Albert Wesker جدید قراره آینده ریمیک‌های Resident Evil رو متحول کنه

کپکام میخواد که با داستان جدید آلبرت وسکر، دنیای Resident Evil رو دستخوش تغییرات اساسی کنه.

شناسه خبر: ۳۸۵۶۲۵
Albert Wesker جدید قراره آینده ریمیک‌های Resident Evil رو متحول کنه

راهنماتو- همیشه تو بازیهای Resident Evil با تهدیدهای بیولوژیکی و میکروبی مواجه بودیم که پای ثابت همشون و کسی که نقششون رو میکشید آلبرت وسکر بود که انگار نقش شخصیت منفی اصلی رو هم بازی میکرد. کارایی که همیشه در سایه شرکت های مختلفی مثل آمبرلا، نیوآمبرلا یا ترایسل و خیلی ها دیگه بوده. میشه گفت یک جورایی شخصیت او تونسته بود مثل یک پل داستان بازیهای مختلف رو به همدیگه وصل کنه.

به گزارش راهنماتو، اخیرا و طی چند سال گذشته Capcom سعی میکرده تا بتونه با عرضه ریمیک بازیهای قدیمی Resident Evil نه تنها با بالا بردن گرافیک و خیلی از بهبودهای دیگه، داستان رو هم به سمتی ببره که بتونه یک بار دیگه اون رو ادامه بده و طوری باشه که برعکس دفعه قبل که دست خودش رو تو خیلی از بخش های داستانی بازی با انتخاب‌های اشتباه بسته بود، این دفعه بتونه یک دنیای بهتر و جذاب‌تر رو بسازه. به عنوان مثال، چیزی که ما توی Resident Evil 4 Remake دیدیم این بود که این بازی تونست رابطه بین لئون و اشلی رو بهتر نشون بده و بهش بپردازه؛ چیزی که ما توی بازی اصلی شاهدش نبودیم و بیشتر ماموریت لئون به اسکورت اشلی محدود میشد. حالا با پیچیدگی جدیدی که دنیای Resident Evil به خودش دیده، قطعا مشخصه که داستان شخصیت منفی اصلی یعنی آلبرت وسکر هم به همون نسبت باید بهش پرداخته بشه و پیچیدگی‌های خودش رو داشته باشه. در حالی که DLC داستانی Resident Evil 4 Remake به اسم Seperate Ways اون اولا اصلا قرار نبود ساخته بشه؛ ولی خب کپکام در اون فرصتی رو دید که میتونه دنیای بازی رو دوباره بنویسه و آروم‌آروم هم سمت ریمیک نسخه بعدی این سری یعنی Resident Evil 5 بره.

wesker-to-mutate-resident-evil-games

Seperate Ways بهترین راه برای شناختن شخصیت وسکر برای طرفدارای جدیده

این DLC به گیمرها اجازه اینو میده که خودشونو جای یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت های این سری یعنی Ada Wong بزارن، که در بازی اصلی ماموریت اینو داره که در کنار لئون یم نمونه از ویروس لاس‌پلاگاس رو برای وسکر به چنگ بیاره و تموم خطرات این کار رو هم به جون میخره. این بسته الحاقی نه‌تنها داستان و گذشته ایدا رو برای همه روشن میکنه، بلکه رابطش با وسکر و شخصیتی که در سری بازی های ریمیک داره رو هم بیشتر آشکار میکنه. در حالی که Seperate Ways به عنوان بخشی از داستان Resident Evil 4 قرار گرفت، ولی خب اهمیتی بالایی در رابطه با ریمیک Resident Evil 5 داره. اگر Capcom تصمیمی برای ریمیک نسخه بعدی این سری داشته باشه، یک DLC خوب میتونه پایه‌ای قوی برای ایجاد یک تجربه منسجم و همه‌جانبه رو برای گیمرها ارائه بده. داستان وسکر و شناخت بیشتر اون میتونه کنجکاوی خیلی‌هارو برای تجربه بازی بعدی به دنبال داشته باشه که دقیقا همون چیزی هستش که کپکام میخواد ببینه.

wesker-to-mutate-resident-evil-games

خوبی قضیه اینجاست که خیلی از طرفدارای مدرن این سری با Resident Evil 2 Remake وارد دنیای داستانی این سری شدن و به همین خاطر هم با شخصیت های اصلی و منفی آشنایی ندارن. برای همین هم هستش که یک سری توییست و پیچش‌هایی که در داستان بازی هستش میتونه خوب غافلگیرشون کنه. با همین روش طرفدارای قدیمی که دیگه انتظار همون بازی قدیمی فقط با گرافیک بهتر رو ندارن، بازی میتونه با تغییراتی که بهش داده شده اونا رو هیجان‌زده و راضی نگه داره.

wesker-to-mutate-resident-evil-games

بدون شک وسکر آدم بده داستان Resident Evil 5 هستش و در این بازیه که گیمرها بالاخره میبینن که این "مرد" چند مرده حلاجه. وسکر با عقل برتر، تواناییهای ارتقا یافته و رفتار بی رحمانه‌ای که داشت نه تنها تونست یک دشمن قابل برای کریس و شیوا باشه بلکه تهدیدی واقعی و قابل تصور برای انسانیت باشه. او به عنوان یک موجود جهش‌یافته با استفاده از توانایی های جدیدیش اجازه نمیده که چیزی جلوشو بگیره و برای رسیدن به هدفش هر چیزی که جلوش باشه رو مثل یک دونه نیسان آبی از بین میبره. به خاطر همین هم هستش که اونو خیلی راحت در لیست شرورترین شخصیت های منفی بازیها میزارن.

این ریمیک های جدید قربانی‌هایی هم داشتن

در حالی که Capcom خیلی سریع و پشت سرهم تمام بازیهای اصلی سری Resident Evil رو احیا کرده، یکی از بازیهایی که خیلی‌ها چشم انتظارش بودن یعنی Resident Evil Code: Veronica رو از قلم انداخته. بازی‌ای که برای خیلی از ما ایرانیا غریبه ولی طرفدارای زیادی داره و اوناهم همچنان با کلی امید منتظر ریمیک بازی مورد علاقشون هستن، به نظر خیلی‌ها این اتفاق احتمالش خیلی پایینه چون اگر دقت کرده باشین متوجه میشین دیگه کپکام آمبرلا رو تهدید اصلی داستان کلی نمیدونه و سعی داره تمرکز بیشتری رو روی وسکر بزاره.

wesker-to-mutate-resident-evil-games

بالاخره باید منتظر موند و دید که کپکام این خط داستانی جدید رو به کجا ببره و آیا میتونه مثل ریمیک هایی تا الان ساخته بازهم موفقیت‌آمیز ظاهر بشن یا خبر. آخرین تلاش کپکام بسته الحاقی Seperate Ways بود که همین الان میتونین برای پلتفرم هایی که بازی اصلی روشون عرضه شده یعنی PS4/PS5 و Xbox SeriesS/X و همچنین کامپیوتر تهییش کنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها