GTA ۶ هنوز نیومده برای خودش رقیب جدید پیدا کرده

به نظر میاد که بازی‌های جهان‌باز طرفدارای زیادی رو به لطف سری GTA پیدا کردن و بازیهای جهانباز هم دارن بیشتر میشن که همین هم یعنی GTA رقیب‌های زیادی رو پیدا کرده

شناسه خبر: ۳۸۵۹۵۴
GTA 6 هنوز نیومده برای خودش رقیب جدید پیدا کرده

راهنماتو- بازیهای جهان‌باز این اخیرا تونستن طرفدارای زیادی رو به خودشون جلب و با معرفی نسخه بعدی GTA میشه گفت تمام توجه‌ها روی این ژانر متمرکز شده. حالا اخیرا خبر رسیده که یک بازی به اسم ENDS که الهام گرفته از GTA هستش و داستانش هم تو لندن رخ می‌ده؛ در حال ساخته شدنه. این بازی قراره داستان زندگی سخت شخصیت اصلیش رحیم و دوستانش، سانی و ریس رو در روی تاریک و بی‌رحم این شهر بزرگ تعریف کنه.

به گزارش راهنماتو، این بازی قراره توسط استودیو Concrete Realm که میشه گفت استودیوی تازه‌واردی هم هست طراحی و توسعش انجام بشه، همینطور گفتن که برعکس بازیهای بزرگ و قبلی که در لندن جریان داشتن، قصد دارن که "واقعی‌ترین تجربه بازی مبتنی بر لندن رو به بازیکنا منتقل کنن." تازه توی این بازی قراره گه یک سری از المان‌های نقش‌آفرینی هم حضور داشته باشه، به این معنی که بازیکنا باید تصمیمات مهمی رو به عنوان رحیم انجام بدن.

ends-comes-to-compete-wth-gta6

همین چند وقت پیش بودش که وبسایت Insider Gamer با این استودیو فرصت مصاحبه رو داشتش که میشه گفت در اون اطلاعات جالبی هم ربدوبدل شدش. اونا گفتن که شما میتونین "با ساکنین شهر ارتباط برقرار کنین تا بتونین پول در بیارید و هر کسی که جرات اینو داشته باشه که جلوتون قد علم کنه رو از سر راهتون بردارین"، جوری که قبلا در سری بازی های Grand Theft Auto دیدین.

الهام گرفتن از سری بازیهای GTA بخاطر اینه که حس کردن یه فرصت عالی و جای خالی تو بازار رو برای یه بازی که واقعاً "اصالت" لندن رو به خوبی برسونه حس کردن. سازنده‌های این بازی میگن که: "احساس می‌کردیم که خیلی از توسعه دهنده‌های بازی‌های AAA نتونستن اون اصالت لندن رو به خوبی برسونن. همچنین متوجه شدیم که عناوین اخیر انگلیسی مثل فصل جدید Top Boy و Blue Story به دلیل عدم ارائه تجربه‌ای اصیل، مورد انتقاد قرار گرفتن، و ما اعتقاد داریم که ENDS می‌تونه این احساس نیاز رو پر کنه. این پروژه برای ما بیشتر مثل یک پروژه از روی علاقست، و متوجه شدیم که خیلیا هم همین اشتیاق رو در خودشون در مورد این قضیه دارن. برای همین هم این یک بازیه که توسط و برای مردم ساخته شده، به دنبال ارائه تجربه‌ای واقعاً اصیل از لندن."

ends-comes-to-compete-wth-gta6

هر چند که بازی خیلی روی جنایت و طرف تاریک لندن متمرکزه، اما سازنده‌ها میگن که سعی کردن از تبلیغ فرهنگ گانگستری، مواد مخدر، خشونت و موضوعات دیگه اجتاناب کنن. میگن که بازی بیشتر بر تبعات این عناصر تمرکز داره. همینطور ادامه میدن که: "ماموریت اصلی ما با داستان بازی اینه که نشون بدیم چطور این سبک زندگی می‌تونه تاثیر عمیقی روی زندگی یک فرد بذاره. ماموریت‌های فرعی‌مون به خصوص برای مقایسه فعالیت‌های قانونی و غیرقانونی طراحی شدن، با تاکید قوی بر اینکه هرکدوم چطور می‌تونه هم جامعه و هم شخصیت‌های اصلی تو بازی رو تحت تأثیر قرار بده. ما متعهد هستیم که تصویری واقعی و پیچیده از این موضوعات ارائه بدیم تا به بازیکنا درک عمیقی از پیچیدگی‌ها که داخلشون هست، بدیم، به جای اینکه به این مسائل دید مثبتی داشته باشیم و بگیم که میتونه سریع‌ترین راه برای رسیدن به ثروت و احترام باشه."

ends-comes-to-compete-wth-gta6

البته فعلاً بازی تو Kickstarter هستش و Concrete Realm گفته که دارن سعی می‌کنن 10 هزار پوند برای انتشارش جمع کنن. که البته اگه به هدف جمع آوری کمکشون بتونن برسن، این استودیو گفته که قصد دارن تا بتای بازی رو در فصل بهار 2025 منتشر کنن و بعدش هم تو یدسامبر همون سال، نسخه کاملش رو عرضه کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها