اظهار نظر جنجالی کپکام طرفدارای Resident Evil رو عصبانی کرده

کپکام، ناشر سری بازیهای پرطرفدار Resident Evil در سمینار اخیری که داشته اظهار نظرهایی داشته که به مزاق خیلی‌ها خوش نیومده.

شناسه خبر: ۳۸۴۷۷۹
اظهار نظر جنجالی کپکام طرفدارای Resident Evil رو عصبانی کرده

راهنماتو- به نظر میاد که Capcom در یک سمینار جدید در مورد موضوع مد‌ها و نحوه تأثیرگذاریشون روی بازیهایی که ساخته صحبت کرده. اونها همچنین اعلام کردن که بر اساس دیدگاهی که نسبت به این مادها دارن، در واقع به این نتیجه رسیدن که مد‌ها هیچ تفاوتی با چیت‌ها و ابزار تقلب ندارن و هر دوشون به یک اندازه به بازی‌ها ضرر می‌زنن. این خبر و دیدگاه میتونه در آینده کار مادسازهارو برای بازیهای Capcom سخت کنه.

به گزارش راهنماتو، Capcom معتقده که "تمام مد‌ها به عنوان چیت تعریف میشن، مگر اینکه به صورت رسمی پشتیبانی بشن" و اون چیزی که در بیشتر بازیاشون میبینن، چون از طرف اونها پشتیبانی نمیشه پس با چیت فرقی نداره. البته این قضیه از دیدگاه فنی، میشه گفت که آره قابل درکه، چون ذات مادها جوری هستش که میتونن فایل‌های جدیدی رو به بازی اضافه کنن و یا فایل‌های موجود که در بازی هستن رو تغییر بدن، که در واقع مبنای کار همون چیت‌هایی هستش که کپکام استفاده ازشون رو غدغن کرده.

capcom-made-resident-evil-fans-angry

البته بازهم Capcom در این پرزنتیشن میشه گفت تا حدودی روی این قضیه شک و تردید هم داره و میگه که "بیشتر مد‌ها میتونن تأثیر مثبتی روی بازی داشته باشن" اما بعدش اضافه میکنه که "بعضی مد‌ها میتونن بانی ضرر به کمپانی بشن" به طوری که به شهرت اثری که این شرکت ساخته لطمه وارد میکنه و همین باعث ضرر توی سودآوری شرکت میشه. همچنین در ادامه گفتن که مد‌های مشکوک ممکنه به بازی‌ها و داده‌های ذخیره شده اونها صدمه بزنن و در نتیجه کسایی که بازیهاشونو خریدن با تیم پشتیبانی کپکام تماس بگیرن و بگن که بازیشون خرابه در حالیکه از کنترل لونا خارجه و اون مادی که نصب کردن در واقع باعث شده بازیشون خراب و یا اصلا اجرا نشه.

اگر بخوایم به این قضیه منصفانه نگاه کنیم، میبینیم که این ممکنه از نظر Capcom نگرانی‌هایی در مورد تأثیرات منفی مد‌ها رو توجیح کنه و اینکه چطور میتونه به شرکت صدمه بزنه یا هزینه‌های توسعه رو به مسائل متفرقه مربوط به مد و افرادی که مد نصب کردن و پس از مشکلات به تیم پشتیبانی تماس میگیرن منتقل کنه. اما به نظر میاد که این دیدگاه و نظر یکمی از اهداف و ارزش‌های اصلی جوامع آنلاین و تکامل بازی‌های مختلف رو نادیده می‌گیره.

capcom-made-resident-evil-fans-angry

تقریبا هممون میدونیم که مد‌ها میتونن جزو اصلی‌ترین عواملی باشن که بازی‌ها رو برای مدت زمان طولانی پایدار نگه دارن و جامعه‌های آنلاین بازی‌کنان رو به رشد و تغییر تشویق کنن. به عنوان مثال، Skyrim به لطف مد‌سازی به مدت ده سال زنده مونده و حتی بازی‌های جدیدتر مثل Baldur's Gate 3 هم به دلیل حمایت از مد‌ها میتونن به طور پایداری رشد کنن. به نظر میره که دیدگاه سخت افرازی از طرف Capcom با دیدگاه‌های سازندگان دیگر بازی‌ها تفاوت داره. به نظر کپکام به جای تصمیم‌های سرعتی و بدون منطق به بازاری که درش فعالیت میکنه بندازه و ببینه که چطوری به جای سودآوری بیشتر در لحظه میتونه با زنده نگه داشتن بازیهاش توس پشتیبانی از مادها، در کنار بالابردن آمار فروش اونا همچنین بتونه سودبیشتر و رضایت مشتری‌ها و طرفدارای خودش رو جلب کنه.

capcom-made-resident-evil-fans-angry

به هر حال، تا الان که کپکام جزییات زیادی رو از این قضیه با طرفدارای خودش در میون نگذاشته و بیشتر در حد حرف و حدیث هستش. ولی اونطور که به نظر میاد این سیاست به احتمال زیاد روی بازیهای آینده کپکام میتونن خودشون رو نشون بدن و دیگه به گیمرها اجازه بدن که خیلی راحت و هر وقت که دلشون خواست شروع به دستکاری فایل‌های بازی کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها