چرا Scorpion و Sub-Zero تبدیل به دشمنای خونی همدیگه شدن

در این مقاله قصد داریم نگاهی به دشمنی دیرینه دوتا از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای گیمینگ یعنی Scorpion و Sub-Zero بندازیم.

شناسه خبر: ۳۸۶۹۵۴
چرا Scorpion و Sub-Zero تبدیل به دشمنای خونی همدیگه شدن

راهنماتو- اگر بخوایم بگیم کدوم شخصیت‌ها از سری بازی های Mortal Kombat معروفترین و مشهورترینن، بدون شک دوتا اسم تو ذهن هممون میاد و اون دوتا Scorpion و SubZero هستن. . به طوری که طی 30 سالی که از انتشار این سری میگذئره باید گفت که این دو طولانی‌ترین حضور رو داشتن؛ همچنین در کنار ماسک‌هایی که دارن رفته‌رفته تبدیل به فیس این فرنچایز شدن. اما این شهرت همینطوری ساده به دست نیومده و باید گفت که این دو بنا به دلایلی که بهشون میپردازیم تشنه خون همدیگه بودن.

به گزارش راهنماتو، این دشمنی از زمان اولین بازی‌ای که از این سری منتشر شده بوده و همچنان با اینکه بازی چندبار تایم‌لاین داستانیشو عوض کرده همچنان باقی مونده. با توجه به اینکه این دشمنی در هر تایم‌لاینی ادامه داشته باید بدونیم که این دشمنی فراتر از یک رقابت بین این دو کارکتر افسانه‌ای بوده. پس با راهنماتو همراه باشین تاباهم نگاهی به ریشه این دشمنی دیرینه بندازیم.

شروع دشمنی این دو

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

اسکورپیون (یا هانزو هاشی) و زیرو اصلی (یا بی-هان) هیچ وقت نمیتونستن از درگیری بین خودشون جلوگیری کنن چرا که هر کدومشون از دو گروه رقیب و دشمن یکدیگه بودن. اسکورپیون عضو گروه شیرای ریو بود، در حالی که زیرو وفادار به گروه لین کوئی بود.

دشمنی بین این دو شخصیت وقتی شروع شد که یک جنگجو به نام تاکدا از گروه لین کوئی خارج شد، کاری که مجازتش مرگ بود و بعد به شیرای ریو پیوست. همین قضیه به تنهایی باعث نشد که این دو تبدیل به دشمن همدیگه بشن، ولی گروه‌هایی که درش خدمت میکردن تا ابد تبدیل به دشمنای خونی همدیگه شدن.

اولین خونی که ریخته شد

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

دشمنی بین این دو شخصیت وقتی به اوج خودش رسید که کوان چی هر دوشون رو برای پیدا کردن یک سری عناصر خاص به خدمت خودش درآورد. طی همین قضیه، دو جنگجو با یکدیگه جنگیدن. که در آخرش زیرو اصلی موفق شد هانزو هاشی رو شکست بده و اونو بکشه.

حالا نه تنها زیروی اصلی اسکورپیون رو کشته تازه به عنوان پاداش، اون جادوگر یا کوان‌چی شیرای ریو که اسم گروهی بود که اسکورپیون ازش اومده بود رو به خاک و خون کشید. به خاطر همین خانواده هاشی هم از بین میره. البته هانزو هاشی قرار نیست که برای همیشه مرده بمونه چون که باز کوان‌چی اونو به عنوان اسکورپیون به زندگی برمیگردونه. در این فرم جدیده که اون تونست تمام قدرت‌های آتشی معروف خودش رو بدست بیاره اما در کنارش بهای سنگینی رو هم پرداخت که اون انسانیت خودش بود، حتی بعد از اون به جای ارث‌رلم، زندگی خودش رو در ندرتانلم شروع کرد.

البته با اینکه بخش زیادی از انسانیتش رو از دست داده بود، همچنان خاطراتش رو در خوابش میدید و یک روز که یادش اومد کی مسئول کشته شدن خانوادشه از خواب بلند شد. ولی خب متاسفانه اون نمی‌دونست که کوان چی مسئول مرگ شیرای ریو بوده. برای همین کوان‌چی اونو قانع کرد که هر اتفاقی که برای خانواده و خاندانش افتاده همگی تقصیر زیرو و برادرانش هستن.

انتقام اسکورپیون

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

این دو جنگجو بعداً در یک تورنمنت Mortal Kombat دوباره با هم رودرو شدن. این تونست برای اسکورپیون یک فرصت فوق‌العاده برای گرفتن انتقام دیرینش از دشمن خونیش باشه، و اونهم بدون اینکه بخواد روش فکری کنه بالافاصله ازش استفاده کرد و تونست ساب‌زیر رو توی این تورنمنت بکشه. اما بازهم مثل قبل، مرگ نشانه پایان این دشمنی نبود.

معرفی کوای لیانگ

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

بی-هان همانطور که هانزو هاشی قبل از اون به زندگی برگشت، توسط کوان چی مکار و دورو دوباره زنده شد. با این حال، او دیگه زیرو نبود. به جاش به یک موجود جدید به اسم نوب سایبات تبدیل شدش. بعد از مرگ بی-هان این داداش کوچیکترش بود که بعد از اون عنوان ساب‌زیرو رو انتخاب کرد و بعد از اون تبدیل به ساب‌زیرو بعدی شد. البته اینجا همونجاست که تایم‌لاین‌های بازی هر کدوم به جهت‌های مختلفی میرن و داستان های زیادی از اینجا نشعت میگیره.

ولی خب در هر نسخه از تایم‌لاین، اسکورپیون دیگه رغبتی برای کشتن ساب‌زیرو نداره چرا که الان بی‌هان مرده و این داداشه بی‌هانه که داره اسم ساب‌زیر رو یدک میکشه. کوای لیانگ هم با اینکه اسکورپیون داداش بزرگترشو کشته اونقدر خصومتی رو با اون نداره.

اسکورپیون حقیقت رو کشف می‌کنه

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

با اینکه دشمنی اسکورپیون با ساب‌زیر دیگه میشه گفت تموم شده بود ولی خب همچنان کوان‌چی تلاش داشت که اسکورپیون رو مجاب کنه تا ساب‌زیروی جدید رو هم بکشه. بالاخره میگن که به هر دست بدی از همون دست هم میگیری. این اصطلاح میشه روایت حال کوان‌چی وقتی که اسکورپیون میفهمه که این ساب‌زیرو نبوده که خاندانش رو سلاخی کرده، در واقع کوان‌چی بوده که با استفاده از جادوش دست به همچین کاری زده.

در خط زمانی اصلی، او این قضیه رو از خود کوان چی شنید و فهمیدش، در حالی که در خط زمانی جدید، کوای لیانگ این اطلاعات رو بهش داد. به هر حال، کوان چی تبدیل به دشمن اصلی اسکورپیون شد.

پایان دشمنی

why-scorpion-and-subzero-became-enemies

بعد از اینکه اسکورپیون حقیقت رو فهمید، خط زمان اصلی به چند مسیر مختلف رفت. بنابراین، در آن خط زمانی هیچ پایان قطعی برای دشمنی اسکورپیون و زیرو وجود نداشتش.

با این حال، در خط زمانی جدید دشمنی این دو به پایان رسید. در اون زمان، هر دو شخصیت دوباره به فرم انسانی خودشون برگشتن، در کنار برگشتن اسم‌های واقعی‌شون و زندگی در Earthrealm.

بعد از برگشتن به فرم انسانیشون، هر کدوم دوباره تلاش کردن تا اون خاندانی که زمانی عضوش بودن رو دوباره بنا کنن. به دلیل همین هدف مشترک، کوای لیانگ تلاش کردش تا با هانزو هاشی راهی برای ترمیم روابطشون پیدا کند. ولی هانزو هاشی اون اوایل مایل به این کار نبود ولی خب وقتی که در مورد واقعیت اتفاقات با خاندان خودش آگاه شد، نظرش عوش شد. بعد از اون، هر دو طرف بابت اتفاقای افتاده از همدیگه عذرخواهی کردن و همکاری این دو خاندان با هم شروع شد.

بنابراین، دشمنی دیرینه بین دو شخصیت کلیدی و محبوب Mortal Kombat نهایتاً به پایان رسید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها