جمعه‌ها حتما این کارهارو انجام بده!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «جمعه فقط بخور و بخواب! وقت استراحته!»

به گزارش راهنماتو، اگر انسان بابرنامه‌ای نباشید در برخورد با اتفاقاتی که به صورت غیرمترقبه رخ می‌دهند و انتظارش را ندارید به مشکل خواهید خورد. زندگی هیچ ثباتی ندارد و باید آماده‌ی هرگونه تغییری بود. پس بهترین کار این است که جمعه‌ها که هفته به پایان می‌رسد برای شروع یک 7 روز دیگر آماده باشید.

اگر در روز جمعه این 4 کار را انجام بدهید برنامه‌ی درستی برای زندگیتان تنظیم کرده‌اید و درعین حال از سردرگمی رها خواهید شد.

1- نوشتن برنامه غذایی هفته

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها و حتی آقایان رسیدگی به وعده‌های غذایی است. اگر شما به جایی این که هر شب بخواهید وقت صرف کنید و به غذای روز بعد فکر کنید، جمعه‌ها برنامه‌ی غذایی کل هفته را بنویسید و مواد اولیه آن را هم تهیه کنید بار بزرگی از روی ذهنتان برمی‌دارید. با این کار نگرانی‌هایتان کم خواهد شد و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

2- نوشتن کارهای مهم هفته براساس اهداف ماهانه

نوشتن کار سختی نیست، ولی بسیار کارراه انداز است. اینکه شما در طول ماه به چه اهدافی از نظر کاری، خانوادگی، تحصیلی و... قرار است برسید نیاز به برنامه ریزی دارد. هر فردی که نمی‌داند از زندگی چه تقاضایی دارد و برنامه‌‌ی مشخصی برای روزهایش ندارد و یک هدف کلی که قرار است برای رسیدن به آن تلاش کند به صورت پررنگ تعیین نمی‌کند در هر برهه از زندگی به مشکل برخواهد خورد.

چند بار از خودتان پرسیده‌اید که در حال حاضر چه هستید و می‌خواهید به چه چیزی تبدیل بشوید؟ جواب دادن به این سوال شاید سخت باشد اما مشخص کردن اهداف کوتاه مدت ماهانه در رسیدن به یک هدف بزرگتر شما را یاری خواهد کرد.

روز خانواده

3- گوش دادن به پادکست/ تماشای فیلم

فعالیت‌های فرهنگی بخش مهمی از نیازهای زندگی ماست. اگر بین کارهای همیشگی و بعضا خسته کننده که برای معیشت مجبور به انجام آنها هستید تنفس قرار ندهید به مرور در انجام کارهایتان هم به مشکل خواهید خورد. بالا بردن سطح آگاهی که همراه با تفریح باشد هم لذت بخش است و هم برای شما مفید است. پادکست‌های کوتاه برای شما ایجاد انگیزه خواهد کرد و دیدن فیلم‌هایی که باب سلیقه‌تان است شما را از فرسودگی نجات خواهد داد. این موارد را حتما جدی بگیرید.

4- تفریح در کنار خانواده

ما کار می‌کنیم تا خودمان و خانواده‌مان در آسایش باشیم. پس جمعه بستر مناسبی است برای اینکه روز خانواده باشد و در کنار هم صحبت کنید و به تفریح بپردازید. تفریح کردن حتما نباید مستلزم هزینه کردن باشد. گاهی نشستن دور یک میز و بازی خانوادگی انجام دادن، یا حرف زدن در مورد هفته‌ای که پیش روی تمام اعضای خانواده است از دغدغه‌های فردی جلوگیری می‌کند، صمیمیت افراد را بیشتر کرده و باعث می‌شود شروع یک هفته با انرژی بیشتری همراه باشد.

اگر روزهای جمعه هم هر فردی به فعالیت صرفا فردی بپردازد خستگی مزمن گریبانگیرش خواهد شد. از انرژی افراد خانواده بهره مند شوید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها