به همین سادگی تو خونه ریمل طبیعی و گیاهی بساز

در ادامه با آموزش ساخت سه مدل ریمل خانگی با مواد طبیعی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۸۴۸۳۷
به همین سادگی تو خونه ریمل طبیعی و گیاهی بساز

راهنماتو- ریمل یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است که مژه های شما را ضخیم، پرپشت و زیبا می کند. آیا تاکنون مواد تشکیل دهنده ریمل خود را بررسی کرده اید؟ امروزه اکثر ریمل های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی مختلفی هستند که استفاده از آنها عوارضی مانند قرمزی و خارش چشم را به همراه دارد. در چنین شرایطی یا باید با ریمل خداحافظی کرد و یا هزینه بالایی بابت خرید ریمل های گیاهی بدون نگهدارنده و مواد مضر پرداخت کرد.

به گزارش راهنماتو، نگران نباشید! یک راه دیگر نیز وجود دارد؛ ساخت ریمل طبیعی و خانگی. شما می توانید به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی و بی ضرر اقدام به ساخت ریمل های حجم دهنده و پرپشت کننده نمایید. در ادامه با آموزش ساخت سه مدل ریمل خانگی با مواد طبیعی با راهنماتو همراه باشید. توصیه می شود این ریمل ها را بیش از یک ماه نگهداری نکنید.

1- ریمل شفاف

ریمل شفاف مناسب افرادی است که دوست دارند مژه های نچرال و طبیعی داشته باشند. این نوع ریمل مژه ها را درخشان و کمی تیره می کند و در هنگام فرمژه زدن به فر شدن مژه ها و حالت دادن به آنها کمک می کند. می توانید این ریمل را به تنهایی یا بر روی ریمل مشکی مورد استفاده قرار دهید. این ریمل محصولی مناسب برای تقویت مژه های شما است که به بلند و خوش حالت شدن آنها کمک می کند.

مواد لازم:

برس و ظرف ریمل تمیز

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1/3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1/3 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل رنده شده

1 قاشق غذاخوری روغن بادام

شمع

یک قاشق فلزی

طرز تهیه ریمل شفاف:

روغن بادام، روغن نارگیل و ژل آلوئه را درون یک ظرف بریزید و بخوبی با هم مخلوط کنید. موم زنبور عسل رنده شده را داخل قاشق فلزی بریزید و آن را در بالای شعله شمع قرار دهید تا ذوب شود. موم زنبور عسل آب شده را به مواد درون ظرف ریخته و خوب با هم مخلوط کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مواد درون ظرف خنک شوند. می توانید از روغن کرچک، روغن اکالیپتوس، روغن کنجد یا روغن سقز نیز برای ساخت این ریمل استفاده نمایید. با استفاده از کیسه پلاستیکی یک قیف کوچک بسازید و مواد ریمل را به کمک آن به ظرف ریمل منتقل کنید.

ریمل شفاف

2- ریمل ضد آب

با اضافه کردن مقدار بیشتری موم زنبور عسل یک ریمل ضد آب خانگی خواهید داشت. می توانید مانند ریمل های دیگرتان دو تا سه لایه از این ریمل ضدآب استفاده کنید. پیش از زدن لایه جدید از خشک شدن لایه قبلی مطمئن شوید.

مواد لازم:

2 قاشق چایخوری روغن نارگیل

4 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری موم زنبور عسل رنده شده

1-2 عدد کپسول زغال فعال (برای ریمل سیاه) یا پودر کاکائو (برای ریمل قهوه ای)

1 کیسه پلاستیک کوچک

برس و ظرف ریمل تمیز

طرز تهیه ریمل ضد آب:

روغن نارگیل، ژل آلوئه ورا و موم زنبور عسل رنده شده را درون یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس آنها را بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید. پودر درون کپسول پودر زغال فعال یا پودر کاکائو را به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد خنک شوند. با استفاده از کیسه پلاستیکی یک قیف کوچک بسازید و مواد ریمل را به کمک آن به ظرف ریمل منتقل کنید.

ریمل ضد آب

3- ریمل طبیعی حاوی وازلین

اگر دوست دارید ریملی داشته باشید که علاوه بر زیبایی مژه های شما را تقویت کند، استفاده از ریمل حاوی وازلین را به شما توصیه می کنیم.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری وازلین

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

سایه چشم خرد شده به رنگ مشکی یا قهوه ای

برس و ظرف ریمل تمیز

طرز تهیه ریمل حاوی وازلین:

وازلین و ژل آلوئه ورا را درون یک ظرف تمیز بریزید و بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری سایه چشم خرد شده را به آن اضافه کرده و بخوبی هم بزنید. در صورت تمایل برای رنگ دهی بیشتر می توانید مقدار سایه چشم را افزایش دهید. سپس این ترکیب را درون ظرف ریمل بریزید.

نکته: در صورتی که به وازلین حساسیت دارید و یا از لنزهای تماسی استفاده می کنید، استفاده از این ریمل را به شما توصیه نمی کنیم.

ریمل طبیعی حاوی وازلین

نظرات
پربازدیدترین خبرها