نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی کامپیوتر منتشر شدن

امسال با اینکه سال خوبی برای گیمینگ بوده ولی همچنان شاهد انتشار بازی‌های فاجعه‌ای رو کامپیوتر بودیم.

شناسه خبر: ۳۸۶۵۷۱
نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی کامپیوتر منتشر شدن

راهنماتو- بدون شک میشه گفت امسال بهترین سال برای گیمینگ بوده چرا که تا قبل از اون که درگیر کرونا بودیم و خیلی از بازی‌ها ناقص و زود عرضه شدن و تقریبا میشه گفت سال 2022 هم که همه هنوز درگیر این بودن که به شرایط عادی برگردن. ولی سال 2023 بودش که استودیوها تونستن خودشونو جمع و جور کنن و بازی‌هایی رو منتشر کنن که میشه گفت جزو بهترین‌ها طی چند سال اخیر بودن؛ از Baldur's Gate 3 تا Alan Wake 2 همگی تونستن خیلی خوش بدرخشن و حتی نامزد بهترین بازی سال بشن.

به گزارش راهنماتو، با اینکه بازی‌های خیلی خوبی امسال عرضه شدن ولی به نظر همچنان هستن استودیوهایی یا ناشرهایی که بیشتر برای اینکه بخوان یک تجربه خوب رو به مشتریاشون بفروشن سعی میکنن با یک بازی نصفه و نیمه فقط پولشونو به جیب بزنن و زیاد هم به رضایت مشتریاشون اهمیتی نمیدن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی کامپیوتر منتشر شدن نگاهی بندازیم.

Crime Boss: Rockay City

worst-pc-games-of-2023

وقتی یک عالمه از بازیگرای معروف مثل Michael Madsen, Chuck Norris, Danny Trejo, Danny Glover, Michael Rooker و Kim Basinger رو توی یک بازی و زیر یک سفی میارن حاصل چی میشه؟ قطعا چیزی جز یک بازی فوق‌العاده که پتانسیل اینو داره میلیونی بفروشه نمیشه انتظار دیگه‌ای داشت ولی خب به نظر این بازی همه جوره تونسته ملت رو غافلگیر کنه! چه از موقع معرفیش و چه از انتشاری که داشتش. این بازی با امتیاز 52 روی Metacritic جا خوش کرده، چرا؟ چون که داستانش بده، دیالوگ و صداپیشگیش فاجعست، باگ‌هایی که فاتحه بازی رو میخونن و تازه جای دردناکش اینجاست که هیچ کدوم از ستاره‌هایی که توی این بازی هستن نمیدونن دارن چیکار میکنن! به طوری که شما هر چقدرم بتونی بازیتو با بازیگرهای معروف سینما پر کنی، همچنان نمیتونی موفقیتش رو تضمین کنی.

Unholy

worst-pc-games-of-2023

یک بازی دیگه‌ای که امتیازش روی Metacritic مثل Crime Boss: Rockay City هستش ولی خب ایندفعه توی ژانر بازیهای ترسناک.البته این امتیاز پایینش رو به نظر باید مدیون این بدونیم که این بازی تو تنها جایی که باید درست عمل میکرد، نکرده اونم اینه که اصلا این بازی ترسناک نیستش!!! داستان این بازی از این قراره که شما باید با حل یکسری پازل و معما دنیال این باشی که بفهمی چه بلایی سر بچت اومده؛ ایده‌ای که میشه گفت به نظر میتونه مناسب یک بازی ترسناک باشه ولی خب اجراش اصلا خوب نیست. به طوری که IGN در موردش این بازی اینطوری نوشته: "اونقدر که باید ترسناک نیست که بتونه به عنوان یه داستان ترسناک موفق باشه، کنترل‌هاش هم خیلی گنگ هستن که تجربه‌ی حل پازل روضعیف می‌کنه، و تنوع دشمن و پازلش هم خیلی محدوده، خلاصه که هیچ قسمتی از این بازی واقعاً منحصربه‌فرد نیست."

Testament: The Order of High-Human

worst-pc-games-of-2023

Testament: The Order of High-Human یک بازی مثلا "ماجراجویی اکشن-تک‌نفره اول شخص با عناصر RPG و metroidvania تو دنیای فانتزی آخرالزمانی" هستش. اگه این توضیح براتون خیلی زیاده باید بگم چون همینجوریه چون سعی میکنه همه چی باشه ولی خب تو هیچکدومشون خوب نیست! با امتیاز 41 درصد روی Metacritic، اصلاً هیچ ویژگی خوبی نداره. به جای اینکه بازی سعی کنه توی یک سری از موارد حوب عمل کنه که بتونه اونارو محور اصلی بازی قرار بده، بیشتر سعی کرده به هر دری بزنه تا بتونه تا میتونه قابلیت‌های مثلا خوبی رو به خودش اضافه کنه. نتیجه‌شم اینه که یه بازی فانتزی، بی سروته، و ناخوشایند که با داستان ملال‌آور و گنگی و در کنارش مبارزات خیلی خسته‌کننده منتشر میشه. بعد هم بازی بعد یک مدت اینقدر طولانی و مزخرف میشه که ایده‌های بدش با حجم بیشتری، بیشتر مثل یک کابوس برای کسی میشه که بازیش میکنه.

The Lord of the Rings - Gollum

worst-pc-games-of-2023

در مورد این بازی راستش هیچ چیزی نیست که تابحال خودتون در مودرش نشنیده باشین! با امتیاز 38 از 100 روی Metacritic، بازی The Lord of the Rings - Gollum نه تنها یکی از بدترین بازی‌های امسال یعنی 2023 شده، بلکه ممکنه بدترین بازی‌ای که لایسنس یک IP بزرگ رو داشته باشه. به طوری که Daedalic اونقدر از بازخورد های منفی این بازی رنجید که باعث شدش بخواد بخش توسعه خودش رو ببنده و از این به بعد فقط به انتشار بازی‌ها متمرکز بشه.

این بازی ولی خیلی میتونه به قدرت قفکرتون کمک کنه چرا که با دیدن هر قسمت یا بعضی از بازی، یک علامت سؤال بزرگ تو سرتون شکل میگیره که چرا این قسمت رو توی این بازی قرار دادن یا اصلا چرا کسی با خودش گفته ساخت این بازی میتونه ایده خوبی باشه.

Greyhill Incident

worst-pc-games-of-2023

به نظر میاد که ایده بازی‌ای که تمرکزتون روی اینه که به مردم توی شهر کمک کنین تا بتونین جلو اشغال فضایی‌هارو بگیرین اونقدارهم بد نباشه و شاید بشه بازی سرگرم کننده‌ای از توش درآورد ولی خب متاسفانه این بازی که میخوایم در موردش حرف بزنیم Greyhill Incident هستش.

همه چیز در مورد اجراش ضعیفه. از گیم‌پلی کسل‌کننده تا دیالوگهای وحشتناک، روی این کرده خاکی کسی نیست که از روی علاقه بخواد بهتون این بازی رو پیشننهاد کنه. با امتیاز 38 درصد روی Metacritic، بازی Greyhill Incident پایین‌ترین امتیاز رو از بازیهای منتشر شده برای PC در سال 2023 رو داره.

به نقل از وبسایت Comicbook در وصف این بازی: "این بازی پتانسیل اینو داشت که یک بازی ترسناک کوتاه و جالب باشه که از تنش و فرازمینی‌ها به شیوه‌ای که تو گیمینگ تاحالا ندیده‌ایم، بهره‌مند بشه. اما خب چیزی که در آخر گیرمون اومد این بود که به نظر میرسه بهتر میبود در حد همون ایده باقی میموند و تبدیل به یک بازی نمیشد."

خلاصه حالا که داریم به آخرای سال 2023 میرسیم، امیدواریم که اوضاع برای بازیهای عرضه‌شده بهتر بشه و بتونیم حتی بازیهای بهتری رو نسبت به بازیهای امسال بازی کنیم.

نظرات
پربازدیدترین خبرها