نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی PS۵ منتشر شدن

یک سال دیگه از انتشار PS۵ میگذره و همچنان هم هستن بازیهایی که روش عرضه میشن که هیچ جذابیتی ندارن، بازیهایی که قصد داریم در این مقاله بهشون بپردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۶۶۶۷
نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی PS5 منتشر شدن

راهنماتو- میشه گفت امسال بهترین سالی بود که Play Station 5 میتونست داشته باشه، از بازیهای انحصاری که براش عرضه شدن، از Spider-Man 2 تا Final Fantasy 16. همگی تونستن اون توجه و مخاطبی که هر کنسولی باهاش زندست رو به سمت PS5 جذب کنن. تازه این فقط در مورد انحصاری‌هایی هستش که روی این کنسول عرضه شدن و میشه گفت حتی بازیهایی که توسط استودیوهای دیگه روی این کنسول عرضه شدن هم عملکردی فوق‌العاده رو داشتن.

به گزارش راهنماتو، ولی خب تمام بازیهایی که روی این پلتفرم عرضه شدن هم نمیشه گفت که همگی از کیفیتی که مثلا Spider-Man 2 داشت بهره‌مند بودن و اونقدارهم جالب نتونستن عمل کنن. بازیهایی که خیلی زود به دست فراموشی سپرده میشن تا کسی نتونه اسماشون رو همراه بازیهایی مثل The Last of Us و یا God of War بتونه توی یک جمله بیاره که مبادا اعتبار و حیثیت Sony خدشه دار نشه. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بدترین بازیهایی که امسال روی PS5 عرضه شدن بندازیم.

بدترین بازی‌های PS5 در سال 2023

Enchanted Portals

worst-ps5-games-of-2023

با امتیاز 42% در متاکریتیک، باید گفتش که Enchanted Portals بزرگترین مشکلش این بود که نتونست ایده‌های خودش رو به خوبی اجرا کنه. البته به نظر میاد که اصلا چیزی جز یه کپی نسخه بهتر بازی Cuphead نیست. Cuphead با خلاقیتی که با خودش به بازار آورد میشه گفت باعث شد خیلی‌ها دوباره جذب سبک کارتون‌های قدیمی بشن که به نظر اینجا هم منبع الهام Enchanted Portals شده.

WellPlayed در مورد این بازی به زبون ساده و رک میگه که: "Enchanted Portals تقریبا همه چیزش رو از Cuphead کپی کرده، "به جز" دقت مکانیک‌هایی که بازی داره، ساختار محکمش و لذتی که وقتی باسی رو شکست میدین و بازی رو رفته‌رفته به دست میگیرین. خلاصه که تمام قسمت‌های خوبش(Cuphead)..."

Altair Breaker

worst-ps5-games-of-2023

تنها بازی VR تو این لیست، Altair Breaker با امتیاز 41% در متاکریتیک به قول خیلی از کسایی که در موردش نقد نوشتن، اصلا بازی نیستش. این بازی شمشیرزنی داره بدون هیچ داستانی، گیم‌پلی محدود، و گرافیک‌خیلی معمولی.

وبسایت Push Square به عنوان یکی از مراجعی که سعادت امتحان کردنش رو داشته گفته: "Altair Breaker رو اصلا نمیشه توی دسته‌بندی بازیها قرارش بدیم؛ چرا که بیشتر اومده تا تبلیغی برای تکنولوژی VR باشه و اونو بفروشه تا بخواد یک تجربه جدید رو در قالب یک بازی در دسترس قرار بده."

The Lord of the Rings - Gollum

worst-ps5-games-of-2023

تأخیرها، شرایط نامناسب برای توسعه، و بسته شدن استودیو تنها چیزهایی هستن که متاسفانه این بازی از خودش تا سالها به یادگار میزاره. وقتی برای اولین بار این ابزی در سال 2019 معرفی شدش، به نظر میومد که این بازی واقعا بتانسیل خوبی داره، ولی خب پتانسیل رو باید پیدا کرد و به ثمر رسوندش چیزی که وقتی این بازی منتشر شد مشخص شدش که حتی نزدیکشم نشده.

با امتیاز 34% در متاکریتیک، The Lord of the Rings Gollum اینقدر بد بوده که منجر به بسته شدن بخش توسعه‌ی شرکت Daedalic Entertainment شده.

GameOver.gr بهترین توصیف رو در وصف این بازی داشته: "از گرافیک‌ زشت و وحشتناک تا ناتوانی کامل در انتقال جذابیت دنیای Middle Earth، این نمونه‌ای از یک بازیه که از مرحله اولیش باید کنسل میشد."

Greyhill Incident

worst-ps5-games-of-2023

راستش بدترین اتفاق این بازی این بود که اصلا عرضه شد. Greyhill Incident داستان حمله‌ی بیگانگان به شهر کوچک Greyhill رو دنبال می‌کنه. ایده خوبی که روی کاغذ به نظر خوب میومده، جوری که بازیکنا باید چالش‌هایی رو برای کمک به ساکنان شهر برای زنده موندن انجام می‌دادن. متأسفانه، انجام همه چیز درباره‌ی اجرای بازی ولی خیلی بد بوده.

با امتیاز 26% در متاکریتیک به دلیل مشکلات مختلف مثل دیالوگ بد، گیم‌پلی خسته‌کننده، و انتخاب‌های طراحی عجیب. متاسفانه این بازی روی هیچ پلتفرمی هم نتونست خوب عمل کنه، به طوری که حتی توی لیست بدترین بازیهایی که امسال روی کامپیوتر عرضه شدن هم مجبور شدیم بیاریمش.

PSU در مورد این بازی میگه: "Greyhill Incident یک تلاش عبث و خیلی خونوک برای ساخت یه بازی ترسناک علمی-تخیلی هست."

Postal 4: No Regrets

worst-ps5-games-of-2023

خداییش سری Postal رو هیچکس به عنوان گیمپلی جذاب و یا داستا ن خوبش به یاد نمیاره، چرا چون بازی‌ای بودش که بیشتر تلاش میکنه یک فضایی رو در اختیار گیمر بزاره که در اون میتونه ر کاری بکنه و به فانتری‌هاش بپردازه. ولی خب Postal 4: No Regrets میشه گفت هیچ چیز جالبی که بازیهای قبلی خیلی بهش معروف بودن رو نداره.

با امتیاز 15% در متاکریتیک، و تازه همین هم خیلی زیادشه، این بازی پر از باگ، شوخی‌های خیلی قدیمی و مسخره، گیم‌پلی خسته‌کننده هستش که وقعا تجربه بازیش رو برای هر کسی زهر میکنه.

ZTGD این بازی رو "حداقل خجالت‌آور و در بدترین حالت توهین‌آمیز" توصیف می‌کنه.

این‌ها فقط نمونه‌هایی از بد"ترین" بازیهایی بودن که امسال روی پلتفرم محبوب سونی منتشر شدن و تونستن کاری کنن که مردم قدر بازیهایی که درست عرضه شدن رو بدونن. خداکنه که با هر سال که میریم جلو تعداد این بازیها کم و کمتر بشه تا جاییکه دیگه کسی نتونه مطلبی با عنوان بدترین بازی سال بنویسه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها