توی Call of Duty: Modern Warfare III رسما میتونین تیرهارو جاخل بدین

به نظر میاد سیستم مچ‌میکینگ بر مبنای مهارت Call of Duty بیشتر داره به بازیکنای این بازی آسیب میزنه تا اینکه بتونه اونارو راضی نگه داره.

شناسه خبر: ۳۸۷۶۱۳
توی Call of Duty: Modern Warfare III رسما میتونین تیرهارو جاخل بدین

راهنماتو- کالاف همیشه بازی‌ای بوده که گیمرا بعد از یک روز سختی که داشتن، پاش میشستن تا بتونن با دوستاشون یکم وقت بگذرونن و حالشو ببرن. ولی خب چندسالی هستش که اکتیویژن کاری کرده که صدای خیلی‌هارو درآورده. اونم این بود که توی بازی برای هر مسابقه از SBMM استفاده میکنه جوری که هر مسابقه با توجه به مهارت گیمرها چیده و شروع میشه و بیشتر به بازی حالت رقابتی میده تا اینکه فقط یک حالت چیل و آروم رو داشته باشه.

به گزارش راهنماتو، حالا هم که بازی جدید امسال یعنی COD MW III چند وقت منتشر شدش؛ یه بازیکن Modern Warfare 3 تونسته بود چیزی رو ببینه که بعد از اون نمیتونست حتی به چشماش اعتماد کنه جوری که جادو و جنبل حتما در کار بوده.

dodge-bullets-like-neo-in-codmw3

چیزی که توی بازی آنلاین Call of Duty مورد تحسین قرار گرفته بود، مالتی‌پلیر Modern Warfare 3 بوده که کاربران و منتقدان خیلی ازش خوششون اومده و گفتن که یکی از بهترین نسخه‌های بازی Call of Duty آنلاین تو یک مدت خیلی طولانی بوده. اما با این حال، بازی هنوز هدف انتقادات زیادی قرار گرفته، شاید هیچ کدوم از این انتقادات به اندازه مچ‌میکینگ بر مبنای مهارت (SBMM) نباشه که به نظر میاد تجربه بازیکن‌ها رو به شدت تحت تاثیر قرار میده.

یک مثال کامل از فاصله مهارتی که ممکنه توی لابی‌های Call of Duty وجود داشته باشه، توسط یه بازیکن Modern Warfare 3 دیده شده که با یکی از "ماهرترین" بازیکنایی که تا الان دیده بوده روبرو شده بود. حالا این گیمر هم تو کامیونیتی Reddit بازی Modern Warfare 3 ویدیویی رو از برخوردش با این بازیکن رو به اشتراک گذاشته، و توی کپشن نوشته: "اون واقعا داشت گلوله‌هامو جاخال میداد؛ من که تابحال مثل این بشرو ندیده بودم." و ویدیو واقعا هم با توقعاتی که ازش میرفت هماهنگ بود. قشنگ میشه اون بازیکن رو دید که به یه گوشه‌ای می‌ره تا بتونه خیالش رو از بابت پشتش راحت کنه که کسی نتونه از پشت بکشش و در حالی که اون مشغول درست کردن جاش بود اون گیمر ماهر دیگه داشت دایره‌طور دوش میچرخید و گلوله‌هاش رو مثل اون سکانس فیلم ماتریکس جاخال میداد. خلاصه که همینطور که در کلیپ میبینید، این یه مواجهه‌ی خنده‌دار بود بین یک بازیکنی که میشه گفت کار و زندگیش شده بازی COD و یکی که اصلا باهاش قابل مقایسه نبود. بازیکنا تو بخش نظرات فاصله مهارتی رو ذکر کردن و گفتن که اون حریف، به نظر میاد وقتی که به آخرین سطح از لول‌های SBMM می‌خوره، سعی میکنه با استفاده از reverse boost کاری کنه که با پلیرهای سطح پایینتر بازی کنه. یکی دیگه هم به تایید همین حرف گفته بود: "به نظر میاد این یه پلیر که reverse boost کرده، واقعا خیلی دوست داشته کارایی که با پلیرهای ماهرتر میکنه رو با بازیکنای معمولی بکنه و روزشونو خراب کنه." همونطور که البته انتظارش میرفت خیلی از پلیرهای COD زیر پست تلاش کردن که بگن خود کسی که کلیپ رو ضبط کرده هم اونقدارهم خوب نبوده و طرف مقابلش کار شاقی نکرده. مثل یکی دیگه که گفته بود: "این بچه واقعا مهارت داره ولی تو هم اصلا خوب نیستی."

خیلی‌هاهم براشون سوال پیش اومده بود که چطوری یک نفر میتونه اینقدر سریع حرکت کنه و زود تغییر مسیر بده، چیزی که خیلیا فکر کردن به خاطر اینه که اون طرف داره از ماوس و کیبورد استفاده میکنه. درسته که در ویدیو کلید های کنترلر رو میتونیم روی صفحه ببینیم ولی اگر در جریان باشید باید بدونین که چند سالی هستش که Call of Duty از قابلیت Cross-Platform پشتیبانی میکنه که باعث میشه همه کنسول ها و کامپیوتر با هم بازی کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها