نیم ساعته توی هواپز کیک رژیمی بپز! بدون روغن و شکر و آرد!

اگر شما هم هواپز دارید و جز سیب زمینی سرخ‌کرده تا به حال با آن غذا یا کیکی نپخته‌اید همین الان دست به کار شوید و این کیک را ۳۰ دقیقه‌ای آماده کنید.

شناسه خبر: ۳۸۶۹۳۷
نیم ساعته توی هواپز کیک رژیمی بپز! بدون روغن و شکر و آرد!

راهنماتو- «توی هواپز چیا می‌پزی؟! کیک پختی تا حالا؟!»

هواپز یا همان سرخ کن بدون روغن دستگاه عجیب و غریبی نیست! ولی از آنجا که کارکرد آن بدون روغن است و با هوای داغ به سرعت مواد را به مرحله‌ی پخت می‌رساند موردتوجه خاصی قرار گرفته است.

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم هواپز دارید و جز سیب زمینی سرخ‌کرده تا به حال با آن غذا یا کیکی نپخته‌اید همین الان دست به کار شوید و این کیک را 30 دقیقه‌ای آماده کنید تا کم کم با جوهر وجودی این دستگاه آشنا بشوید! ضمن اینکه یادتان نرود کیکی که قرار است بپزید رژیمی است و چاقتان هم نمی‌کند! پس بیشتر خوشحال شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

یک عدد

شیره انگور

2 قاشق غذاخوری

کره بادام زمینی

یک قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر

نصف قاشق چایخوری

وانیل

نصف قاشق مرباخوری

جو دوسرپرک

1/3 پیمانه

پودر نارگیل

یک قاشق غذاخوری

شیر

3 قاشق غذاخوری

شکلات چیپسی (در صورت تمایل)

یک قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ترتیب و آداب خاصی ندارد و فقط ترکیب شدن مواد با هم مهم است. از هیچ نوع همزنی هم لازم نیست استفاده کنید. برای هم زدن قاشق غذاخوری کفایت می‌کند! وقتی مواد خوب مخلوط شده و کاملا یکدست به نظر رسید نوبت ریختن آن در قالب است.

قالب را با کمی ارده چرب کنید. مواد را داخل آن بریزید و در هواپز بگذارید. نکته‌ی کلیدی و طلایی را فراموش نکنید! قبل از اینکه قالب را داخل هواپز بگذارید حتما دستگاه را گرم کنید. اگر برنامه مخصوص گرم کردن ندارد به مدت 5 دقیقه دستگاه را روشن کنید تا گرم بشود. گزینه مناسب کیک پختن را انتخاب کنید و اگر دستگاه شما برنامه ریزی شده نیست کیک را در دمای 160 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید. بعد از اینکه 20 دقیقه از پخت کیک طی شد آن را چک کنید. در آخر هم با سیخ چوبی آن را امتحان کنید و اگر از مواد کیک به سیخ نچسبید یعنی کیک شما حاضر است. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها