین بهترین دوست مکس و شهری هستش که در اون بزرگ شده. بالاخره مکس متوجه میشه که تصمیماتی که تا الان میگرفته نه تنها روی خودش بلکه دنیای اطرافش رو هم تحت تاثیر قرار میداده. حالا آیا حاضره که به عقب برگرده و همه‌چیز رو درست کنه و در ازاش بهترین دوستش رو از دست بده و یا جون غریبه‌ها براش اهمیت چندانی ندارن.

رویارویی با واقعیت پوشالی (Spec Ops: The Line)

hardest-choices-in-games

برای طرفدارای بازی‌های مبتنی بر داستان در زمینه جنگ، بازی Spec Ops: The Line میتونه یک داستان تکان‌دهنده با چند پایان عالی براشون باشه، با سه حالت مختلف دیگه برای تصمیم نهایی بازی. بازیکنا در آخر بازی تصمیم میگیرن که بعد از تباهی و نابودی که باعثش شدن، بالاخره کسی که فکر میکنن پشت این داستانه رو بکشن ولی خب هیچ چیز اونطور که فکرشو میکنین ساده نیست. انتخابی که شمارو وادار میکنه با واقعیت که جلوتونه روبرو بشین و ببنین چطور واقعیت جنگ میتونه هرکسی که فکرشو میکنه از پا دربیاره و برای همیشه تغییرش بده.

بودن یا نبودن لرد شیمورا (Ghost Of Tsushima)

hardest-choices-in-games

راستش آخر بازی Ghost Of Tsushima خیلی دردناکه چون نه جین و نه شیمورا می‌خوان که باهم مقالبه کنن، اما خب گزینه‌ دیگه‌ای ندارن. گیمرا اینجا دوتا انتخاب داشتن که یا جلوی ایده‌های عموشون واستن و بگن که دیگه قرار نیست مثل قدیم باشه و یا به روش قدیمی که عموش بهش هنوز پایبنده از پا دربیارنش. از اونجایی که عموی جین یا برد شیمورا در بیشتر نقاط از بازی تونسته بود خودش رو شخصی شرافتمند معرفی کنه برای خیلی‌ها سختش بود که خیلی راحت بکشنش و تصمیم گرفتن که جونش رو بهش ببخشن تا از افسانه روح سوشیما چیزی خوب به یادگار بزارن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها